مقایسه مهاجرت به کانادا و استرالیا! کدام کشور بهترین انتخاب است؟

مقایسه مهاجرت به کانادا و استرالیا! کدام کشور بهترین انتخاب است؟

مهاجرت به کشورهای دیگر، تصمیمی بزرگ و آینده‌ساز است و شما باید جوانب مختلف آن را دقیق و موشکافانه بررسی کنید. دو کشور توسعه‌یافته استرالیا یا کانادا برای مهاجرت از گزینه‌های محبوب ایرانیان هستند. هر کدام از این دو کشور، ویژگی‌ها و شرایط خاص خود را دارند. در این مقاله، با بررسی و مقایسه‌ ویژگی‌ها […]

مهاجرت به کشورهای دیگر، تصمیمی بزرگ و آینده‌ساز است و شما باید جوانب مختلف آن را دقیق و موشکافانه بررسی کنید. دو کشور توسعه‌یافته استرالیا یا کانادا برای مهاجرت از گزینه‌های محبوب ایرانیان هستند. هر کدام از این دو کشور، ویژگی‌ها و شرایط خاص خود را دارند. در این مقاله، با بررسی و مقایسه‌ ویژگی‌ها و شرایط مختلف مهاجرت به کانادا و استرالیا می‌پردازیم تا درنهایت باتوجه‌به شرایط و اولویت‌های‌تان، انتخابی آگاهانه و ایده‌آل داشته باشید.

شرایط مهاجرت؛ مقایسه روش‌ها، رتبه‌بندی و هزینه‌ها

برای انتخاب بین دو کشور کانادا یا استرالیا، باید به روش‌های مهاجرتی، رتبه‌بندی و هزینه‌ها توجه کنید.

مقایسه روش‌های مهاجرتی مختلف بین استرالیا و کانادا

با اینکه هر دو کشور، از سیستم‌های مبتنی بر امتیاز (Express Entry برای کانادا، SkillSelect برای استرالیا) برای ارزیابی و انتخاب مهاجران استفاده می‌کنند؛ اما تمرکز کانادا بیشتر روی تجربه کاری و تمرکز استرالیا روی مشاغل خاص مورد تقاضا است.

امکان مهاجرت با روش سرمایه‌گذاری برای هر دو کشور وجود دارد، بااین‌حال حداقل میزان سرمایه‌گذاری در کانادا 800000 دلار اما در استرالیا کمتر است. برای مهاجرت تحصیلی، سیستم پاسخ‌گویی کانادا، سریع‌تر از استرالیا است؛ با این حال استرالیا پس از ویزای تحصیلی به شما ویزای کاری می‌دهد.

مقایسه معیارهای رتبه‌بندی استرالیا و کانادا

هر دو کشور از سیستم‌های مبتنی بر امتیاز برای انتخاب مهاجران استفاده می‌کنند؛ مهارت زبان، معاینات پزشکی و بررسی‌های امنیتی برای کسب امتیاز بالا در هر دو کشور مهم است.

هزینه‌های مهاجرت به کانادا یا استرالیا

هزینه‌های مهاجرت به کانادا و استرالیا بسته به برنامه مهاجرتی انتخابی، شرایط فردی و جزئیات خاص هر پرونده متغیر است. بااین‌حال، در سال 2024 هزینه‌های درخواست مهاجرت در کانادا حدود 1000 دلار کانادا و در استرالیا 1400 تا 3600 دلار استرالیا است.

فرق استرالیا و کانادا در فرهنگ و زبان؛ تطابق با کدام کشور راحت‌تر است؟

انتخاب بین کانادا و استرالیا مستلزم بررسی جنبه‌های فرهنگی و زبانی است. زبان رسمی کانادا، انگلیسی و فرانسوی بوده ولی زبان انگلیسی غالب است. اما استرالیایی‌ها فقطبه زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. هم استرالیا و هم کانادا، جوامع چندفرهنگی با جمعیت‌های متنوع هستند و به دلیل رفتار دوستانه و استقبال از مهاجران شهرت دارند.

بااین‌حال در فرهنگ کانادایی، نفوذ فرهنگ اروپایی بیشتر است؛ اما استرالیا یک فرهنگ آرام و معمولی تحت‌تأثیر آسیا دارد. کانادا جمعیت مهاجر بیشتری دارد و درصد بیشتری از اقلیت‌های جهان را در خود جای‌داده است؛ اما درصد بالایی از مهاجران استرالیا، از کشورهای آسیایی هستند. بر اساس سایت آمارگیری استرالیا در سال 2021 شهر سیدنی، بیشترین تعداد ایرانی‌ها را در خود جای داده و بهترین شهر استرالیا برای ایرانیان است.

مقایسه بازار کار استرالیا و کانادا؛ نرخ بیکاری و میانگین حقوق

هر دو کشور کانادا و استرالیا، دارای اقتصادهای توسعه‌یافته با تنوع صنعتی هستند و به کارگران ماهر در زمینه‌های مختلف مانند فناوری، مراقبت‌های بهداشتی و خدمات اولویت می‌دهند. اما به‌طورکلی به دلیل جمعیت بیشتر، بازار کار کانادا بزرگ‌تر است و با حضور قوی‌تر اتحادیه‌ها، مقررات بیشتری دارد. بر‌اساس اطلاعات سایت در اکتبر 2023 نرخ بیکاری کانادا 5.2٪ و استرالیا 3.7٪ بوده است.

میانگین حقوق کانادا و استرالیا چقدر است؟

مقایسه مستقیم حقوق و دستمزد به دلیل عواملی مانند هزینه زندگی، نرخ ارز، تغییرات در صنایع و سطوح تجربه دشوار است. بااین‌حال براساس اطلاعات world data میانگین‌ عمومی حقوق در سال 2023 در کانادا حدود 60954 دلار کانادا و در استرالیا حدود 85892 دلار کانادا است.

مقایسه مهاجرت به کانادا و استرالیا! کدام کشور بهترین انتخاب است؟

بررسی تفاوت هزینه‌های زندگی در استرالیا و کانادا

انتخاب بین کانادا و استرالیا برای مهاجرت، مستلزم درنظرگرفتن هزینه‌های زندگی مانند مسکن، خوراک، حمل‌ونقل و هزینه‌های عمومی در هر دو کشور است. به‌طورکلی در بخش مسکن و مواد غذایی، استرالیا به‌خصوص در شهرهای بزرگ مانند سیدنی و ملبورن، گران‌تر از کانادا، اما قیمت بنزین در کانادا کمتر است. در نهایت با وجود آموزش رایگان عمومی برای ساکنین هر دو کشور، شما باید به‌عنوان دانشجویان بین‌المللی در کانادا شهریه بیشتری نسبت به استرالیا پرداخت کنید.

کیفیت زندگی در کانادا بهتر است یا استرالیا؟

انتخاب بین کانادا و استرالیا فراتر از عوامل اقتصادی است و شما باید به جنبه‌های کلیدی مؤثر بر کیفیت زندگی نیز توجه کنید. بر‌اساس اطلاعات سایت visionofhumanity هر دو کشور دارای نرخ پایین جرم و جنایت هستند و در شاخص‌های ایمنی جهانی رتبه بالایی دارند. هم استرالیا و هم کانادا با ارائه سیستم‌های مراقبت بهداشتی جهانی، دسترسی شما به خدمات پزشکی لازم را تضمین می‌کنند. علاوه‌بر این، هر دو کشور به دلیل طبیعت وسیع و جمعیت چند فرهنگی، فعالیت‌های تفریحی متنوعی را ارائه می‌دهند.

جدول مقایسه‌ای ویژگی‌های مهاجرتی استرالیا و کانادا

با نگاهی به جدول زیر، کلیه اطلاعات مورد‌نیاز و ضروری برای آغاز مسیر مهاجرت و انتخاب بین استرالیا و کانادا را می‌بینید:

موضوع کانادا استرالیا
شرایط مهاجرت سیستم امتیازبندی Express Entry، تمرکز بیشتر بر تجربه کاری، حداقل سرمایه‌گذاری 800,000 دلار، سیستم پاسخگویی سریعتر برای ویزای تحصیلی سیستم امتیازبندی SkillSelect، تمرکز بیشتر بر مشاغل خاص مورد تقاضا، اعطای ویزای کاری پس از ویزای تحصیلی
معیارهای رتبه‌بندی مهارت زبان، معاینات پزشکی، بررسی‌های امنیتی مشابه کانادا
هزینه‌های مهاجرت حدود 1000 دلار کانادا 1400 تا 3600 دلار استرالیا
بازار کار اقتصاد توسعه‌یافته با تنوع صنعتی، بازار کار بزرگ‌تر، مقررات بیشتر، نرخ بیکاری 5.2٪ (اکتبر 2023) ، اقتصاد توسعه‌یافته با تنوع صنعتی، تمرکز بیشتر بر معدن و کشاورزی، نرخ بیکاری 3.7٪ (نوامبر 2023)
میانگین حقوق حدود 60954 دلار کانادا در سال 2023 حدود 85892 دلار کانادا در سال 2023
هزینه‌های زندگی مسکن و مواد غذایی در شهرهای بزرگ گران‌تر است، قیمت بنزین ارزان‌تر است، شهریه دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی بیشتر است مسکن، مواد غذایی و بنزین گران‌تر است، شهریه دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی کمتر است
کیفیت زندگی نرخ پایین جرم و جنایت، رتبه بالا در شاخص‌های ایمنی جهانی، سیستم مراقبت بهداشتی جهانی، فعالیت‌های تفریحی متنوع مشابه کانادا
فرهنگ و زبان زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی (انگلیسی غالب)، جامعه چند فرهنگی زبان رسمی انگلیسی، جامعه چندفرهنگی تحت‌تأثیر فرهنگ آسیا
موقعیت جغرافیایی آمریکای شمالی اقیانوسیه
آب‌وهوا معتدل در جنوب، توندرای قطبی در شمال گرمسیری در بیشتر مناطق، بیابانی در شمال، معتدل در جنوب
جمعیت 38.55 میلیون (2024) 25.44 میلیون (2024)
اقتصاد متکی بر منابع طبیعی، تولید و خدمات متکی بر معدن، کشاورزی، خدمات مالی و گردشگری

انتخابی سرنوشت‌ساز؛ کانادا یا استرالیا، کدام‌یک مقصدی ایده‌آل برای مهاجرت شماست؟

انتخاب مقصد مناسب برای مهاجرت، گامی بزرگ و سرنوشت‌ساز است. کانادا و استرالیا، دو غول مهاجرپذیر دنیا، هر کدام ویژگی‌ها و شرایط خاص خود را دارند. در این مقاله، تلاش کردیم تا با بررسی دقیق شاخص‌های مختلف، تصویری روشن از هر دو کشور ارائه دهیم. در نهایت انتخاب بین کانادا و استرالیا، تصمیمی شخصی است که به اهداف، اولویت‌ها، شرایط مالی، تخصص فردی و تمایل به زندگی در فرهنگ‌های دیگر بستگی دارد. در مسیر انتخاب، در صورت امکان سفری کوتاه به هر دو کشور داشته باشید یا با مشاوران مهاجرت و متخصصان در زمینه‌های مختلف مشورت کنید. در نهایت انتخاب شما کدام یک است؟

 

توجه نمایید این مقاله به صورت اسپانسری (تبلیغاتی) منتشر شده و تراول تورز مسئولیتی درقبال محتوای آن ندارد.​

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *