سفر به مالدیو

سفر به مالدیو (بهترین زمان) خاطره ، قوانین ، ویزا و هزینه ها

سفر به مالدیو می تواند به عنوان یکی از بهترین و خاطره انگیز ترین مقاصد برای سفر ماه عسل و یا سالگرد ازدواج باشد. البته من که این مقاله را می نویسم تنهایی به مالدیو سفر کردم که واقعا بینظیر بود. در این مقاله به شما می گوییم بهترین زمان سفر به مالدیو چه زمانی […]

سفر به مالدیو می تواند به عنوان یکی از بهترین و خاطره انگیز ترین مقاصد برای سفر ماه عسل و یا سالگرد ازدواج باشد. البته من که این مقاله را می نویسم تنهایی به مالدیو سفر کردم که واقعا بینظیر بود. در این مقاله به شما می گوییم بهترین زمان سفر به مالدیو چه زمانی هست و بهترین هتل های مالدیو را معرفی خواهم کرد پس در ادامه با تراول تورز همراه باشید.

حمایت مالی

مالدیو کشوری جزیره ای واقع در اقیانوس هند است که به دلیل آب های آبی شفاف، سواحل شنی سفید و استراحتگاه های مجلل شناخته شده است. مالدیو همچنین به خاطر زندگی دریایی خود شهرت دارد و مقصدی محبوب برای غواصی است. سرگرمی‌ها در مالدیو شامل فعالیت‌هایی مانند ورزش‌های آبی، پرش در جزیره، درمان‌های آبگرم و غذا خوردن در رستوران‌های مجلل است. بسیاری از استراحتگاه ها موسیقی زنده و اجرای فرهنگی نیز ارائه می دهند.

بهترین زمان برای سفر به مالدیو (بهترین زمان سفر به مالدیو)

بهترین زمان برای سفر به مالدیو بین نوامبر و آوریل است، در فصل خشک که باران کمتری وجود دارد و هوا مطبوع است. فصل باران های موسمی بین ماه های مه و اکتبر است، در این زمان هوا غیرقابل پیش بینی بوده و احتمال بارش باران و باد شدید بیشتر است. با این حال، مالدیو یک مقصد محبوب در تمام طول سال است، بنابراین در نهایت به ترجیحات شخصی و اینکه آیا به دنبال اجتناب از فصل بارانی یا تجربه آن هستید بستگی دارد. البته که من پیشنهاد می کنم در زمان های بارانی به این کشور سفر نکنید چرا که از آفتاب بینظر سواحل سفید رنگ مالدیو محروم می شوید.

قوانین سفر به مالدیو

مالدیو یک کشور مسلمان است و از بازدیدکنندگان انتظار می رود به آداب و سنن محلی احترام بگذارند البته اکثر هتل های در یک جزیره خصوصی واقع شده اند و بسیاری از محدودیت های قوانین اسلامی را ندارند. برخی از قوانین مهم گردشگری که باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • متواضعانه لباس بپوشید: از بازدیدکنندگان خواسته می شود هنگام بیرون رفتن در اماکن عمومی و بازدید از ماله، به ویژه هنگام بازدید از مساجد یا سایر اماکن مذهبی، لباس متواضعانه بپوشند. زنان باید شانه و پاهای خود را بپوشانند و مردان باید پیراهن آستین دار بپوشند.
  • به فرهنگ محلی احترام بگذارید: بازدیدکنندگان باید به آداب و سنن محلی احترام بگذارند و از اظهار نظر یا حرکات تحقیرآمیز خودداری کنند.
  • ممنوعیت گوشت خوک و فرآورده های گوشت خوک: گوشت خوک و فرآورده های گوشت خوک در مالدیو به دلیل اعتقادات مسلمانان این کشور ممنوع است.
  • بدون مواد مخدر: داشتن، استفاده و قاچاق مواد مخدر غیرقانونی اکیداً ممنوع است و مجازات های سنگین یا حبس دارد.
  • نداشتن مجموعه مرجانی یا موجودات دریایی: جمع آوری مرجان، صدف و جانوران دریایی در مالدیو غیرقانونی است و درصورت مشاهده جریمه های زیادی برای شما به همراه خواهد داشت پس هرگز هیچ چیزی را حتی از ساحل همراه خود به فرودگاه نبرید.
  • بلیط برگشت: اگر از کشوری به مالدیو سفر می کنید که برایتان بدون ویزا است یا ویزای الکترونیکی دارید حتما برای ورود به مالدیو بلیط برگشت همراه خودتان داشته باشید که موقع ورود آفیسر فرودگاه به شما ایراد نگیرد.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که مالدیو یک کشور مرجانی است و از بازدیدکنندگان انتظار می رود که مراقب محیط زیست باشند، از زباله و سایر خطرات زیست محیطی دوری کنند و قوانین و مقررات مناطق حفاظت شده دریایی را رعایت کنند.

بهترین هتل های ۵ ستاره مالدیو
بهترین هتل های ۵ ستاره مالدیو

بهترین هتل های ۵ ستاره مالدیو

مالدیو به خاطر استراحتگاه های مجلل و هتل های پنج ستاره اش معروف است. در اینجا لیستی از بهترین هتل های پنج ستاره مالدیو آمده است:

  1.  Soneva Fushi – این اقامتگاه که به دلیل طراحی سازگار با محیط زیست خود شناخته شده است، ویلاهای خصوصی با استخرهای خصوصی و دسترسی مستقیم به ساحل ارائه می دهد. همچنین گزینه ها و فعالیت های مختلف غذاخوری مانند غواصی و غواصی در آن وجود دارد.
  2. St. Regis Maldives Vommuli Resort – این اقامتگاه ویلاهای مجلل روی آب و ساحلی با استخرهای خصوصی، و همچنین گزینه های متعدد غذاخوری و اسپا را ارائه می دهد.
  3. ویلاهای Anantara Kihavah Maldives – این اقامتگاه دارای ویلاهای خصوصی با استخر خصوصی و دسترسی مستقیم به ساحل است. همچنین گزینه های مختلف غذاخوری، اسپا و فعالیت هایی مانند غواصی و غواصی را ارائه می دهد.
  4. Four Seasons Resort Maldives در Landaa Giraavaru – این اقامتگاه دارای ویلاهای خصوصی مجلل، گزینه های متعدد غذاخوری و اسپا است. همچنین دارای فعالیت های متنوعی از جمله غواصی، غواصی و یوگا است.
  5. Raffles Maldives Meradhoo – این اقامتگاه دارای ویلاهای خصوصی با استخرهای خصوصی و دسترسی مستقیم به ساحل است. همچنین دارای انواع گزینه های غذاخوری و اسپا است.

اینها تنها چند نمونه از بسیاری از هتل های پنج ستاره موجود در مالدیو هستند. مهم است که به خاطر داشته باشید که بهترین هتل برای شما به ترجیحات و بودجه شخصی شما بستگی دارد. توصیه می شود نظرات را بخوانید و وب سایت هتل ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که نیازها و انتظارات خاص شما را برآورده می کنند.

نمای زیبای یکی از سواحل مالدیو
نمای زیبای یکی از سواحل مالدیو

هزینه های سفر به مالدیو

هزینه سفر به مالدیو بسته به عوامل مختلفی مانند زمان سفر، نوع محل اقامتی که انتخاب می کنید و مدت اقامت شما می تواند بسیار متفاوت باشد. برخی از هزینه های اصلی مربوط به سفر به مالدیو شامل بلیط هواپیما، اقامت و فعالیت است.
بلیط هواپیما: هزینه بلیط رفت و برگشت به مالدیو بسته به اینکه از کجا پرواز می کنید و چه زمانی در حال سفر هستید، می تواند از حدود 500 تا 1500 دلار یا بیشتر متغیر باشد.

محل اقامت: مالدیو به خاطر استراحتگاه های مجلل خود که می تواند بسیار گران باشد، شناخته شده است. قیمت یک اتاق ساده در یک استراحتگاه ارزان قیمت می تواند از حدود 15 دلار در هر شب شروع شود، در حالی که قیمت یک اتاق در یک استراحتگاه لوکس می تواند از حدود 500 دلار در هر شب شروع شود.

فعالیت ها: مالدیو خانه برخی از بهترین مکان های غواصی در جهان است و بسیاری از بازدیدکنندگان در طول اقامت خود از این فعالیت ها استفاده می کنند. سفرهای غواصی بسته به نوع سفر و مدت زمان آن می تواند از 50 تا 150 دلار یا بیشتر هزینه داشته باشد. فعالیت‌های دیگری مانند پرش به جزیره، درمان‌های آبگرم و تماشای دلفین‌ها نیز می‌تواند هزینه سفر شما را افزایش دهد.

غذا: غذا و نوشیدنی در مالدیو می تواند بسیار گران باشد، به خصوص اگر در یک استراحتگاه مجلل اقامت دارید. قیمت وعده های غذایی در رستوران می تواند از 20 تا 50 دلار یا بیشتر برای هر نفر متغیر باشد. پیشنهاد می کنم اگر برای سفر به مالدیو یک هتل مجلل در جزیره خصوصی را انتخاب می کند حتما فول بورد و بالاتر را رزرو کنید زیرا جز رستوران هتل گزینه دیگری ندارید و ممکن است اینطور بصرفه تر باشد.

به طور کلی، سفر به مالدیو با بودجه کم امکان پذیر است، اما خرج کردن پول زیادی نیز آسان است. همه چیز بستگی به نوع سفری که می خواهید داشته باشید و آنچه که مایلید هزینه کنید دارد.


پیشنهاد ویژه: قوانین عجیب ژاپن (پیش از سفر حتما بخوانید!)


شهروندان کشورهایی که بدون ویزا می توانند به مالدیو سفر کنند.

شهروندان بسیاری از کشورها می توانند برای مدتی بدون ویزا به مالدیو سفر کنند. مالدیو سفر بدون ویزا را برای بازدیدکنندگان بسیاری از کشورها برای مدت معینی ارائه می دهد. طول سفر بدون ویزا در کشورهای مختلف متفاوت است، اما بیشتر بازدیدکنندگان می توانند بدون ویزا به مدت 30 روز در مالدیو اقامت داشته باشند.

برخی از کشورهایی که می توانند بدون ویزا یا با ویزای الکترونیکی فوری به مالدیو سفر کنند عبارتند از:

  • شهروندان تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • شهروندان ایالات متحده، کانادا، استرالیا و نیوزلند
  • شهروندان سنگاپور، مالزی و کره جنوبی
  • شهروندان هنگ کنگ و ماکائو
  • شهروندان بسیاری از کشورهای خاورمیانه مانند ایران، امارات، عمان، بحرین، کویت و قطر

توصیه می شود برای به روزترین اطلاعات در مورد شرایط ویزای کشور خود، وب سایت مهاجرت مالدیو را بررسی کنید و همچنین قبل از سفر با سفارت یا کنسولگری مالدیو در کشور خود مشورت کنید.

ورود به سایت دولت مالدیو بخش قوانین ورود به کشور و ویزاهای الکترونیکی


نمایی زیبا از غروب آفتاب در مالدیو
نمایی زیبا از غروب آفتاب در مالدیو

خلاصه شده خاطر سفر به مالدیو

پس از یک پرواز طولانی از دبی به ماله، در یک صبح روشن و آفتابی به مالدیو رسیدم. لحظه ای که از هواپیما پیاده شدم، هوای گرم و مرطوب همراه صدای امواج اقیانوس به استقبالم آمد. من بلافاصله تحت تاثیر رنگ شگفت انگیز و زیبایی آب اقیانوس قرار گرفتم. دقایقی طول نکشید که هوا ابری شد و یک باران شروع شد. بارش باران باعث شد کمی از گرمای هوا کم کند. طولی نکشید که ابرها کنار رفتند و خورشید شگفت انگیز شروع به تابیدن کرد.

اولین توقف من در استراحتگاهم بود که در یک جزیره کوچک و خصوصی قرار داشت. استراحتگاه کاملاً خیره کننده بود، با سواحل شنی سفید و زیبا و آب های شفاف. کارکنان بسیار خوش برخورد از من استقبال کردند و با ماشین های برقی من را به خانه ساحلی مشرف به اقیانوس داشت بردند.

اولین روزم را به کاوش در جزیره و تماشای مناظر زیبا گذراندم. جالب است بدانید همه چیز را خودشان تولید می کردند. از میوه ها گرفته تا حتی گوشت موجودات زنده ای که برای غذا سرو می شد. مدتی را صرف استراحت در ساحل، شنا در آب‌های شفاف و غواصی در صخره‌های مرجانی کردم. من از فراوانی موجودات دریایی شگفت زده شدم و انواع مختلفی از ماهی ها و مرجان های رنگارنگ را دیدم. یکی از اتفاقات ترسناکی که با آن رو به رو شدم وجود خفاش های بسیار بزرگ و ترسناک در سراسر جزیره بود. این خفاش های بسیار بزرگ هستند و در طول روز به راحتی میتوانید آن ها را در لا به لای درختان نارگیل مشاهده کنید.

روزهای بعد پر از فعالیت ها و گردش های مختلف بود. من به یک سفر ماهیگیری غروب آفتاب رفتم، جایی که انواع ماهی های مختلف را صید کردم و از غروب زیبای خورشید بر روی اقیانوس لذت بردم. من همچنین یک سفر قایق به جزیره ای نزدیک انجام دادم، جایی که توانستم فرهنگ محلی را کشف کنم و با برخی از مردم دوستدار مالدیو ملاقات کنم.

از غروب خورشید گفتم دلم گرفت! آنقدر زیباست که لحظه ای نمی توانید چشم از آن بردارید. در مکان های مختلف جذیره تخت هایی برای استحرات در کنار دریا وجود داشت اما من علاقمند بودم روی شن های سفید رنگ ساحل دراز بکشم و غروب خورشید را برای ساعت ها تماشا کنم. آرامش محض در کنار صدای بینظیر امواج دریا را هرگز فراموش نمی کنم. من تنهایی به این سفر رفته بودم به همین دلیل هیچ کسی نبود که این آرامش را از من بگیرد!

یکی از نکات جالب این سفر یک سفر یک روزه به یک آبگرم محلی بود که در آنجا به انواع درمان ها و ماساژها پرداختم. نوعی ماساژ ۹۰ دقیقه ای وجود داشت که در آن تمام بدن شما را با روغن مخصوص ماساژ می دهند. حتما پیشنهاد میکنم این ماساژ را از دست ندهید. البته کمی مبلغ آن زیاد بود اما به طور کلی به تجربه یکبار آن می ارزید. پس از ماساژ در پایان روز احساس آرامش و شادابی کامل داشتم و برای صرف شام به رستوران جزیره رفتم.

با گذشت روزها، من با مهمانان دیگر در استراحتگاه دوستان جدیدی پیدا کردم و اغلب عصرها را در کافه ای که بهترین ویو غروف خورشید را داشت با هم می گذراندیم و از غذاها و آبمیوه های طبیعی و خوشمزه در حین تماشای غروب های زیبا لذت می بردیم.

سفر رو به پایان بود و من باورم نمی شد زمان چقدر زود گذشت من برای ۵ شب به مالدیو سفر کردم اما انگار همه چیز در دو روز خلاصه شده است. از ترک مالدیو بسیار ناراحت بودم، اما می‌دانستم که همیشه خاطرات این سفر شگفت‌انگیز را در ذهنم نگه می‌دارم. به خودم قول دادم که روزی دوباره به این بهشت شگفت انگیز برگردم.

به طور کلی، سفر من به مالدیو یک تجربه فراموش نشدنی بود، مملو از مناظر زیبا، فعالیت های عالی و خاطرات فوق العاده. من مالدیو را به هر کسی که به دنبال تعطیلات بهشت گرمسیری است توصیه می کنم.


سوالات متداول

بهترین زمان سفر به مالدیو چه ماهی است؟

  • بهترین زمان برای سفر به مالدیو بین نوامبر و آوریل است، در فصل خشک که باران کمتری وجود دارد و هوا مطبوع است.

آیا برای سفر به مالدیو به ویزا نیاز داریم؟

  • برای سفر به مالدیو می توانید به صورت آنلاین درخواست ویزای الکترونیکی این کشور را بدهید و بدون مشکل سفر کنید.

آیا مالدیو مقصد مناسبی برای سفر تنهایی است؟

  • اگر از شلوغی شهر ، استرس های کاری و درسی خسته شده اید پیشنهاد می کنیم تنهایی برای سه روز به مالدیو سفر کنید و از همه چیز دور باشید!
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *