بهترین بیمه برای دانشجویان خارج از کشور

بهترین بیمه برای دانشجویان خارج از کشور

مهاجرت تحصیلی مسیری طولانی و پر فراز و نشیب دارد که هر کسی موفق به گذراندن آن نمی‌شود. شما تا آخرین لحظات خروج از کشور نیز در حال آماده کردن مقدمات سفر خود هستید و غافل شدن از هر کدام آن‌ها، اشتباهی غیرقابل جبران است. یکی از این کارهای مهم که در روزهای آخر حضور […]

مهاجرت تحصیلی مسیری طولانی و پر فراز و نشیب دارد که هر کسی موفق به گذراندن آن نمی‌شود. شما تا آخرین لحظات خروج از کشور نیز در حال آماده کردن مقدمات سفر خود هستید و غافل شدن از هر کدام آن‌ها، اشتباهی غیرقابل جبران است. یکی از این کارهای مهم که در روزهای آخر حضور شما انجام می‌شود، خرید بیمه دانشجویی است.

به طور کلی دو نوع بیمه برای دانشجویان خارج از کشور وجود دارد، بیمه مسافرتی دانشجویی که امکان خریدش در داخل کشور فراهم است و بیمه خدمات درمانی که لازم است در کشور مقصد اقدام به خرید آن نمایید. در ادامه به بررسی این دو نوع بیمه دانشجویی پرداخته‌ایم.

بیمه مسافرتی دانشجویی

بیمه مسافرتی دانشجویی

بیمه مسافرتی دانشجویی، یکی از انواع بیمه مسافرتی است که مختص دانشجویان است. با خرید بیمه مسافرتی، تمام هزینه‌هایی که تحت پوشش این بیمه‌نامه است را دریافت خواهید کرد اما این بیمه مهلت استفاده 92 روزه دارد و پس از آن نیاز به بازگشت شما به کشور و تمدید مجدد وجود دارد. این در حالی است که بیمه دانشجویی مهلت استفاده یک ساله دارد و پس از گذشت یک سال نیز با بازگشت به کشور می‌توانید آن را تمدید کنید. اما با توجه به قیمت پایین و اقتصادی بودن این بیمه نسبت به سایر بیمه‌ها،  خرید آن توصیه می‌شود.

پوشش‌های بیمه مسافرتی دانشجویی به شرح زیر است:

  • پرداخت هزینه‌های لازم در صورت سرقت یا گم شدن کیف مدارک بیمه شده
  • جبران خسارت پزشکی و بستری در بیمارستان خارج از کشور
  • هزینه‌های ناشی از تاخیر در تحویل چمدان
  • جابجایی یا بازگرداندن ‌بیمه‌گزار به کشورش در صورت بروز حادثه یا بیماری
  • پرداخت هزینه ارسال دارو برای بیمه‌گزار
  • بازگرداندن اعضای خانواده بیمه‌گزار به کشور مقصد در صورت فوت یا بستری شدن وی
  • هزینه‌های ناشی از تاخیر پرواز
  • پرداخت هزینه‌های فوری دندانپزشکی
  • ارائه مشاوره، پرداخت هزینه و پیگیری مسائل حقوقی در صورت بروز مشکل قانونی در کشور مقصد
  • برگشت جسد متوفی به کشور در صورت فوت ‌بیمه‌گزار
  • پرداخت هزینه بازگشت ‌بیمه‌شده به کشور در صورت فوت یکی از اعضای خانواده

در نظر بگیرید که شما این بیمه را برای یک سال تهیه می‌کنید و امکان رخ دادن هر اتفاقی در طول این یک سال وجود دارد. پس بهتر است هنگام خرید بیمه مسافرتی دانشجویی به پوشش‌ها و سقف پرداختشان توجه کنید.

البته خرید این بیمه برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای حوزه شنگن، الزامی است. یکی از این کشورها که امروزه به مقصد بسیاری از جوانان ایرانی برای تحصیل تبدیل شده، ایتالیا است. لذا اگر قصد سفر به این کشورهای خارجی را دارید، پس از آشنایی با نحوه دریافت ارز مسافرتی 1402، نسبت به خرید یک بیمه مسافرتی مناسب اقدام کنید.

در صورت نیاز به دریافت خسارت از بیمه، می‌توانید با شرکت کمک رسان تماس بگیرید تا پس از شرح حادثه اقدامات لازم را انجام دهند و خسارت را پرداخت کنند. در واقع شرکت‌های کمک رسان واسطه‌ای برای ارائه سرویس از سوی شرکت بیمه مستقر در ایران به شما هستند.

بیمه خدمات درمانی دانشجویان

یکی دیگر از روش‌های خرید بیمه برای دانشجویان خارج از کشور، خرید بیمه درمانی در کشور مقصد است. داشتن بیمه درمانی باعث جلوگیری از هزینه‌های مربوط به درمان می‌شود که اغلب دانشجویان قادر به پرداخت آن‌ها نیستند. از سوی دیگر برخی کشورها قوانینی برای خرید بیمه درمانی دارند و در صورت عدم داشتن آن، متحمل پرداخت جریمه می‌شوید. در ادامه در رابطه با خرید بیمه خدمات درمانی در کشورهای مختلف که محبوب ترین مقصدهای مهاجرت تحصیلی دانشجویان ایرانی هستند توضیح داده‌ایم.

بیمه دانشجویان در ترکیه

حق بیمه ای که دانشجویان بین المللی در ترکیه و به ازای هر سال باید پرداخت کنند تقریبا 375 لیر است. نام کامل این بیمه Sosyal Guvenlik Kurumu است و افراد تحت پوشش آن در بیمارستان های دولتی هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند.

بیمه دانشجویان در آلمان:

هزینه بیمه دولتی دانشجویان بین المللی پس از دریافت اقامت تحصیلی آلمان، 110 یورو در ماه است. این بیمه به Gesetzliche Krankenversicherung (GKV) معروف است.

بیمه دانشجویان در ایتالیا:

هزینه این بیمه برای یک سال 98 یورو است. دانشجویانی که اقامت تحصیلی ایتالیا را دریافت کرده و در دانشگاه‌ های مختلف این کشور مشغول به تحصیل هستند، می‌ توانند از دو بیمه درمانی متفاوت این دانشگاه‌ ها استفاده کنند. نوع اول بیمه عمومی و نوع دوم بیمه asl می‌ باشد. هر کدام از این بیمه‌ ها خدمات متفاوتی را به فرد بیمه شونده ارائه می‌ دهند که البته هزینه و حق بیمه آن ها نیز کاملاً با یک دیگر متفاوت است.

بیمه دانشجویان در کانادا:

بیمه درمانی در کانادا برای دانشجویان بین المللی بسته به محل و شرکت بیمه می‌تواند متفاوت باشد. به طور متوسط، حق بیمه سالانه برای بیمه درمانی در کانادا از ۶۰۰ تا ۹۰۰ دلار کانادا متغیر است.

بیمه دانشجویان در استرالیا:

بیمه دانشجویی برای کسانی که اقامت تحصیلی استرالیا دارند با نام OSHC یا Overseas Student Health Cover  توسط دولت استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی که در استرالیا تحصیل می‌کنند، تنظیم شده است. حداقل هزینه پوشش بیمه 12 ماه یک فرد مجرد 478 دلار استرالیا است.

کدام بیمه دانشجویی برای استفاده بهتر است؟

با توجه به هزینه‌های گفته شده و مقایسه پوشش بیمه دانشجویی که در ایران تهیه می‌کنید با بیمه‌ای که در کشور مقصد می‌خرید، خرید بیمه دانشجویی در ایران بهتر و اقتصادی‌تر است. زیرا شما با پرداخت مبلغی ناچیز، نه تنها صاحب یک بیمه که تمام هزینه‌های پزشکی شما را می‌پردازد، بلکه صاحب یک همراه و حامی در کشوری غریب می‌شوید که در هر شرایط دشواری کنار شماست. از سوی دیگر با خرید بیمه در ایران، دیگر دغدغه خرید بیمه در کشوری که با قوانینش آشنایی ندارید، نمی‌شوید.

 

توجه نمایید این مقاله به صورت اسپانسری (تبلیغاتی) منتشر شده و تراول تورز مسئولیتی درقبال محتوای آن ندارد.​

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *