تحصیل در قطر

تحصیل در قطر | شرایط دریافت اقامت تحصیلی قطر

تحصیل در قطر فرصتی عالی برای ورود به بازارکار فوق العاده کشور قطر است. اگر قصد زندگی در قطر را دارید و یا به دنبال کار در قطر هستید می توانید به آسانی از طریق دریافت اقامت تحصیلی قطر وارد خاک این کشور شوید. در ادامه با راهنمای مهاجرت تحصیلی به قطر از مجله تراول تورز همراه باشید تا با جزئیات تحصیل در قطر آشنا شوید.

تحصیل در قطر فرصتی عالی برای ورود به بازارکار فوق العاده کشور قطر است. اگر قصد زندگی در قطر را دارید و یا به دنبال کار در قطر هستید می توانید به آسانی از طریق دریافت اقامت تحصیلی قطر وارد خاک این کشور شوید. در ادامه با راهنمای مهاجرت تحصیلی به قطر از مجله تراول تورز همراه باشید تا با جزئیات تحصیل در قطر آشنا شوید.

حمایت مالی
فهرست مطالب راهنمای مهاجرت تحصیلی به قطر

تحصیل در قطر (شرایط دریافت اقامت تحصیلی قطر)

کشور قطر در مرکز خاورمیانه قرار دارد. قطر کشوری است که به دلیل چشم اندازها و معماری های باشکوه و همچنین ساختارهای مدرنی که با محیط کویر در تضاد است ، شهرت دارد.

قطر همچنین میزبان تعدادی از دانشگاههای برتر است که دانشجویان بین المللی می توانند برای تحصیل انتخاب کنند. قطر همچنین خوشه ای به نامشهر آموزشدارد که تعدادی دانشگاه معتبر بین المللی را در خود جای داده است. جالب است بدانید دانشجویان پس از تحصیل در قطر می توانند وارد بازار کار قطر نیز بشوند و به کسب درآمد بپردازند.

قدرت خرید در قطر بسیار بالا است چرا که حقوق و دستمزد در قطر نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر بالاتر است و شما میتوانید به آسانی با کار در قطر از پس هزینه های زندگی خود بر بیایید. اما ما در راهنمای تحصیل در قطر نمی خواهیم به مباحث کاریابی بپردازیم و بیشترین تمرکز ما بر روی تحصیل در این کشور است.

بسیاری از مهاجران برای تحصیل رایگان قطر به این کشور سفر می کنند. تحصیل در این کشور فرصت های علمی زیادی برای برای شما فراهم می کند و قرار دادن خود در شرایط ویژه آنجا با تحصیل در خارج از کشور قطعاً می تواند افق دید شما را گسترش دهد و حرفه شما را در سطح جهانی بسازد.

تحصیل در دانشگاه های قطر

مزایا و معایب تحصیل در کشور قطر

قطر کشور پیشرفته و نوپایی است که فرصت های شغلی بسیار زیادی برای مهاجران ایجاد کرده است. از طرفی کار در قطر برای جام جهانی نیز مورد استقبال عده زیادی از ایرانیان واقع شده. نزدیکی قطر به ایران و هزینه اندک رفت و آمد به این کشور از دیگر مزایای مهاجرت به قطر می باشد.

در این کشور دانشگاه های مطرح دنیا از آمریکا و کانادا گرفته تا برخی از دانشگاه های اروپایی شعبه زده اند و شما میتوانید پس از چند سال تحصیل در قطر به کشور اصلی دانشگاه مهاجرت کنید.

از طرفی عده ای از افراد نمی توانند دمای بالای هوا را تحمل کنند به همین دلیل قطر از لیست کشورهای آنان خط می خورد. شما باید با توجه به روحیه و علاقمندی های خود کشور هدفتان را انتخاب نمایید.

شرایط تحصیل رایگان در قطر

تحصیل رایگان در قطر بسته به دانشگاه و سطح علمی شما دارد. عموما دانشگاه های معتبر بین المللی واقع شده در قطر دانشجویان با معدل بالا را به آسانی پذیرش کرده و علاوه بر تحصیل حتی هزینه زندگی آنان را نیز می پردازند.

دانشجوی دانشگاه بودن می تواند مسئولیت های زیادی را به دنبال داشته باشد. مسئولیت های تحصیلی ممکن است شامل گذراندن تکالیف ، مقالات و امتحانات در یک مهلت مشخص باشد ، در حالی که مسئولیت های خارج از برنامه ممکن است شامل هدایت یک سازمان خاص یا انجام فعالیت هایی خارج از کلاس باشد.

مسئولیت یک دانشجوی بین المللی حتی بیشتر است ، زیرا شما مسئولیت جنبه های مختلف دیگری مانند محل زندگی ، هزینه های تحصیل و موارد دیگر را به عهده خواهید داشت. بنابراین ، مسئولیت پذیر بودن دانشجو حتی قبل از ورود به دانشگاه های قطر ، شما را به مهارتهای مقابله همزمان با چندین چالش مجهز می کند.

بورس های تحصیلی قطر به دانشجویان از اقشار مختلف این فرصت را می دهد تا در برخی از دانشگاه های برتر قطر بدون هیچ گونه مشکل مالی و پرداخت هزینه ای تحصیل کنند. قطر دارای تعدادی دانشگاه سطح بالا است که بورس تحصیلی بالایی ارائه می دهند ، تا به دانشجویان بین المللی کمک کند فرصت تحصیل در این کشور را داشته باشند ، به خصوص اگر دانشجویان بورس تحصیلی زیادی دریافت کنند.

دانشگاه قطر به نشانی اینترنتی www.qu.edu.qa یکی از برترین دانشگاه های قطر است که به طور خاص در دوحه قطر واقع شده است. بورسیه های رقابتی و غیر رقابتی را ارائه می دهد. بورسیه هایی که ارائه می دهند به طور کلی هزینه های تحصیل را پوشش می دهد و مزایای دیگری را نیز برای دانش پژوهان فراهم می کند ، از جمله کتاب و پانسیون یا خوابگاه رایگان.

یعنی بدون هزینه تحصیل و حتی اجاره خانه شما میتوانید در قطر تحصیل کنید!

شرایط زندگی در قطر

اگر تاکنون تجربه زندگی در خارج از کشور را نداشته اید باید به طور کامل و جامع کشور هدف خود را مورد بررسی قرار دهید. فرهنگ کشور قطر بر پایه اسلام نهادینه شده است. لازم به ذکر است که این کشور تمامی قومیت های رسمی جهان را به رسمیت می شناسد و حق زندگی می دهد.

جالب است بدانید قطر بر آزادی زنان بسیار تاکید دارد. پرسش بسیاری از زنان این است که آیا حجاب در قطر اجباری است؟ در پاسخ باید بگوییم که قطر کشوری مسلمان است و رعایت شئونات اسلامی در مکان های مقدس را در اولویت قرار داده است اما با این حال در بسیاری از موارد آزادی هایی برای زنان گذاشته است که با سفر به قطر شاهده آن ها خواهید بود.

با مطالعه مجدانه تمام مطالب موجود در مورد زندگی دانشجویی در قطر ، می تواند به شما کمک کند تا در طول تحصیل خود را برای زندگی در قطر آماده شوید. دانشجویان بین المللی باید خود را با شیوه زندگی در کشور خاص مورد نظرشان سازگار کنند و آماده شدن با آگاهی دادن از همه جنبه های زندگی به عنوان یک دانشجو ، می تواند از بروز هرگونه مشکلی در این کشور جلوگیری کند.

بنابراین ، مطالعه و تحقیق در مورد موضوعات خاص مانند شهریه ، محل اقامت دانشجویی و دانشگاه های موجود که به زبان خاصی تدریس می کنند ، تنها برخی از مواردی است که بخشی از تحقیق تحقیق دقیق در مورد زندگی دانشجو در قطر است.

هزینه های زندگی و تحصیل در قطر

در قطر دانشگاه های بسیاری وجود دارد که هزینه تحصیل در آنها نیز همانند مدارس در این کشور با یکدیگر متفاوت است. در این کشور شعبه های بسیاری از دانشگاه های آمریکایی وجود دارد که کیفیت آموزشی در این دانشگاه ها همانند شعبه های مرکزی آنان در آمریکا می­ باشد. بطور متوسط هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها را 72100 ریال قطر برای هر ترم تحصیلی تخمین زده شده است. همچنان هزینه های تحصیلی دانشجویان بسته به مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی آنها در قطر نیز متفاوت است بگونه ای که دانشجویان مقطع کارشناسی 9600 ریال در هر ترم پرداخت می­ نمایند و دانشجویان رشته مهندسی در مقطع کارشناسی ملزم به پرداخت 12000 ریال قطر و دانشجویان رشته پزشکی و دندانپزشکی در سال اول تحصیلی 60000 ریال و در سال های بعدی 90000 تا 120000 ریال می ­باید پرداخت نمایند.

هزینه زندگی در قطر نیز بسته به سبک زندگی فرد بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ ریال قطر در ماه می توان در نظر گرفت (معال ۸۰۰ دلار آمریکا). در ادامه برخی از هزینه های اولیه زندگی در قطر که توسط تیم  تحقیقاتی تراول تورز به دلار انجام شده است می پردازیم.

  • متوسط اجاره خانه ۶۰۰ دلار در ماه
  • متوسط خرید پوشاک ۵۰ دلار
  • باشگاه بندسازی ماهانه ۱۰۵ دلار
  • شارژ ساختمان ۱۰۰ دلار در ماه
  • قیمت متوسط خرید ۱ کیلو میوه بین ۱ الی ۲ دلار
  • رستوران ارزان برای هر وعده بین ۴ تا ۱۵ دلار
  • متوسط کاپوچینو معمولی ۵ دلار
  • شروع تاکسی از ۲ دلار
  • اینترنت نامحدود از ۷۰ دلار ماهانه

توجه داشته باشید هزینه زندگی در قطر ممکن است با برخی از کشورهای اروپایی یکی باشد اما وجه تمایز قطر نرخ دستمزد بالای آن نیز می باشد. متوسط حقوق پایه ماهانه (حقوق کارگر ساده در قطر) پس از کسر مالیات در قطر ۲۹۴۵ دلار است که به آسانی هزینه اداره حتی یک خانواده را نیز پرداخت می کند.

اجازه کار در قطر برای دانشجویان

بسیاری از اوقات دولت ها برای تحصیل و کار در یک کشور خاص از شهروندان بین المللی درخواست می کنند که برای دانشجویی و ویزای کار اقدام کنند. برای قطر ، آنها به شهروندان بین المللی اجازه کار در قطر را می دهند به شرطی که برای اقامت و مجوز کار درخواست دهند. با این حال ، برای دانشجویان بین المللی که زن هستند ، لازم است که در صورت ازدواج از همسر خود برای ثبت نام در کار در قطر تأیید قبلی داشته باشند.

کار در حین تحصیل می تواند راهی برای تکمیل سایر روش های ذکر شده در این مقاله برای تحصیل رایگان در قطر باشد.

سوالات متداول درباره تحصیل در قطر

فرصت های شغلی بسیار زیادی در قطر وجود دارد که با شرایط بسیار خاص دانشجویان نیز می توانند مشغول به کار شوند.

به طور متوسط یک زندگی دانشجویی در قطر ماهانه ۸۰۰ دلار هزینه دارد.

بله شما باید از طریق سفارت قطر درخواست ویزای تحصیلی قطر را بدهید.

باتوجه به وضعیت کنونی رشته های پزشکی بیشترین مخاطب را دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۸ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

12 پاسخ

  1. من احمد خالد در افغانستان زندگی میکنم سخت علاقمند تحصیل میباشم متاسفانه در افغانستان شرایط تحصیل و کار بسیار دشوار بوده نمی توانم آرزو ها خود را برآورده سازم بنآ می خواهم رهنمایم کنید خودم فارغ التحصیل ۱۲ میباشم

    1. سلام دوست عزیز
      انتخاب کشور بسیار به خودتان بستگی دارد. شما باید به جنبه های مختلفی همچون آب و هوا ، آینده شغلی و… توجه ویژه ای نمایید و بر اساس معیارهای خود یک کشور انتخاب کرده و به دنبال راهکارهای صحیح و قانونی برای اخذ اقامت آن کشور بروید.
      موفق باشید…

    1. سلام بر شما
      قطر برای ایرانیان ویزای فرودگاهی صادر می کند. شما وقتی وارد فرودگاه دوحه میشوید به شما ویزای توریستی داده می شود.
      موفق باشید…

    1. درود بر شما
      این موضوع خیلی بستگی به مهارت خودتون داره در متقاعدسازی کارفرما اما پیشنهاد میکنم مقاله شرایط کار در قطر رو در تراول تورز مطالعه کنید.
      موفق باشید…

  2. من ۴ سال قطر درس خوندم واقعا آب و هوای گرمی داره اصلا به افرادی که با گرما سازگاری ندارن پیشنهاد نمی کنم.
    حتما دانشگاه هایی درس بخونید که زیر نظر دانشگاه های مطرح توی کشورهای توسعه یافته باشن وگرنه بقیشون فایده ندارن.

  3. سلام من امسال دیپلم رشته فنی و حرفه ای الکترونیک میگیرم و معدلم بالای ۱۸ هست و زبانم خوبه و میخوام برای دانشگاه به قطر بروم ولی پول ندارم
    ایا امکان بورسیه هست؟
    ایا قطر برای یک ایرانی کمک هزینه میکند ؟

  4. سلام من امسال دیپلم رشته فنی و حرفه ای الکترونیک میگیرم و میخواهم برای ادامه تحصیل به دانشگاه فنی قطر بروم و پول ندارم معدلم بالای ۱۸ هست زبان انگلیسی من خوبه
    ایا من میتوانم بورسیه به دانشگاه قطر بگیرم؟
    و قطر کمک هزینه میکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *