فایل نامبر کانادا

فایل نامبر کانادا چیست؟ uci در فرم ویزای کانادا

اداره مهاجرت کانادا به هر فرد در انتظار تعیین وضعیت پرونده مهاجرت به کانادا که از یک شرکت حقوقی انجام پروسه درخواست ویزای کانادا کمک گرفته‌اند، یک شماره UCI یا شناسه مشتری کانادا اختصاص می‌دهد. ذخیره کردن و به خاطر داشتن این شماره برای پیگیری روند درخواست ویزای کانادا ضروری است. در این مقاله به […]

اداره مهاجرت کانادا به هر فرد در انتظار تعیین وضعیت پرونده مهاجرت به کانادا که از یک شرکت حقوقی انجام پروسه درخواست ویزای کانادا کمک گرفته‌اند، یک شماره UCI یا شناسه مشتری کانادا اختصاص می‌دهد. ذخیره کردن و به خاطر داشتن این شماره برای پیگیری روند درخواست ویزای کانادا ضروری است. در این مقاله به شما خواهیم گفت که فایل نامبر کانادا چیست و چطور پیگیری فایل نامبر کانادا را انجام دهیم.

فایل نامبر کانادا همان شناسه مشتری منحصر‌به‌فرد کانادا است

uci در فرم ویزای کانادا مخفف «unique client identifier» است که به‌عنوان شماره شناسایی مشتری (شناسه مشتری) یا ترکینگ نامبر نیز شناخته می‌شود. فایل نامبر کانادا جزو اسناد رسمی است که از اداره مهاجرت کانادا برای پیگیری روند اخذ ویزا دریافت خواهید کرد و شماره مشخصات زیر را دارد:

  • چهار عدد، یک خط فاصله و چهار عدد دیگر (مثال: 0000-0000)
  • دو عدد، یک خط فاصله، چهار عدد، یک خط فاصله و چهار عدد دیگر (مثال: 00-0000-0000)

اگر برای اولین بار است که برای ویزای کانادا درخواست می‌دهید، به شما یک UCI جدید داده خواهد شد. به این منظور، اگر فرم درخواست ویزای کانادا را پر می‌کنید، در فضای ارائه شده بنویسید «غیرقابل اجرا» یا «N/A». اگر‌به‌صورت آنلاین درخواست می‌دهید و فرم به شما اجازه تایپ «N/A» را نمی‌دهد، آن قسمت را خالی بگذارید.

اگر شخصا پروسه ویزای کانادا را انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهید، نکته مهمی که در آماده‌سازی مدارک باید درنظر بگیرید این است که تکمیل بودن مدارک را جدی بگیرید؛ زیرا اگر مدارک شما (مثلا سند اثبات تمکن مالی کانادا) ناقص باشد، تکمیل و بررسی مجدد آن‌ها زمان قابل توجهی را از شما خواهد گرفت.

فایل نامبر کانادا
فایل نامبر کانادا

مراجعه به ایمیل و مجوز اقامتی؛ بهترین روش یافتن UCI فراموش شده

اگر به خاطر نمی‌آورید که فایل نامبر کانادا چیست، بهترین روش برای یافتن و پیگیری فایل نامبر کانادا این است که در ایمیل‌های ارسالی IRCC و مدارک مهاجرتی مانند کارت اقامت و مجوز PR کاری یا تحصیلی به دنبال عدد هشت یا ده رقمی به صورت 0000-0000 یا 00-0000-0000 بگردید. اگر هیچ یک از این مدارک را ندارید اما می‌خواهید فرم درخواست را پر کنید، می‌توانید قسمت UCI (شناسه مشتری) را خالی بگذارید. همچنین، اگر از سال 1973 درخواست ویزا به دولت کانادا ارسال نکرده‌اید، نشانه این است که UCI یا ترکینگ نامبر کانادا برای شما صادر نشده است.

اگر نمی‌دانید شماره ircc چیست، باید بگوییم که آی آر سی سی شماره پرونده مهاجرت یا همان شماره درخواست ویزا است که برای درخواست اقامت و ویزا ارسالی به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) صادر می‌شود. لازم به ذکر است که UIC با سین نامبر کانادا یکسان نیست و با آن تفاوت دارد. سین نامبر (SIN) یک شماره منحصر به فرد 9 رقمی (مانند کد ملی) است که برای افراد ساکن کانادا صادر می‌شود.

فایل نامبر کانادا
فایل نامبر کانادا

برای رهگیری وضعیت پرونده درخواست ویزای کانادا چکار کنیم؟

هنگامی که درخواستی برای ویزای کانادا ارسال می‌کنید، وضعیت‌های مختلفی وجود دارد که در طول پروسه ویزا با آن‌ها مواجه خواهید شد. برای بررسی وضعیت ویزای کانادا با شماره پاسپورت باید این مراحل را دنبال کنید:

  • به وب سایت رسمی مهاجرت به کانادا مراجعه کنید.
  • به بخش پیگیری درخواست ویزا بروید.
  • شماره پاسپورت خود را در قسمت مشخص شده وارد کنید.
  • فرم را ارسال کنید و منتظر به‌روزرسانی وضعیت ویزا باشید.

با این کار می‌توانید وضعیت پرونده و مشخصاتی مانند شماره پرونده را مشاهده کنید تا اقدامات لازم را انجام دهید.

تکمیل بودن مدارک و انتخاب درست سفارت؛ مهم‌ترین نکته برای تسریع پیگیری درخواست ویزای کانادا

توجه‌به این نکته مهم است که متقاضی هنگام پرس‌و‌جو در مورد مسائل مختلف از IRCC (مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا) باید مطمئن شود که بخش مناسبی را برای درخواست خود انتخاب کرده است. اگر درخواست ویزا شما در حال انجام است، باید مشخص کنید که درخواست و تحویل مدارک را در کشور کانادا انجام داده‌اید یا این کار از طریق کنسولگری یا سفارت کانادا انجام شده است. همچنین، شما باید دفتر ویزا یا سفارتی را انتخاب کنید که به درخواست صدور ویزا در کشور مورد درخواست متقاضی ترتیب اثر می‌دهد و مدارک لازم را از متقاضی دریافت می‌کند. سعی کنید سفارت یا کارگزاری را انتخاب کنید که درخواست در جریان کمتری از شهروندان ایرانی و غیر ایرانی دارد تا مراحل بررسی و صدور ویزای شما سریعتر انجام شود.

کمک گرفتن از یک وکیل متخصص مهاجرت برای درخواست ویزای کانادا بسیاری از مشکلات شما را حل نموده و شانس شما را برای گرفتن اقامت کانادا افزایش خواهد داد؛ زیرا این افراد متخصص سابقه بالایی در درخواست ویزا دارند و با موانع و جزئیات ویزای کانادا بهتر و بیشتر آشنا هستند. موسسه ویزا موندیال یکی از موسسات معتبر مهاجرتی است که در زمینه گرفتن ویزا کانادا تخصص و تجربه بالایی دارد.

 

توجه نمایید این مقاله به صورت اسپانسری (تبلیغاتی) منتشر شده و تراول تورز مسئولیتی درقبال محتوای آن ندارد.​

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *