مهاجرت آسان به کانادا از طریق برنامه‌‌های استانی

مهاجرت آسان به کانادا از طریق برنامه‌‌های استانی

این روزها افراد زیادی فکر مهاجرت به کانادا را در سر می‌پرورانند و به دنبال یافتن راهی مناسب برای موفقیت در این مسیر هستند. یکی از روش‌های مناسب برای مهاجرت به این کشور، بررسی برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا است. این برنامه‌ها برای افرادی که مهارت، تحصیلات یا تجربۀ کاری مناسبی برای کمک به رشد اقتصاد […]

این روزها افراد زیادی فکر مهاجرت به کانادا را در سر می‌پرورانند و به دنبال یافتن راهی مناسب برای موفقیت در این مسیر هستند. یکی از روش‌های مناسب برای مهاجرت به این کشور، بررسی برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا است. این برنامه‌ها برای افرادی که مهارت، تحصیلات یا تجربۀ کاری مناسبی برای کمک به رشد اقتصاد یک استان و منطقۀ خاص در کانادا دارند، بهترین گزینه محسوب می‌شوند.

حمایت مالی

هر استان یا قلمرو در کانادا، شرایط خاصی برای پذیرفتن مهاجران دارد؛ بنابراین پیش از هرچیز باید از شرایط و الزامات هر استان و نحوۀ درخواست دادن برای آن‌ها آگاه باشید. در این مطلب، شرایط و جزئیات مربوط به مهاجرت استانی به کانادا، به شما معرفی شده است.

انواع برنامه مهاجرت استانی کانادا

استان‌های مختلف کانادا، چندین برنامۀ PNP را اداره می‌کنند. این برنامه‌ها توسط دولت‌های استانی طراحی شده‌اند تا به اهداف مهاجرتی منحصر به فرد آن‌ها کمک کنند. به همین دلیل، نحوۀ کارکرد این برنامه‌های استانی و معیارهای واجد شرایط بودن متقاضیان برای آن‌ها، به فرآیندهای مربوط به هر استان بستگی دارد.

با این حال، PNP‌ها یک گزینه محبوب هستند؛ زیرا می‌توانند سریع‌ترین مسیر برای دریافت اقامت دائم کانادا باشند. تمام تصمیمات مربوط به اقامت دائم این کشور، باید توسط دولت فدرال و در سطح ملی تایید شود. بنابراین استان‌های کانادا نمی‌توانند به تنهایی وضعیت اقامت دائم را برای فرد متقاضی تایید کنند.

به همین دلیل است که برنامه‌های استانی، برنامه‌های «نامزد» در نظر گرفته می‌شوند. به این معنی که شما فقط نامزد دریافت اقامت هستید و این لزوماً به معنای موافقت کامل با اخذ اقامت شما نخواهد بود.

هر یک از استان‌ها و قلمروهای کانادا (به غیر از نوناووت و کبک)، برنامۀ نامزد استانی (PNP) منحصر به فرد خود را اجرا می‌کنند که برای رفع نیازهای اقتصادی و جمعیتی آن طراحی شده است. الزامات برنامه و روش‌های درخواست در هر یک از استان‌ها، بسیار متفاوت است، بنابراین متقاضیان علاقه‌مند باید برای تعیین واجد شرایط بودن خود، با یک وکیل مهاجرتی مجرب مشورت کنند.

بیش از 80 نوع متفاوت از برنامه‌های استانی در کانادا وجود دارد که هر کدام، PNP خاص خود را دارد. برخی از مناطق و استان‌هایی که امکان مهاجرت به آن‌ها به کمک برنامه‌های استانی وجود دارد، عبارتند از:

  • آلبرتا؛
  • بریتیش کلمبیا؛
  • مانیتوبا؛
  • نیوبرانزویک؛
  • نیوفاندلند و لابرادور؛
  • قلمروهای شمال غربی؛
  • نوا اسکوشیا؛
  • انتاریو؛
  • جزیره پرنس ادوارد؛
  • ساسکاچوان؛
  • یوکان؛
  • کبک.
مهاجرت آسان به کانادا از طریق برنامه‌‌های استانی
مهاجرت آسان به کانادا از طریق برنامه‌‌های استانی

نحوه ثبت درخواست در برنامه استانی کانادا

به طور کلی، 2 روش برای ثبت درخواست در برنامۀ مهاجرت استانی به کانادا وجود دارد؛ که شامل درخواست کاغذی و اکسپرس اینتری می‌شود. در ادامه، هر یک از این دو روش به صورت جداگانه بررسی شده‌اند.

1) فرآیند درخواست کاغذی یا Paper-based process:

فرد متقاضی باید برای دریافت نمایندگی، درخواست خود را با روش کاغذی به قلمرو مذکور ارسال کند. علاوه بر این، متقاضی لازم است که شرایط مورد نیاز برای درخواست دادن به استان موردنظر خود را بررسی کرده و مطمئن باشد که واجد شرایط است.

پس از آن‌که درخواست فرد از سوی استان موردنظر تایید شد، او می‌تواند جهت اخذ اقامت دائم کانادا و ارائۀ درخواست خود به ادارۀ مهاجرتی این کشور اقدام کند. بنابراین باید درخواست خود را به صورت یک تقاضای کاغذی برای دریافت اقامت ارسال کند.

نکتۀ مهم هنگام درخواست برای برنامه‌های استانی کانادا این است که فرد متقاضی باید حتما تمامی شرایط استان مورد نظر را رعایت کرده باشد.

2) اکسپرس اینتری یا Express Entry process:

یکی از معروف‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های استانی، استفاده از روش اکسپرس اینتری یا فرآیند آنلاین است. می‌توان گفت که اکثر استان‌های کانادا، از این روش برای پذیرش موثر و کارآمد افراد تازه‌وارد استفاده می‌کنند. برای استفاده از اکسپرس اینتری نیز دو روش کلی وجود دارد:

الف) متقاضی می‌تواند با محدوده یا استان مورد نظر تماس گرفته و برای درخواست خود اقدام کند. اگر آن منطقه با درخواست فرد موافق بود و آن را مورد تایید قرار داد، متقاضی می‌تواند برای خود یک حساب اکسپرس اینتری ایجاد کند و نشان دهد که به عنوان استان نامزدشده در آمده است.

ب) فرد متقاضی ابتدا یک حساب اکسپرس اینتری برای خود ایجاد کرده و سپس، استان‌ها و مناطق مورد علاقۀ خود را در آن مشخص می‌کند. اگر فرد پیامی از طرف یکی از این استان‌ها دریافت کرد، به این معنی است که از طرف دولت آن پذیرفته شده است. بنابراین باید به طور مستقیم با همان استان یا قلمرو تماس گرفته یا درخواست الکترونیکی خود را ارسال کنند.

پروسه مهاجرت استانی (PNP) کانادا

پروسۀ مهاجرت استانی کانادا با درخواست دادن به استان یا منطقه‌ای که قصد مهاجرت به آن را دارید، آغاز می‌شود. بسیاری از PNPها بر اساس سیستم ابرازعلاقه (EOI) فعالیت می‌کنند که در آن، متقاضیان باید پروفایل خود را با تمامی اطلاعات مانند تحصیلات، تجربۀ کاری و مهارت زبان پر کنند.

البته در نظر داشته باشید که داوطلبان باید حتماً تمامی شرایط مورد نیاز برای آن استان را داشته باشند. سپس از متقاضیانی که نمرات بالاتری را طبق شرایط مورد نظر استان دریافت کنند، دعوت می‌شود تا برای مراحل بعدی اقدام کنند. زمان پردازش درخواست‌های نامزدی از یک استان به استان دیگر متفاوت است؛ اما معمولاً این پروسه چند ماه طول می‌کشد.

پس از گذراندن این مراحل، متقاضیان می‌توانند از طرف استان موردنظر برای درخواست ویزای PR معرفی شوند. ویزای PR یا همان Permanent residence، یک نوع ویزای مهاجرتی بوده که به معنای اخذ اقامت دائم کشور کانادا است.

پس از آن‌ که داوطلبان برای این ویزا معرفی شدند، می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند. زمان رسیدگی به درخواست اقامت دائم، بستگی به این دارد که آیا متقاضی درخواست PNP «Base/پایه» یا «Enhanced/افزایش یافته» را ارسال کرده است.

هر استان و قلمرو، برنامه‌های مهاجرتی و الزامات خاص خود را دارد. به عنوان مثال در یک برنامه، استان‌ها و مناطق ممکن است دانش‌آموزان، تاجران، افراد ماهر و یا افراد نیمه ماهر را مورد هدف قرار داده باشند.

مدارک لازم برای مهاجرت استانی (PNP) کانادا

برای این ‌که بتوانید برای برنامه PNP کانادا درخواست بدهید، به مدارک زیر احتیاج خواهید داشت:

  • گذرنامۀ معتبر به همراه تاریخچۀ سفر (گذرنامۀ قبلی)؛
  • مدرک تحصیلی؛
  • مدرک شغلی؛
  • گزارش اخیر از وضعیت سلامت؛
  • گواهی عدم سوء سابقه؛
  • مدارک هویتی؛

علاوه بر آنچه ذکر شد، ممکن است با توجه به الزامات استان مورد نظر، مدارک دیگری نیز مورد نیاز باشد.

مهاجرت آسان به کانادا از طریق برنامه‌‌های استانی
مهاجرت آسان به کانادا از طریق برنامه‌‌های استانی

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های استانی

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های استانی، می‌تواند مزایای بسیاری برای فرد متقاضی داشته باشد. برای مثال، متقاضی می‌تواند پس از تایید در مرحله اول، به سرعت برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کند. برخی دیگر از این مزایا نیز شامل موارد زیر می‌شود:

  • دریافت تابعیت و پاسپورت کانادا؛
  • امکان بردن همسر و فرزندان زیر 19 سال برای افراد متاهل؛
  • وجود فرصت‌های کاری بسیار زیاد برای افراد جویای کار؛
  • امکان کسب تجربۀ کاری با کارفرمایان کانادایی؛
  • امکان برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان؛
  • بیمۀ رایگان؛
  • امکان تحصیل و کار در کانادا برای همۀ اعضای خانواده؛
  • افتتاح حساب بانکی در کانادا و دسترسی آسان به بازارهای مالی بین‌المللی؛
  • برخورداری از تسهیلات بانکی؛
  • امکان دریافت تسهیلات، بورسیه و وام‌های دانشجویی برای دانشجویان و دانش‌آموزان؛
  • فرصت مناسب برای کسب درآمد متناسب با نرخ تورم و مخارج زندگی؛
  • زندگی در کشوری با بالاترین امکانات رفاهی و تفریحی؛
  • زندگی در یکی از باثبات‌ترین کشورهای دنیا از لحاظ اقتصادی؛

جمع‌بندی

برنامه مهاجرت استانی (PNP) کانادا، امکانی است که ادارۀ مهاجرت این کشور در اختیار استان‌های آن قرار داده تا بتوانند بدین وسیله، نیازهای خود به نیروی کار انسانی در زمینه‌های مختلف را از طریق نیروی خارجی و بین‌المللی، تأمین کنند.

دولت‌های استانی می‌توانند در سیستم‌های مهاجرتی استانی اداره‌های مهاجرت، افرادی را که به وجود آن‌ها در استان جهت پیشرفت و رشد نیاز دارند، معرفی کنند. به همین واسطه، این افراد که «نامزد» نامیده می‌شوند، می‌توانند پس از تایید دولت فدرال کانادا، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

اگر پروسۀ اپلای در برنامه‌های استانی کانادا با مشورت متخصصان این حوزه انجام شود، یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌ها برای مهاجرت خواهد بود. بنابراین اگر قصد طی کردن این پروسه را دارید، می‌توانید برای دریافت مشاورۀ حرفه‌ای، از متخصصان مهاجرت پلاس کمک بگیرید.

این پست به صورت تبلیغاتی منتشر شده است و تراول تورز هیچ مسئولیتی درقبال این مجموعه و محتوا بالا ندارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *