دو جاذبه گردشگری قدیمی و زیبا در شمال و شیراز

دو جاذبه گردشگری قدیمی و زیبا در شمال و شیراز

شمال و شیراز دو قطب سر سبز و خوش آب و هوای ایران است که حتما وصف زیبایی و طبیعت آن بسیار به گوشتان خورده است. در این مقاله قصد داریم یک آیشار قدیمی و زیبا در شیراز و یک بازارچه قدیمی و معروف در رشت را معرفی کنیم. آبشار مارگون شیراز آبشار مارگون در […]

شمال و شیراز دو قطب سر سبز و خوش آب و هوای ایران است که حتما وصف زیبایی و طبیعت آن بسیار به گوشتان خورده است. در این مقاله قصد داریم یک آیشار قدیمی و زیبا در شیراز و یک بازارچه قدیمی و معروف در رشت را معرفی کنیم.

حمایت مالی

آبشار مارگون شیراز

آبشار مارگون در شیراز، یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر است که کمتر کسی با آن آشنایی دارد. این  در طبیعت این آبشار از جنگل‌هایی پوشیده از درختان بلند وجود دارد..

آبشار مارگون با ارتفاع ۷۰ متر، یکی از بلندترین آبشارهای ایران است و چشمه‌ای بزرگ با عرض ۲۰ متر دارد. آبشار از بالای کوه به پایین می‌ریزد و در طول راه، به چندین قسمت کوچک تقسیم می‌شود که به صورت چشمه‌های کوچک و زیبا به نظر می‌رسند.

آبشار مارگون در فصول پاییز و بهار به خصوص زیبایی خاصی دارد. در پاییز، رنگ‌های زرد و قرمز برگ‌های درختان اطراف، چشم نوازی خاصی به آبشار می‌بخشد. همچنین، در بهار، با گل‌های رنگارنگ و شادابی که در اطراف آبشار می‌رویند، منظره‌ای بسیار زیبا و دلنشین به وجود می‌آید.

آبشار مارگون در شهرستان سپیدان واقع شده و فاصله آن تا شیراز حدود ۱۵۰ کیلومتر است. برخلاف بسیاری از آبشارها که آب خود را از رودهای بالای دره‌ تامین می‌کنند، آب مارگون از چشمه‌هایی می‌آید که از داخل کوه‌ها خارج شده اند و به زمین رسیده اند. به همین دلیل به آبشار مارگون شیراز آبشار چشمه‌ای نیز گفته می‌شود.

برای رسیدن به آبشار مارگون تنها کافی است به سمت شیراز حرکت کنید و سپس به شهرستان سپیدان بروید. این آبشار چیزی حدود ۵۰ کیلومتر از سپیدان فاصله دارد.

میدان شهرداری رشت

میدان شهرداری رشت یکی از زیباترین مناطق شمال ایران است که بنایی تاریخی و زیبا را در خود جای داده است. در خیابان شهرداری رشت، کاخ شهرداری، برج ساعت، موزه پست و ساختمان قدیمی هتل ایران قرار دارد. اطراف این میدان تا چند صد متر را با سنگ‌فرش پوشانده‌اند و در آن خودرویی تردد ندارد. میدان شهرداری اثر تاریخی زیبایی است که جذابیت‌های فراوانی دارد. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این میدان اجرای موسیقی زنده توسط گروه ارکستر شهرداری است؛ زمان اجرای این موسیقی صبح‌ها و در مناسبت‌های مختلف است.

تاریخچه میدان شهرداری رشت

دو جاذبه گردشگری قدیمی و زیبا در شمال و شیراز

یکی از بهترین مناطق شمال ایران و مهم‌ترین اثر تاریخی این میدان، برج شهرداری است که پایان ساخت آن به دوره رضاشاه پهلوی باز می‌گردد. همزمان با عصر مشروطه و دوره تجدد در شهرهای مختلف ساختمان بلدیه یا همان شهرداری تاسیس می‌شدند که در رشت نیز طرح اولیه ساخت بلدیه پیشنهاد شد.

در مکان این ساختمان، یعنی میدان شهرداری کنونی برای ساخت برج، مقربه یک سید تخریب شد و به دلیل باورهای مذهبی و مخالفت‌های فراوان، ساخت شهرداری به تعویق افتاد. پس از انتقال مقبره و وقفه‌ای چند ساله بلاخره ساخت بنای شهرداری توسط معماری روسی با نام سردارف و به سبک بناهای سن پترزبورگ ساخته شد که پایان آن با اوایل حکومت رضا شاه مصادف شد.

برج ساعت در میدان شهرداری رشت

سه سال پس از ساخت کاخ شهرداری، برج ساعت نیز به عنوان نمادی از تجدد در این میدان ساخته شد. این برج ساعت و کاخ شهرداری را به عنوان نماد شهر رشت می‌شناسند. هم اکنون در هر ساعت از روز زنگ آن به تعداد ساعت به صدا در می‌آید و هر نیم ساعت یک زنگ نواخته می‌شود. درحقیقت میدان شهرداری و برج ساعت یکی از زیباترین مناطق شمال ایران است.

سفر به شمال ایران همراه با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی

در این مطلب دو نمونه از مناطق گردشگری شمال ایران با پیشینه تاریخی را معرفی کردیم. با سفر به شهرهای شمالی می‌توانید از تماشای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مختلف لذت ببرید. پیش از سفر به بهترین مناطق شمال ایران می‌توانید هتل و یا اقامتگاه خود را رزرو کرده و بدون نگرانی راهی سفر شوید. اما اگر برای سفری کوتاه مناطق اطراف تهران را ترجیح می‌دهید، اجاره ویلا استخردار کردان یا دیگر مناطق نزدیک برای شما انتخاب مناسب‌تری است.

 

توجه نمایید این مقاله به صورت اسپانسری (تبلیغاتی) منتشر شده و تراول تورز مسئولیتی درقبال محتوای آن ندارد.​

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *