تحصیل در هلند

شرایط تحصیل در هلند (نحوه دریافت اقامت تحصیلی هلند)

شرایط تحصیل در هلند نکات مختلف و مهمی دارد که در راهنمای مهاجرت تحصیلی به هلند به طور کامل توضیح خواهیم داد. بسیاری از دانشجویان برای زندگی در هلند به این کشور مهاجرت می کنند و پس از گذراندن پروسه تحصیل در هلند اقدام به دریافت ویزای کاری هلند و پس از آن اخذ اقامت […]

شرایط تحصیل در هلند نکات مختلف و مهمی دارد که در راهنمای مهاجرت تحصیلی به هلند به طور کامل توضیح خواهیم داد. بسیاری از دانشجویان برای زندگی در هلند به این کشور مهاجرت می کنند و پس از گذراندن پروسه تحصیل در هلند اقدام به دریافت ویزای کاری هلند و پس از آن اخذ اقامت کاری هلند را می کنند.

حمایت مالی
فهرست مطالب راهنمای مهاجرت تحصیلی به هلند

تحصیل در هلند (آشنایی با کشور هلند و تحصیل در هلند)

شرایط تحصیل در هلند در مدارس این کشور برای سطح های ابتدایی و دبیرستان امکان پذیر می باشد. محتویات و ساختار برنامه تحصیلی شما ممکن است با آن چه در برنامه تحصیلی شما وجود دارد، متفاوت باشد.

مدارس پیش ابتدایی و ابتدایی از سن 6 سالگی در این کشور شروع می شود و به مدت 6 سال طول خواهد کشید. بعد از این مقطع دانش آموزان بایستی وارد مقطع دبیرستان شوند. دانش آموزان می توانند وارد مدارس فنی حرفه ای شوند که به مدت 4 سال می تواند طول بکشد. سایر دانش آموزان باید 5 سال تحصیلات خود را در دبیرستان بگذرانند تا بتوانند دیپلم خود را از این کشور اخذ نمایند.

بعد از دیپلم نیز دانش آموزان باید یک سال آموزش مقدماتی دانشگاه را سپری کرده تا واجد شرایط ورود به دانشگاه شوند. اگر چه زبان انگلیسی در هلند به خوبی صحبت می شود، اما برای مدارس این کشور بایستی دانش آموزان تسلط کامل بر زبان هلندی را داشته باشند.

در کشور هلند بعضی از مدارس خصوصی وجود دارند که به زبان انگلیسی هستند و در حدود 16.000 یورو تا 18.000 یورو برای دانش آموزان هزینه خواهند داشت. همچنین دانش آموزان نیاز به سرپرستی دارند که باید همراه آن ها به کشور هلند بیایند. علاوه بر سطح آموزشی و برنامه های تفریحی و آموزشی فوق درسی، منشور اخلاقی نکته قابل توجهی است که در مدارس هلند رعایت می شود.

شرایط تحصیل در دانشگاه های هلند

پروسه مهاجرت به هلند از طریق تحصیل کمی در ابتدا دشوار به نظر می رسد، بیشتر به این دلیل که برای سازماندهی ، جمع آوری و آماده سازی تمام اسناد و اطلاعات مربوط به زمان زیادی نیاز دارد. با این حال ، درخواست ویزای دانشجویی هلند چندان پیچیده نیست ، خصوصاً که همه دانشجویان بین المللی مجبور به انجام آن نیستند.

دریافت اقامت تحصیلی هلند (شرایط و مراحل اخذ ویزای دانشجویی هلند)

اولین موارد اول: اگر اهل اتحادیه اروپا / EEA یا چندین کشور دیگر (استرالیا ، کانادا ، ژاپن ، موناکو ، نیوزلند ، کره جنوبی ، ایالات متحده و شهر واتیکان باشید) به ویزای دانشجویی یا اجازه اقامت نیاز ندارید اما از آنجایی که مخاطبین اصلی تراول تورز ایرانیان عزیز هستند در ادامه شرایط دیگر نیز مورد بررسی دقیق قرار می گیرد.

اما اگر دانشجوی بین المللی (برای مثال از ایران) از کشوری دیگر باشید چه اتفاقی می افتد؟ این به مدت اقامت / تحصیل شما بستگی دارد:

اگر قصد دارید 90 روز یا کمتر در هلند تحصیل کنید ، ویزای اقامت کوتاه مدت هلند یا ویزای شینگن مورد نیاز است. درواقع شما باید اقامت تحصیلی هلند را بگیرید.

اگر قصد دارید بیش از 90 روز در هلند تحصیل کنید ، ویزای ورود (MVV) و اجازه اقامت (VVR) لازم است. درست مانند ویزای اقامت کوتاه مدت ، MVV فقط 90 روز معتبر است و باید درخواست VVR را دنبال کنید.

در مرحله بعد به دانشگاه هلند مراجعه کنید و نامه قبولی خود را دریافت نمایید.

اگر هنوز مطمئن نیستید که کجا می خواهید در هلند تحصیل کنید ، باید قبل از شروع روند درخواست ویزای دانشجویی هلند خود تصمیم بگیرید. پس از قبولی در دانشگاه هلند ، نامه پذیرش مورد نیاز برای درخواست ویزا دریافت خواهید کرد.

تحصیل در هلند برای ایرانیان نیاز به ویزا دارد ، دانشگاه مربوطه با شما تماس گرفته و درخواست را آغاز می کند. اگر این اتفاق نیفتاد ، با آنها تماس بگیرید و از آنها پشتیبانی بخواهید. پس از تأیید دانشگاه از طرف اداره مهاجرت ، آنها به شما اطلاع می دهند. گام بعدی یافتن نزدیکترین سفارت یا کنسولگری در کشور خود و درخواست ویزای ورود (MVV) است.

تحصیل در دانشگاه های هلند (معرفی دانشگاه های مطرح هلند)

برخی از بهترین دانشگاه های هلند را در نظر بگیرید:

  • دانشگاه صنعتی دلفت
  • دانشگاه و تحقیقات واگنینگن
  • دانشگاه اراسموس روتردام
  • دانشگاه آمستردام
  • دانشگاه تونته

رشته های تحصیلی محبوب در هلند

  • کارشناسی ارشد روانشناسی در هلند
  • کارشناسی ارشد توسعه پایدار در هلند
  • کارشناسی ارشد مهندسی صنایع در هلند
  • کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر در هلند
  • کارشناسی ارشد امور مالی در هلند
چگونه درخواست ویزای تحصیلی هلند بدهیم؟ (سفارت هلند)

دانشگاه شما باید مراحل درخواست ویزای دانشجویی را شروع کند. اگر این اتفاق نیفتاد ، مستقیم با آنها تماس بگیرید و درخواست کنید که با سفارت هلند در ارتباط باشند. پس از تأیید درخواست دانشگاه ، می توانید برای ویزای ورود به سفارت یا کنسولگری هلند در ایران اقدام کنید.

حداکثر پس از سه ماه می توانید MVV را دریافت نمایید.

شرایط دریافت اقامت تحصیلی هلند

اقامت تحصیلی هلند اگر در طول تحصیل تصمیم به تغییر رشته و شروع دوره جدید دارید ، تعداد سالهایی که قبلاً تحصیل کرده اید از حداکثر دوره جدید کسر می شود. قبل از تاریخ انقضا اجازه اقامت خود ، می توانید برای ادامه برنامه تحصیل خود تقاضای تمدید اقامت خود کنید.

در برخی موارد ، در صورت عدم پیشرفت کافی در زمینه عملکرد تحصیلی (حداقل 50 درصد اعتبارات مورد نیاز در هر سال تحصیلی) ، اجازه اقامت شما کنسل می شود.

در صورت قطع تحصیل ، پایان ثبت نام به عنوان دانشجو یا اگر بودجه کافی برای تأمین هزینه های زندگی خود ندارید ، دانشگاه ملزم به اطلاع رسانی به اداره مهاجرت و تابعیت هلند (IND) خواهد بود. این ممکن است منجر به لغو IND ویزا / اجازه اقامت شما شود.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی هلند
  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده است
  • گذرنامه معتبر
  • دو عکس
  • شناسنامه
  • ریز نمرات دانشگاهی
  • نامه رسمی از موسسه دانشگاهی در هلند
  • برنامه مطالعه کاملتوضیح دهید که چرا شما علاقه مند به مطالعه رشته انتخاب شده هستید و چگونه و چرا این امر به مطالعات قبلی شما مرتبط است
  • مدرک مالی برای کل دوره تحصیل (حدود 870 یورو در ماه)
  • بیمه مسافرتی و درمانی
  • هزینه درخواست ویزا (174 یورو)
  • فتوکپی کلیه اسناد اصلی
  • آزمایش سل (برای شهروندان برخی کشورها لازم است)
  • فتوکپی کلیه اسناد اصلی
  • اطلاعات بیومتریک

معمولاً دانشگاهها از طرف شما درخواست اجازه اقامت (VVR) را می دهند ، اما هزینه این خدمات را از آنها دریافت می کنند.

اجازه اقامت نقش ویزای تحصیلی را دارد و به شما امکان می دهد برای مدت زمان کامل برنامه تحصیلی خود در این کشور اقامت داشته باشید. در صورت نیاز ، VVR می تواند به سه ماه دیگر ، به علاوه سال آماده سازی ، تمدید شود. پس از ورود به هلند ، باید در پایگاه ثبت سوابق شخصی شهرداری (BPR) در شهرداری محل زندگی خود ثبت نام کنید.

هزینه های زندگی در هلند

ابتدا باید بگوییم که هزینه زندگی کاملا بسته به میزان توقع و معیارهای شما از زندگی است. هزینه زندگی و تحصیل در هلند تقریبا متعادل است. در ادامه هزینه تحصیل در هلند به طور متوسط بیان گردیده است:

هزینه متوسط زندگی هلند برای یک فرد مجرد 856.02 یورو می باشد و متوسط هزینه زندگی برای یک خانواده چهار نفره به طور متوسط 3,057.49 یورو خواهد بود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در هلند به عنوان یک دانشجو، می توانید در بسیاری از رستوران ها، موزه ها و سینماها تخفیف بگیرید. همچنین منابع زیادی برای کمک به پرداخت هزینه های شما وجود دارد. به طور کلی هزینه زندگی در هلند به کمک بورسیه های تحصیلی کاملا قابل پوشش است البته ذکر این نکته نیز الزامی است که دریافت بورسیه های تحصیلی هلند چندان ساده نخواهد بود.

شرایط کار هنگام تحصیل در هلند

اگر می خواهید در حالی که تحصیل خود را در هلند ادامه می دهید کار کنید و به کسب درآمد بپردازید ، بسته به ملیت خود ممکن است نیاز به اجازه کار داشته باشید. دانشجویان ایرانی مجازند فقط در ماه های تابستان 10 ساعت در هفته یا تمام وقت کار کنند.

سوالات متداول درباره شرایط تحصیل در هلند

بله تمامی دانشجویان خارجی در ماه های تابستان اجازه ۱۰ ساعت کار در هفته دارند.

به طور متوسط یک زندگی دانشجویی در هلند ماهانه ۸۵۶ یورو هزینه دارد.

هلند دارای فرصت های شغلی فراوان و نرخ بیکاری پایینی است به همین دلیل آینده کاری شما پس از تحصیل در این کشور تضمین شده خواهد بود.

در هلند رشته های علوم کامپیوتر ، امور مالی و بازرگانی و روانشناسی مخاطب و دانشجوی زیادی دارند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *