آیا با دریافت ویزای توریستی می‌توان در کانادا کار کرد؟

آیا با دریافت ویزای توریستی می‌توان در کانادا کار کرد؟

آیا با دریافت ویزای توریستی می‌توان در کانادا کار کرد؟ این سوال معمولا از مهاجرانی شنیده می‌شود که با داشتن ویزای گردشگری و اقامت موقت، می‌خواهند اجازه کار را در این کشور کسب کنند. اما آیا چنین چیزی ممکن است؟ خوشبختانه فرصت خوبی که برای بازدیدکنندگان فراهم شده، این است که می‌توانند با ویزای توریستی […]

آیا با دریافت ویزای توریستی می‌توان در کانادا کار کرد؟ این سوال معمولا از مهاجرانی شنیده می‌شود که با داشتن ویزای گردشگری و اقامت موقت، می‌خواهند اجازه کار را در این کشور کسب کنند. اما آیا چنین چیزی ممکن است؟

خوشبختانه فرصت خوبی که برای بازدیدکنندگان فراهم شده، این است که می‌توانند با ویزای توریستی در جست‌وجوی کار باشند. اگر پیشنهاد شغلی معتبری دریافت کنند، می‌توانند برای درخواست مجوز کار اقدام کنند.

اگر از این فرصت استقبال می‌کنید و‌ دوست دارید که در مدت سفر خود به کشور مهاجرپذیر کانادا، تجربه شغلی به دست بیاورید، همراه ما بمانید تا از فوت‌وفن‌های مسیر برایتان بگوییم.

آشنایی با ویزای توریستی

قبل از پاسخ به سوال آیا با دریافت ویزای توریستی می‌توان در کانادا کار کرد؟، اجازه دهید یک توضیح مختصر برای کسانی که با ویزای توریستی یا گردشگری آشنایی ندارند، داشته باشیم.

ویزای توریستی، از جمله مجوزنامه‌های موقت است که به منظور تفریح، تجدید دیدار با عزیزان، دریافت خدمات درمانی و دوره‌های آموزشی صادر می‌شود.

حالا در این میان، روی کارآمدن سیاست تبدیل ویزای توریستی به کاری، به این دلیل بود که کانادا در سال‌های اخیر با کمبود نیروی کار مواجه شد. این کشور برای گسترش اقتصاد خود، به‌دنبال جذب کارگران خارجی بود و چه گزینه‌ای بهتر از افرادی که به‌عنوان یک گردشگر به این کشور سفر می‌کنند؟

دررابطه با نحوه تبدیل مجوز گردشگری به کاری، بحث خواهیم کرد اما قبل از آن بیایید کمی هم راجع‌به ویزای کاری صحبت کنیم.

آشنایی با ویزای کاری کانادا

اقتصاد پویا و کیفیت بالای زندگی در کانادا از دلایل افزایش مهاجرت کاری به این کشور است. شما برای این نوع مهاجرت، نیاز به مجوز دارید. اما مسئله اینجاست که دریافت ویزای کاری کانادا آن‌قدرها هم راحت نیست.

با توجه به چالش‌هایی که در مسیر دستیابی به ویزای کاری وجود دارد، برخی افراد ترجیح می‌دهند با ویزای گردشگری كه در اختیار دارند، در جست‌وجوی یافتن شغلی مناسب در کانادا باشند.

سوال آنها این است که آیا با دریافت ویزای توریستی می‌توان در کانادا کار کرد؟ شما دراین‌باره چه نظری دارید؟ اگر شما هم تلاش دارید که با ویزای ویزیتوری جویای کار در کانادا باشید، مطالعه عناوین بعد را فراموش نکنید.

تبدیل مجوز گردشگری به مجوز کار، آیا با دریافت ویزای توریستی می‌توان در کانادا کار کرد؟

3 روش وجود دارد که می‌توانید با کمک آنها، ویزای توریستی را به ویزای کاری تبدیل کنید و در مشاغل کانادا شریک شوید.

  • روش اول: در این روش، با اخذ ویزای توریستی و گرفتن جاب آفر از کارفرمای کانادا، به این کشور سفر کنید. بعد از یافتن شغل مد نظر یا گرفتن پیشنهاد شغلی، ویزای گردشگری‌تان را به کاری تبدیل کنید.
  • روش دوم: بعد از ورود مهاجر به این کشور و پذیرش او توسط موسسه کانادایی، دوران تحصیلش اغاز می‌شود. بعد از پایان تحصیل و درصورت یافتن کار، می‌تواند به دریافت ویزای کاری اقدام کند.
  • روش سوم: اگر یک مهاجر به‌عنوان توریست در کانادا، با شهروند این کشور ازدواج کند، تحت اسپانسرشیپ کانادا، می‌تواند اقدام به درخواست اقامت کند. تا زمانی که به پرونده او رسیدگی می‌شود، او مجاز به کار در این کشور خواهد بود و می‌تواند ویزای گردشگری را به ویزای کاری مبدل سازد.

شرایط تبدیل ویزا، آیا با دریافت ویزای توریستی می‌توان در کانادا کار کرد؟

سیاست تبدیل مجوز گردشگری به مجوز کار، تا 28 فوریه 2025 همچنان پابرجاست. افرادی که می‌خواهند با وضعیت تبدیلی ویزا، در این کشور اقامت گزینند، بهتر است به شرایط زیر واقف باشند.

  • پیشنهاد شغلی مورد تایید کانادا
  • شغل مد نظر باید تمام‌وقت، غیرفصلی و با حقوق باشد.
  • پیشنهاد شغلی باید حداقل برای دوره یک ساله ارائه شود.
  • درصورت انقضای مدت اعتبار ویزای توریستی، قبل از اقدام به درخواست مجوز کار، باید مدت ویزای توریستی تمدید شود.
  • درخواست ویزای کار توسط متقاضی باید در تاریخ 24 اوت 2020 تا 28 فوریه 2025 باشد.

پروسه درخواست تبدیل مجوز، آیا با دریافت ویزای توریستی می‌توان در کانادا کار کرد؟

آیا با دریافت ویزای توریستی می‌توان در کانادا کار کرد؟

برای اینکه کنجکاوی‌تان از چگونگی تبدیل ویزای توریستی به کاری ارضا شود، به شرایطی که در ادامه ذکر کرده‌ایم، دقت کنید.

  • مدارک تحصیلی شما باید معتبر و کامل باشد چون نشان‌دهنده مهارت شما برای اشتغال به کار است.
  • سوابق کاری درخشان، تجربه و تخصص شما را هدف می‌گیرد.
  • تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی، نشان از توانایی شما در برقراری ارتباط را می‌دهد.

تسهیلات تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا

حالا که به پاسخ سوال آیا با دریافت ویزای توریستی می‌توان در کانادا کار کرد؟ رسیدید، اجازه دهید کمی هم از تسهیلات مهاجرتی ویژه‌ای که برای حمایت از ایرانیان اجرا شده بگوییم. به این منظور، به اطلاعات لیست زیر دقت کنید.

  • معاف از پرداخت هزینه‌های دولتی برای متقاضیانی که قصد تمدید اقامت دارند.
  • حذف هزینه‌های مربوط به مدارک سفر کانادا برای ایرانیانی که اقامت شهروندی کانادا را دارند و هم‌اکنون در ایران هستند و قصد دارند از کشور خارج شوند.
  • اولویت‌دهی به بررسی پرونده‌های مهاجرتی ایرانیانی که ساکن کانادا هستند.
  • دریافت مجوز کار (Open Work Permit) برای ایرانیان، با این مجوز در هر شغلی که بخواهند می‌توانند مشغول به کار شوند.

درواقع (Open Work Permit) نوعی ویزای کار آزاد است که شما با داشتن آن در هر مکان و برای هر کارفرمایی که بخواهید، می‌توانید کار کنید و محدودیتی نخواهید داشت‌.

اقامت در کانادا با تبدیل ویزای توریستی به کاری

با توجه به اینکه در گذشته، امکان کارکردن در کانادا تنها با اخذ ویزای کاری یا داشتن ویزای توریستی درصورت جاب آفر ممکن بود، افراد کمی به اقامت دائم در کانادا می‌اندیشیدند چون می‌دانستند که مسیر پرفرازونشیبی پیش رو دارند.

اما درحال‌حاضر سوال تامل‌برانگیز افراد این است که آیا با دریافت ویزای توریستی می‌توان در کانادا کار کرد؟ پاسخ این سوال که در عناوین قبلی به آن اشاره کردیم، نشان می‌دهد که مرزها جابه‌جا شده و این کشور در سال‌های اخیر، آغوش خود را به روی مهاجران بسیاری از سراسر کشورها گشوده است.

خب، با این تفصیلات شما به اقامت کانادا هم دست می‌یابید. اما چگونه؟ درواقع زمانی که شما با ویزای توریستی خود مشغول به کار می‌شوید، با توجه به شرایط خود و اضافه‌کردن امتیاز سابقه کار کانادایی، می‌توانید برای تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم اقدام کنید.

با آتلانتیک 724، آیا با دریافت ویزای توریستی می‌توان در کانادا کار کرد؟

گروه مشاوره مهاجرتی آتلانتیک 724، یک تیم تخصصی است که مسیر مهاجرت شما را به کانادا هموار می‌کند. آتلانتیک 724، به شما کمک می‌کند تا از طریق نیروی کار ماهر، سرمایه‌گذاری، استارتاپ ویزا و خوداشتغالی، به اخذ آسان انواع ویزاهای توریستی، تحصیلی و مالتیپل دست یابید.

متخصصین مجرب آتلانتیک، با مشاوره رایگان خود، شما را در مسیر انتخاب بهترین روش و کشور برای مهاجرت همراهی می‌کند.

جمع‌بندی

آیا با دریافت ویزای توریستی می‌توان در کانادا کار کرد؟ این سوال همه کسانی است که می‌دانند اخذ ویزای کاری یا اقامت دائم کار آسانی نیست و امور اداری بسیاری در پیش رو دارد.

آنها تمایل دارند که با اخذ ویزای توریستی، با یک تیر 2 نشان بزنند. آن را به مجوز کاری تبدیل کنند و حتی اقامت دائم کانادا را به دست بیاورند.

 

توجه نمایید این مقاله به صورت اسپانسری (تبلیغاتی) منتشر شده و تراول تورز مسئولیتی درقبال محتوای آن ندارد.​

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *