ادامه تحصیل آسان در ترکیه

ادامه تحصیل آسان در ترکیه

شرایط مناسب تحصیل در ترکیه، ادامه تحصیل آسان در ترکیه را برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است. کشور ترکیه در طول چند دهه اخیر برای ارتقای سطح علمی و افزایش اعتبار دانشگاه‌های خود در سطح جهان بسیار تلاش می‌کند. در نتیجه زیرساخت‌های علمی و امکانات آموزشی در دانشگاه‌های این کشور مطابق با استانداردهای […]

شرایط مناسب تحصیل در ترکیه، ادامه تحصیل آسان در ترکیه را برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است. کشور ترکیه در طول چند دهه اخیر برای ارتقای سطح علمی و افزایش اعتبار دانشگاه‌های خود در سطح جهان بسیار تلاش می‌کند. در نتیجه زیرساخت‌های علمی و امکانات آموزشی در دانشگاه‌های این کشور مطابق با استانداردهای جهانی است. ترکیه همانند بسیاری از کشورهای اروپایی عضو معاهده بولونیا است. به همین دلیل مدارک دانشگاهی این کشور اعتبار بالایی در اروپا دارد. تمام این عوامل در کنار مناسب‌بودن هزینه تحصیل، موجب افزایش مهاجرت تحصیلی به ترکیه شده است.

مزایای تحصیل در ترکیه

بسیاری از دانشجویان علاقه‌ دارند تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه‌های بین‌المللی دنبال کنند. دراین‌بین شرایط پذیرش و هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و برخی کشورهای اروپایی دشوار است. بااین‌حال کشورهایی مانند ترکیه امکانات علمی استاندارد و شرایط تحصیلی مناسبی را برای دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های خود فراهم کرده‌اند.

ازآنجایی‌که ترکیه عضو معاهده بولونیا است مدارک دانشگاهی این کشور مدرک بین‌المللی محسوب می‌شود. همچنین تبادل دانشجو با بهترین دانشگاه‌های اروپا و شرکت در برنامه اراسموس از دیگر مزایای ادامه تحصیل آسان در ترکیه است. برخی مزایای دیگر تحصیل در ترکیه از جمله تحصیل پزشکی در ترکیه عبارت‌اند از:

  • تحصیل در محیط علمی و آکادمیک بین‌المللی
  • ارائه بورسیه‌های تحصیلی
  • معتبر بودن دانشگاه‌ها و مدارک تحصیلی
  • امکان اشتغال به کار ضمن تحصیل
  • سیستم آموزشی باکیفیت و استاندارد مطابق با آموزش مدرن جهانی
  • مناسب‌بودن شرایط اخذ پذیرش تحصیلی و ادامه تحصیل آسان در ترکیه
  • امکان ورود به بازار کار ایران و جهان بعد از پایان تحصیل در ترکیه
  • وجود پردیس‌های مدرن و مجهز در دانشگاه‌های ترکیه
  • کیفیت بالای خوابگاه، امکانات اقامتی، حمل‌ونقل و تغذیه

به دلیل پیچیدگی مهاجرت تحصیلی، لازم است در این زمینه با مؤسسات مهاجرتی معتبر مشورت کنید. انتخاب یک مؤسسه مهاجرتی موفق تأثیر زیادی در تسریع و تسهیل مهاجرت دارد. علم ویرا یکی از بهترین مؤسسات مهاجرتی است که با سابقه درخشان و پرونده‌های مهاجرتی موفق، مشاوری مطمئن برای تحصیل در یک دانشگاه بین‌المللی است.

 

ادامه تحصیل آسان در ترکیه

شرایط تحصیل در ترکیه

قبل از اقدام برای تحصیل در ترکیه بهتر است درباره تمام شرایط ادامه تحصیل در ترکیه اطلاعات لازم را به دست آورید. بعد از آماده‌سازی مدارک و بررسی واجد شرایط بودن خود، برای دانشگاه موردنظر درخواست اخذ پذیرش ارسال کنید. شرایط کلی برای تحصیل و از جمله آشنایی با روند ادامه تحصیل آسان در ترکیه عبارت‌اند از:

1. انتخاب رشته و دانشگاه

متقاضی تحصیل در ترکیه باید درباره رشته موردنظر، دانشگاه، زبان تحصیل و مقطع تحصیلی خود تمام شرایط را بررسی کنند؛ به‌عنوان‌مثال اگر زبان تحصیل شما انگلیسی است باید به دنبال دانشگاهی باشید که رشته موردنظر شما در آن به انگلیسی ارائه می‌شود.

2. مدارک لازم برای ادامه تحصیل آسان در ترکیه

متقاضیان ادامه تحصیل در ترکیه باید از طریق سایت دانشگاه و همچنین مؤسسات مهاجرتی درباره تمام مدارک موردنیاز اطلاعات لازم را کسب کنند. مدارک شناسایی با ترجمه رسمی، گذرنامه با اعتبار لازم، مدارک تحصیلی شامل دیپلم دبیرستان (برای تحصیل در مقطع کارشناسی) و مدارک دانشگاهی (برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی) برخی از مدارک ضروری برای ادامه تحصیل آسان در ترکیه است.

3. آزمون های ورودی

برای تحصیل در ترکیه به‌ویژه دانشگاه‌های دولتی این کشور متقاضیان باید در آزمون ورودی مانند آزمون یوس حداقل نمره لازم را کسب کنند. البته در برخی دانشگاه‌های ترکیه که عمدتاً دانشگاه‌های خصوصی این کشور هستند آزمون ورودی وجود ندارد و امکان ادامه تحصیل آسان در ترکیه را برای متقاضیان فراهم می‌کنند.

4. شهریه و بورسیه تحصیلی

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه در مقایسه با دانشگاه‌های آمریکا، کانادا، انگلستان و استرالیا مقرون‌به‌صرفه است. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی ترکیه کمتر از دانشگاه‌های خصوصی این کشور است. همچنین هزینه تحصیل به رشته تحصیلی، زبان تحصیل و مقطع تحصیلی نیز بستگی دارد.

به همین دلیل متقاضیان قبل از اقدام برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه باید شرایط را از نظر هزینه تحصیلی بررسی کنند. ارائه بورسیه‌های تحصیلی یکی از مزایای تحصیل در ترکیه است که می‌تواند بخشی یا تمام هزینه تحصیل را پوشش داده و ادامه تحصیل آسان در ترکیه را فراهم می‌کند. برای دریافت بورسیه تحصیلی، دانشجویان باید دارای شایستگی‌های علمی و تحصیلی موردنظر دانشگاه باشند.

ادامه تحصیل آسان در ترکیه

دانشگاه های برتر ترکیه

ادامه تحصیل آسان در ترکیه در برترین دانشگاه‌های این کشور فراهم شده است. بسیاری از دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ترکیه در رشته‌های مختلف پزشکی، مهندسی، علوم‌انسانی و… از اعتبار بالایی در منطقه، اروپا و جهان برخوردار هستند. در ادامه اسامی برخی از برترین دانشگاه‌های ترکیه آمده است:

  • دانشگاه کوچ
  • دانشگاه اژه
  • دانشگاه فنی خاورمیانه
  • دانشگاه سابانجی
  • دانشگاه بیلکنت
  • دانشگاه باشکنت
  • دانشگاه آک دنیز
  • دانشگاه فنی استانبول
  • دانشگاه بوغازیچی
  • دانشگاه حاجت تپه
  • دانشگاه استانبول
  • دانشگاه آنکارا
  • دانشگاه قاضی
  • دانشگاه مدیپول
  • دانشگاه دوکوز ایلول

از بین دانشگاه‌های برتر ترکیه دانشگاه‌های مرمره، دوکوز ایلول، دانشگاه قاضی، دانشگاه کوچ، دانشگاه اژه، آنکارا، حاجت تپه و دانشگاه استانبول برترین دانشگاه‌های پزشکی این کشور هستند. باتوجه‌به شرایط مناسب و هزینه تحصیل، در این دانشگاه‌ها امکان ادامه تحصیل آسان در ترکیه فراهم شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه‌ها، هزینه و شرایط آن‌ها علاوه بر سایت دانشگاه می‌توانید از مؤسسات مهاجرتی مانند علم ویرا نیز اطلاعات کامل را در این زمینه کسب کنید.

زبان تحصیل در ترکیه

یکی از عواملی که موجب شده ادامه تحصیل آسان در ترکیه امکان‌پذیر باشد مدرک زبان است. ارائه مدرک زبان معمولاً الزامی نیست؛ ولی داشتن مدرک زبان انگلیسی یا ترکی یک مزیت به شمار می‌رود و شانس پذیرش را بالا می‌برد. اثبات تسلط زبانی و قبولی در آزمون زبان که برخی دانشگاه‌ها برگزار می‌کنند از جمله شرایط تحصیل در ترکیه است.

متقاضیانی که در آزمون زبان، نمره لازم را کسب نکنند در دوره آموزش زبان ترکی یا انگلیسی قبل از ورود به دانشگاه شرکت کرده و مهارت لازم را کسب می‌کنند. عدم اجبار در ارائه مدرک زبان نشان‌دهنده امکان ادامه تحصیل آسان در ترکیه است.

ادامه تحصیل آسان در ترکیه

هزینه تحصیل در ترکیه

شهریه دانشگاه‌های دولتی ترکیه کمتر از دانشگاه‌های خصوصی این کشور است. در هر دو گروه از دانشگاه‌ها امکانات علمی، آموزشی و رفاهی در بهترین سطح و مطابق با استانداردهای جهانی آموزش برای ادامه تحصیل آسان در ترکیه فراهم شده است. برای تحصیل در برخی دانشگاه‌های خصوصی آزمون ورودی وجود ندارد. تنها با پرداخت شهریه مصوب و برخورداری از شرایط علمی و معدل موردنظر دانشگاه، امکان تحصیل آسان در ترکیه در دانشگاه‌های خصوصی این کشور وجود دارد.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی ترکیه به طور میانگین سالانه حدود 4.000-100 یورو است که این هزینه به زبان تحصیل، رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد. از طرف دیگر هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه نیز به‌صورت میانگین سالانه تا 20.000 یورو است.

در ادامه هزینه تحصیل در برخی دانشگاه‌های ترکیه آمده است.

دانشگاه نوع پزشکی مهندسی علوم‌انسانی زبان
مرسین دولتی 50.000 لیر 9.000 لیر 4.000 لیر ترکی
دانشگاه نوع پزشکی مهندسی علوم‌انسانی
آک دنیز دولتی 21.500 لیر 7200 لیر 5510 لیر
دانشگاه نوع پزشکی دندانپزشکی مهندسی روان‌شناسی
اژه ازمیر دولتی 17.500 لیر 7.000 لیر 7.000 لیر 3.500 لیر
دانشگاه نوع پزشکی (ترکی) دندانپزشکی(ترکی) پزشکی (انگلیسی) دندانپزشکی (انگلیسی)
آنکارا دولتی 120.000 لیر 80.000 لیر 180.000 لیر 120.000 لیر
دانشگاه نوع پزشکی دندانپزشکی داروسازی مهندسی حقوق/هنر
باشکنت خصوصی 140.000 لیر 140.000 لیر 120.000 105.000 105.000

دانشگاه های کم‌هزینه در ترکیه

شرایط مناسب تحصیل از جمله هزینه کمتر برای برخی دانشگاه‌ها و همچنین پذیرش بدون آزمون ورودی از جمله موارد ادامه تحصیل آسان در ترکیه است. در ادامه اسامی چند دانشگاه ترکیه که هزینه تحصیل در آن‌ها بسیار مناسب است آمده است:

دانشگاه شهریه سالانه
دانشگاه فنی خاورمیانه حدود 600 دلار
دانشگاه بوغازیچی حدود 450 دلار
دانشگاه اسکودار حدود 400 دلار

جمع‌بندی

کشور ترکیه با فراهم‌سازی امکانات آموزشی، علمی، تحصیلی و رفاهی استاندارد شرایط مناسبی برای تحصیل دانشجویان خارجی در این کشور فراهم کرده است. مناسب‌بودن شرایط ورود به دانشگاه‌ها، مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه تحصیل و اعتبار علمی از جمله موارد ادامه تحصیل آسان در ترکیه است. علاوه بر این ارائه بورسیه‌های تحصیلی مختلف و عدم وجود آزمون ورودی در برخی دانشگاه‌ها موجب افزایش مهاجرت تحصیلی به ترکیه شده است.

شرط آشنایی با امور مهاجرتی و موفقیت در روند مهاجرت تحصیلی مشاوره با مؤسسات مهاجرتی معتبر و موفقی است که سابقه و تجربه خوبی در این زمینه دارند. مؤسسه علم ویرا همراه با تیم حقوقی و مشاوره خود بهترین مرجع مشاوره برای مهاجرت تحصیلی است.

 

توجه نمایید این مقاله به صورت اسپانسری (تبلیغاتی) منتشر شده و تراول تورز مسئولیتی درقبال محتوای آن ندارد.​

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *