کاریابی در آلمان

راهنمای کاریابی در آلمان

1. بررسی کار در آلمان کار در آلمان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کسانی است که قصد مهاجرت به این کشور را دارند. افراد می‌توانند با آشنایی با شیوه‌ی کاریابی در آلمان و قوانین کار در آلمان بهترین شغل متناسب با تخصص خود را پیدا کنند و وارد این کشور شوند. سالانه افراد زیادی با استفاده […]

1. بررسی کار در آلمان

کار در آلمان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کسانی است که قصد مهاجرت به این کشور را دارند. افراد می‌توانند با آشنایی با شیوه‌ی کاریابی در آلمان و قوانین کار در آلمان بهترین شغل متناسب با تخصص خود را پیدا کنند و وارد این کشور شوند. سالانه افراد زیادی با استفاده از سایت کاریابی در آلمان و همچنین کسب سطح زبان آلمانی برای کار در آلمان موفق به دریافت ویزای این کشور می‌شوند. ما در این مقاله سعی داریم راه‌های کاریابی در آلمان برای ایرانیان را بررسی کنیم و با معرفی لیست سایت های کاریابی آلمان، راه شما را برای اشتغال در بهترین کار در آلمان هموار کنیم.

2. کاریابی در آلمان

در ابتدا باید بدانیم که چگونه در آلمان کار پیدا کنیم؟ کسانی که می‌خواهند به کشور آلمان مهاجرت کنند، در اولین قدم باید کار مورد نظر خود را پیدا کنند تا مجاز به دریافت ویزا شوند. از طرفی، دستیابی به سطح زبان آلمانی برای کار در آلمان نیز برای کسانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند ضروری است. برای کاریابی تضمینی آلمان راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها، مراجعه به سایت کاریابی فدرال رایگان است. این آژانس یکی از بهترین بهترین سایت های کاریابی در آلمان است که می‌تواند نحوه کاریابی در آلمان برای رسیدن به بهترین کار در آلمان را به شما آموزش دهد. در ادامه‌ی مقاله، بطور جداگانه در مورد این سایت خواهید خواند.

بهتر است بدانید که کار در آلمان، یکی از پرمتقاضی‌ترین بخش‌ها در میان کشورهای اروپایی است. دلیل این میزان از محبوبیت را می‌توان برنامه‌ریزی مناسب آلمان در جذب نیروی کار دانست. در سال‌های اخیر، این کشور اقدام به جذب 60000 نیروی کار بین‌المللی کرده است که مهاجرت به آلمان از طریق کاریابی را بسیار افزایش داده است.

اما بصورت کلی، کشور آلمان به 400000 نیروی کار بین‌المللی نیاز دارد که ناشی از پیشرفت‌های این کشور در زمینه‌های مختلفی مانند صنعت، تکنولوژی، علوم پزشکی و… است.

همراهمان باشید تا در بخش بعدی به بررسی شیوه کاریابی در المان و معرفی سایت های کاریابی بپردازیم.

کاریابی در آلمان

3. نحوه کاریابی در آلمان

شاید یکی از اصلی‌ترین سوالات این باشد که چگونه در آلمان کار پیدا کنیم؟ باید بدانید که هر متقاضی، برای پیدا کردن کار در آلمان، به یک قرارداد کاری نیاز دارد. یافتن قرارداد کاری در کشور آلمان می‌تواند بصورت حضوری یا غیرحضوری انجام شود. این مورد بستگی به نوع ویزای شما دارد. شما می‌توانید با استفاده از سایت کاریابی در آلمان به زبان انگلیسی و یا برقراری ارتباط با شرکت های کاریابی در آلمان، شغل خود را پیدا کنید و پس از آن ویزای جاب‌آفر دریافت کنید.

برای اینکه بتوانید ویزای جاب‌آفر (Job Offer) دریافت کنید، باید در ابتدا یک روزمه‌ی قدرتمند داشته باشید. روزمه‌ی شما می‌تواند در پیدا کردن بهترین شغل از طریق لیست موسسات کاریابی در آلمان به شما کمک کند. همچنین شما باید مدارک مورد نیاز برای کاریابی در آلمان را نیز فراهم کنید.

در گام بعدی، باید به بررسی سایت های معتبر کاریابی در آلمان بپردازید تا موفق به پیدا کردن یک موسسه کاریابی آلمان شوید تا از این طریق، بهترین کار در آلمان را نیز بیابید. شما می‌توانید با استفاده از سایت کاریابی المان، یک شرکت هم‌مسیر با تخصص خودتان را پیدا کنید و با آن‌ها قرارداد کاری ببندید و سپس ویزا بگیرید.

بطور کلی بیش از 1200 سایت کاریابی بین المللی آلمان، آماده هستند تا به دو زبان انگلیسی و آلمانی، شما را برای پیدا کردن شغل مورد نظر کمک کنند.

راه دیگری که برای پیدا کردن بهترین کار در آلمان وجود دارد، این است که شما با دریافت ویزای جاب‌سیکر (Job Seeker) وارد آلمان شوید و با ورود به کانال کاریابی در آلمان، کار پیدا کنید. توجه داشته باشید که بر اساس قوانین کار در آلمان مهلت حضور در آلمان با ویزای جاب‌سیکر 6ماه است و اگر نتوانید پس از این 6 ماه، کار پیدا کنید، باید به کشور خودتان برگردید. برای دریافت این ویزا، لازم است مدارک تحصیلی مورد تایید آلمان، سطح زبان آلمانی برای کار در آلمان و تمکن مالی داشته باشید.

در ادامه‌ی مقاله، شما را با آژانس کاریابی فدرال آلمان آشنا خواهیم کرد تا یکی دیگر از راه‌های پیدا کردن کار در آلمان را به شما معرفی کنیم.

4. آژانس کاریابی فدرال آلمان

این آژانس یکی از مهم‌ترین سایت‌های کاریابی در کشور آلمان محسوب می‌شود. این آژانس، چیزی در حدود 2500 کارمند، کارفرما و موسسات دولتی را در اختیار می‌دهد که به شما این امکان را می‌دهد تا برای پیدا کردن بهترین کار در آلمان به زبان انگلیسی نیز جست‌وجو کنید.

با توجه به این توضیحات، می‌توانیم بگوییم که این سایت، در تمامی حوزه‌های شغلی، امکان بررسی را فراهم کرده است و یک سایت جامع در زمینه‌ی کاریابی محسوب می‌شود.

5. سایت های کاریابی آلمان

در این قسمت از مقاله، می‌خواهیم سایت‌های کاریابی در آلمان را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با مراجعه به آن‌ها، به راحتی شغل مورد نظر خودتان را پیدا کنید و با دریافت ویزای جاب‌آفر وارد آلمان شوید. همراه ما بمانید.

برخی از بهترین سایت‌های جست‌وجوی کار در آلمان به این شرح‌اند:

سایت کاریابی ویژگی‌ها
1. سایت Ideed پیرو قوانین کار در آلمان

دارای امکان جست‌وجوی کار بر اساس عنوان شغلی، نام شرکت و کلمات کلیدی

امکان نظردهی و امتیازدهی کارمندان به محل کارشان

ارائه تصوری دقیق از مرکز شغلی مورد نظر

2. سایت Arbeitnow امکان که به زبان آلمانی نیازی ندارند

نکته: مخاطب کم به نسبت کیفیت و امکانات بالا

3. سایت StepStone از معتبرترین سایت‌های کاریابی کشور آلمان

امکان جستجو بر اساس زبان آگهی‌ها

امکان مقایسه میان درآمد مشاغل مختلف

4. سایت Xing Stellenmarkt از رقبای سایت معروف لینکدین در آلمان

امکان سرچ به زبان انگلیسی و آلمانی

5. سایت لینکدین امکان برقراری ارتباط با سایر همکاران در آلمان

ارائه طیف گسترده ای از مشاغل

6. کاریابی برای دانشجویان

دانشجویانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند، نیازمند یک محل درآمد در این کشور هستند. پیدا کردن شغل در آلمان، ساده‌ترین راه کسب درآمد در آلمان است.

هر دانشجو بر اساس قوانین کار در آلمان و همچنین قوانین کاری دانشگاه‌ها، اجازه دارد 140 روز کامل یا 280 نیم‌روز در آلمان کار کند. دانشجویان برای اینکه بتوانند شغلی پاره‌وقت پیدا کنند، می‌توانند از سایت‌های کاریابی آلمان استفاده کنند و یا از دفاتر و آژانس‌های کاریابی آلمان کمک بگیرند. خود دانشگاه ها نیز به دانشجویان برای کاریابی در آلمان کمک خواهند کرد.

این نکته قابل ذکر است که ادامه تحصیل در آلمان در مقطع دکتری، برای دانشجویان درآمد خواهد داشت. به عبارت دیگر دانشجویان دکترا با فعالیت‌های پژوهشی خود عملاً به کار همزمان با تحصیل مشغولند و در برابر این پژوهش، درآمد خواهند داشت.

7. مدارک لازم برای کاریابی در آلمان

هر کسی که قصد دارد در آلمان کار پیدا کند، موظف به فراهم کردن مدارکی است که در ادامه آن‌ها را خواهیم گفت:

  • مدارک شناسایی و پاسپورت معتبر
  • روزمه به‌روز (CV)
  • انگیزه‌نامه
  • سطح زبان آلمانی برای کار در آلمان (مدرک زبان)
  • عکس
  • گواهی سلامت

حداقل حقوق و درآمد در آلمان بر اساس قوانین این کشور چقدر است؟ با انتخاب چه مشاغلی درآمد بالایی کسب خواهیم کرد؟ همراه ما باشید تا پاسخ سوالات خود را بیابید.

8. حقوق و درآمد در آلمان

زمانی که از طریق کاریابی آلمان وزارت کار موفق به پیدا کردن شغل مورد نظرتان می‌شوید، می‌توانید از حقوق و درآمد مورد تایید این وزارت بهره‌مند شوید. در این قسمت از مقاله، قصد داریم شما را با میزان حقوق دریافتی در کشور آلمان آشنا کنیم.

  • حداقل درآمد ساعتی در کشور آلمان: 12.41 یورو
  • حداقل درآمد ماهانه در آلمان (41 ساعت تمام‌وقت): 2035.24 یورو
  • حداقل درآمد ماهانه در آلمان (19 ساعت پاره‌وقت): 967.98 یورو

باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان حقوق و درآمد دریافتی شما نسبت به شهری که در آن زندگی می‌کنید، متغیر خواهد بود.

هزینه زندگی در کشور آلمان برای هر فرد حدودا 1000 یورو در هر ماه خواهد بود.

9. کارهای پردرآمد در آلمان

طبیعی است که کسانی که به قصد کار در کشور آلمان مهاجرت می‌کنند، دوست دارند در مشاغلی حضور داشته باشند که بیشترین درآمد ممکن را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. در این بخش از مقاله می‌خواهیم تعدادی از پردرآمدترین مشاغل این کشور را به شما معرفی کنیم.

  • جراح/ پزشک: 17000 یورو
  • قاضی: 16200 یورو
  • وکیل: 11600 یورو
  • مدیر بانک: 10600 یورو
  • مدیر اجرایی: 8510 یورو
  • مدیر مالی: 11700 یورو
  • متخصص ارتدنسی: 17500 یورو
  • استاد دانشگاه: 6800 یورو
  • خلبان: 10400 یورو
  • مدیر بازاریابی: 10900 یورو

شما می‌توانید با توجه به توانایی و مدرکی که در اختیار دارید در هرکدام از مشاغل بالا حضور پیدا کنید و از حقوق و درآمد آن بهره‌مند شوید.

در کنار مشاغل پردرآمد، مشاغلی که آلمان با مشکل کمبود نیروی کار در آن‌ها مواجه است، نیز مهم هستند. در ادامه مفصلا این مشاغل را به شما معرفی خواهیم کرد.

چگونه در آلمان کار پیدا کنیم

10. بهترین شغل های مورد نیاز آلمان

کسانی که قصد دارند نسبت به کار در آلمان اقدام کنند، بهتر است با مشاغل مورد نیاز این کشور آشنا باشند تا بتوانند بهترین تصمیم را در مورد آینده‌ی خود بگیرند.

در این قسمت از مقاله با بهترین مشاغل مورد نیاز در آلمان آشنا خواهید شد:

مشاغل سبز: کارهایی که در راستای حفظ محیط زیست انجام می‌شوند را مشاغل سبز می‌گویند. این مشاغل، آینده‌ی کارمندان خود را تضمین می‌کنند و بر اساس آمار ارائه شده، حدودا 300000 نفر در حال حاضر در این مشاغل کار می‌کنند.

رشته پرستاری و زیرشاخه های آن: با وجود اینکه چیزی در حدود 1.3 میلیون پرستار در کشور آلمان فعالیت می‌کنند، اما کشور آلمان به بیش از 30000 نیروی پرستار احتیاج دارد. برای اینکه بتوانید به عنوان یک پرستار در کشور آلمان کار کنید، لازم است مدارک مورد نیاز پرستاری، مدرک زبان و گواهی سلامت در اختیار داشته باشید.

شاخه های پزشکی: کشور آلمان در حال حاضر نیازمند نیروهای جوان در رشته‌ی پزشکی است. با توجه به اینکه نیروهای متخصص در این کشور در حال بازنشسته‌شدن هستند، این نیازمندی تا چندسال آینده در آلمان وجود خواهد داشت. در حال حاضر حدود 57200 پزشک بین‌المللی در کشور آلمان حضور دارند که 32000 نفر از آنان از کشورهایی خارج از اتحادیه‌ی اروپا هستند.

رشته های مهندسی: با توجه به اینکه بسیاری از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعتی دنیا در کشور آلمان حضور دارند، نیاز به متخصص نیز در میان آنان بالاست. مهندسین بین‌المللی در کشور آلمان، با مجموعه‌ای از بهترین فرصت‌های شغلی روبه‌رو خواهند بود.

متخصص IT: بسیاری از کارشناسان معتقدند که بهترین موقعیت‌های شغلی در آلمان، به مهندسین و متخصصین IT اختصاص دارد. با توجه به اینکه کشور آلمان روزانه در حال پیشرفت در زمینه‌های مختلف است، یک متخصص IT می‌تواند از جایگاه شغلی مناسبی در رده‌های مختلف بهره‌مند شود.

11. پردرآمدترین مشاغل آزاد در آلمان

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند بدون تعهد به شرکت خاصی در آلمان کار کنند. در این صورت آن‌ها به عنوان مشاغل آزاد یا فریلنسر شناخته خواهند شد.

بهتر است بدانید که آلمان، یکی از بهترین کشورها در زمینه مشاغل آزاد یا همان فریلنسری به شمار می‌رود که در سال 2021 حدودا 1.1 میلیون نفر، در این شاخه شغلی در آن کار می‌کردند.

در ادامه، می‌توانید با پردرآمدترین مشاغل آزاد در آلمان آشنا شوید:

  • فعالیت فریلنسری در SAP با درآمدی حدود 116 یورو در ساعت
  • کار آزاد در زمینه IT با درآمدی حدودا 6178 یورو در ماه
  • مشاوره و مدیریت بازرگانی با درآمد حدودا 110 یورو در ساعت
  • رشته‌های مهندسی با درآمد حدوا 83 یورو در ساعت
  • تولید محتوا و طراحی گرافیک با درآمد حدودا 96 یورو در ساعت
  • کار کردن در کشور آلمان می‌تواند مزایا و معایبی را برای افراد داشته باشد. در قسمت بعدی این مطلب قصد داریم شما را با مهم‌ترین مزایا و معایب کار در آلمان آشنا کنیم.

بهترین کار در آلمان

12. مزایای کار در آلمان

از جمله مهم‌ترین مزایای کار در آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعدد و تنوع سایت‌های کاریابی در کشور آلمان
  • معادل با کاریابی در اروپا
  • تنوع مشاغل در کشور آلمان
  • شانس بالای کاریابی در آلمان به خصوص برای مشاغل مورد نیاز

13. معایب کاریابی در آلمان

اگر به دنبال یک نگاه دقیق و کامل درباره کار و کاریابی در آلمان هستید، باید بدانید که معایبی نیز در برابر شما وجود دارد؛ به عنوان مثال:

  • بروکراسی موجود در روند کاریابی در آلمان
  • نیاز به سطح زبان آلمانی برای کار در آلمان
  • قوانین سخت مالیاتی در آلمان

 

توجه نمایید این مقاله به صورت اسپانسری (تبلیغاتی) منتشر شده و تراول تورز مسئولیتی درقبال محتوای آن ندارد.​

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *