قوانین عجیب ژاپن

قوانین عجیب ژاپن (پیش از سفر حتما بخوانید!)

قوانین عجیب ژاپن همیشه پیش از سفر به این کشور زیبا مورد توجه توریست ها قرار میگیرد. ژاپن به عنوان یکی از منظم ترین کشورهای جهان به حساب می آید. رعایت قوانین در این کشور یکی از مهم ترین مسائل فرهنگی ژاپنی ها به حساب می آید. در ادامه با تراول تورز همراه باشید تا برخی […]

قوانین عجیب ژاپن همیشه پیش از سفر به این کشور زیبا مورد توجه توریست ها قرار میگیرد. ژاپن به عنوان یکی از منظم ترین کشورهای جهان به حساب می آید. رعایت قوانین در این کشور یکی از مهم ترین مسائل فرهنگی ژاپنی ها به حساب می آید. در ادامه با تراول تورز همراه باشید تا برخی از رایج ترین قوانین عجیب و غریب ژاپن را انتخاب کنیم و دریابیم که کدام یک درست است و کدام یک افسانه های شهری هستند پس در ادامه با تراول تورز همراه باشید.

حمایت مالی

حتی اگر شما فقط کمی در مورد ژاپن بدانید، احتمالاً تصور می کنید که این کشور کشوری است که دوست دارد کارها را به روش خاصی انجام دهد. قوانینی وجود دارد که در ژاپن باید از آنها پیروی کرد که ممکن است برای ناظران خارجی کمی عجیب به نظر برسد. با این حال، یکی از لذت‌های بزرگ بازدید از کشور، مشاهده کل کشوری است که در مجموع بسیار منظم و منظم است و این تا حد زیادی به لطف همه این قوانین کوچک است. بسیاری از قوانین حاکم بر جامعه ژاپن نانوشته هستند! آنها صرفاً انتظارات اجتماعی از نحوه رفتار افراد در هنگام تعامل با دیگران و محیط آنها هستند. با این حال، تعدادی از قوانین عجیب و غریب در ژاپن وجود دارد که در قانون اساسی ژاپن نوشته شده است که در هیچ کشور دیگری نخواهید دید. در ادامه این مقاله از تراول تورز قصد داریم برخی از این قوانین جالب را با شما به اشتراک بگذاریم.

1. شما نمی توانید چاق باشید!

خوب، این کمی اغراق آمیز است. قانون متابو، که در سال 2008 معرفی شد (در این مورد بیشتر بخوانید) اندازه گیری دور کمر را برای شهروندان 40 تا 74 ساله اجباری می کند. اگر مشخص شود که شما بالاتر از اندازه های توصیه شده هستید، ممکن است شرکت یا مقامات محلی شما مجبور به پرداخت جریمه شوند. از طرف شما.

2. شما نمی توانید دارو به ژاپن بیاورید.

این یک “قانون” فرضی است که من قبل از سفر به ژاپن زیاد شنیدم – که مصرف دارو غیرقانونی است. اینطور نیست – ژاپن یک سیستم مراقبت های بهداشتی فوق العاده با دسترسی به تمام داروهای شگفت انگیزی که علم مدرن ارائه می دهد دارد. اگر اصرار دارید دارو به ژاپن بیاورید، پیشنهاد می‌کنم برای خود یک کیف حمل دارو تهیه کنید و برای راهنمایی‌هایی در مورد اینکه چه دارویی باید بیاورید، به خواندن زیر ادامه دهید.

با این حال، ژاپن در مورد داروهایی که وارد این کشور می شود بسیار سختگیر است. ممکن است خودتان را در آب داغ بیابید که چیزی به سادگی یک داروی سینوس بدون نسخه را با خود در چمدان خود بیاورید، زیرا ممکن است مقادیر غیرقانونی مواد خاصی در ترکیبات غربی وجود داشته باشد. بیشتر در مورد چگونگی پیمایش این قوانین پیچیده در اینجا.

3. جنگ غیرقانونی است!

این به یک معنا درست است. در حالی که ژاپن نمی تواند کنترل کند که آیا کشور دیگری به آنها حمله می کند یا نه، از زمان جنگ جهانی دوم در قانون اساسی ژاپن نوشته شده است که ژاپن نمی تواند هیچ گونه ارتش، نیروی دریایی یا نیروی هوایی را حفظ کند. همان ماده از استفاده از زور به عنوان وسیله ای برای حل و فصل اختلافات بین المللی صرف نظر می کند – بنابراین بله، قطعاً می توان استدلال کرد که جنگ در ژاپن طبق ماده 9 قانون اساسی ژاپن غیرقانونی است.

در کشور ژاپن شما نمی توانید در فضای باز سیگار بکشید
در کشور ژاپن شما نمی توانید در فضای باز سیگار بکشید

4. شما نمی توانید در فضای باز سیگار بکشید.

این اغراق دیگری است که اغلب هنگام بحث درباره قوانین ژاپن مطرح می شود. خارجی ها تمایل دارند از این واقعیت که کشوری با میزان بالای سیگاری سیگار کشیدن در فضای باز را ممنوع می کند، شوکه شوند. در حالی که درست است که در ژاپن نمی‌توانید در پیاده‌روها سیگار بکشید، اما مکان‌های مشخصی برای سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی در فضای باز پیدا خواهید کرد که می‌توانید از آنها برای ارضای هوس‌های خود استفاده کنید. بیشتر در مورد آن در اینجا.

5. در مورد ازدواج مجدد قوانین مختلفی برای زن و مرد وجود دارد!

این یکی دیگر از آن قوانین ژاپنی است که از ابتدا دیوانه و مردسالارانه به نظر می رسد، اما در واقع یک منطق (بسیار قابل بحث) پشت آن است. قبلاً قانونی وجود داشت که بر اساس آن زنان مطلقه تا شش ماه پس از قطعی شدن طلاق نمی توانستند دوباره ازدواج کنند، در حالی که مردان می توانستند بلافاصله دوباره ازدواج کنند. به شدت ناعادلانه به نظر می رسد، درست است؟

دلیل این امر در واقع به پدر بودن بازمی گردد – اگر زنی بلافاصله پس از طلاق دوباره ازدواج کرد و سپس اعلام کرد که باردار است، ممکن است مناطق خاکستری قانونی در مورد اینکه پدر کودک کیست وجود داشته باشد. قانون شش ماهه این بود که برش پدری واضح تر شود.

البته، این قانون با نحوه واقعی زندگی مطابقت ندارد – افراد می توانند بدون ازدواج بچه دار شوند و شخصی که با او بچه دار می شود می تواند فردی غیر از همسرشان باشد. این استدلال زوجی بود که در سال 2015 علیه دولت ژاپن بر اساس همین قانون اقدام قانونی کردند.

این قانون در سال 2016 اصلاح شد تا بیان کند که زنان می توانند بلافاصله پس از طلاق دوباره ازدواج کنند – مگر اینکه باردار باشند، در این صورت باید 100 روز صبر کنند تا دوباره ازدواج کنند. فرزندی که در 300 روز پس از طلاق متولد شود، همچنان از نظر قانونی فرزند شوهر اصلی محسوب می شود.

قوانین عجیب ژاپن

6. شما نمی توانید افراد را شبیه سازی کنید!

به اندازه کافی عجیب، این یک قانون واقعی در قانون اساسی ژاپن است. در سال 2000، مدت کوتاهی پس از شبیه‌سازی معروف گوسفند دالی در سال 1996، راه‌اندازی شد. بنابراین مهم نیست که توکیو چقدر از نظر فناوری پیشرفته شود، آنها از مردم کپی نمی‌کنند (حداقل، نه از نظر قانونی!)

7. قتل تا همین اواخر محدودیت داشت

این موضوع تا سال 2010 که این قانون لغو شد، وجود داشت. محدودیت قتل قبلاً 25 سال بود – که در واقع به این معنی بود که اگر بتوانید جرم خود را به مدت 25 سال پوشش دهید، می توانید آزادانه به قتل بدون عواقب خود ببالید.
به عبارت دیگر، بازی انتظار را انجام دهید و به معنای واقعی کلمه می توانید از قتل فرار کنید. لغو قانون به این معنی است که ژاپن اکنون می تواند برای پرونده های قتل تاریخی، مانند وضعیت تقریباً هر سیستم قضایی دیگر در سراسر جهان، پیگرد قانونی داشته باشد.
جالب اینجاست که هم در مورد تجاوز جنسی و هم در مورد جرائمی که منجر به مرگ می شود، هنوز محدودیت قانونی وجود دارد (از 15 به 30 سال در سال 2010 افزایش یافت).

8. اگر بعد از نیمه شب می رقصید باید چراغ را روشن نگه دارید!!!

این یک قانون کوچک و عجیب و غریب است. مکان‌های شبانه در سال 2015 در نبردی با دولت پیروز شدند، زیرا تلاش می‌کردند پس از نیمه‌شب از رقصیدن خودداری کنند تا سطح فحشا را کاهش دهند. مصالحه ای که به دست آوردند؟ موسیقی می تواند همچنان پخش شود، اما چراغ ها باید حداقل 10 لوکس روشن شوند. اگر در ژاپن در حال رقصیدن هستید و متوجه می‌شوید که اتاق در حوالی ساعت جادوگر کمی روشن‌تر می‌شود، تصورش را هم نمی‌کنید – شما فقط در یک کلوپ شبانه بسیار مطیع قانون هستید.

9. شما نمی توانید بستنی را در صندوق پستی قرار دهید 😉

این یکی دیگر از آن قوانینی است که آنقدر خاص است که نمی‌دانید منشأ آن چیست. داستان پشت این قانون ساده است. در سال 2016، یک کارمند خدمات پستی یک بستنی شکلاتی را در یک صندوق پستی گذاشت. نمی توانم به شما بگویم که چرا این برای کارمند گفته شده ایده خوبی به نظر می رسید – اما می توانم به شما بگویم که دولت موافقت نکرد. قانونی وضع شد که این جرم خاص را با جریمه سنگین مجازات می کرد.

بسیار خوب تا اینجا قوانین عجیبی درباره کشور ژاپن مطالعه کردید البته که این قوانین تعداد کمی از ده ها قانون عجیب این کشور خاص و منظم است امیدواریم که اینها به شما کمک کند در سفر خود از دردسر دور بمانید – به یاد داشته باشید، هیچ جنگی را شروع نکنید و بستنی خود را در صندوق پستی قرار ندهید. برای شما آرزوی شادکامی داریم…

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۱ از ۵
از مجموع ۷۹ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *