موزه‌ها و هنر توکیو: دریچه‌ای به تاریخ و فرهنگ ژاپن

موزه‌ها و هنر توکیو: دریچه‌ای به تاریخ و فرهنگ ژاپن

ژاپن به دلیل فرهنگ غنی سنتی، هنرهای معاصر و معماری پیشرفته، یکی از مقاصد برتر جهان برای دوستداران هنر است. اگرچه شهرهای بزرگی مانند توکیو، کیوتو و اوزاکا دارای موزه‌ها و گالری‌های بی‌شماری در سطح جهانی هستند، اما دورتر از آنها، مراکز هنری خارق‌العاده‌تری نیز پیدا خواهید کرد. در این مقاله از موزه‌های هنری گرفته […]

ژاپن به دلیل فرهنگ غنی سنتی، هنرهای معاصر و معماری پیشرفته، یکی از مقاصد برتر جهان برای دوستداران هنر است. اگرچه شهرهای بزرگی مانند توکیو، کیوتو و اوزاکا دارای موزه‌ها و گالری‌های بی‌شماری در سطح جهانی هستند، اما دورتر از آنها، مراکز هنری خارق‌العاده‌تری نیز پیدا خواهید کرد.

در این مقاله از موزه‌های هنری گرفته تا مجسمه‌های شگفت‌انگیز که ظاهراً در میانه‌ ناکجاآباد به نظر می‌رسند، برخی از منحصربه‌فردترین و ارزشمندترین مقاصد هنری در تور توکیو را معرفی می‌کنیم.

 

معرفی توکیو پایتخت زیبای ژاپن

منطقه‌ای که اکنون به نام توکیو شناخته می‌شود، در ابتدا در اطراف شهر ادو قرار داشت و خود را به عنوان مرکز بازرگانی، هنر و فرهنگ عالی در ژاپن در طول قرن‌های 17 و 18 تثبیت کرد. بعدها این شهر به توکیو تغییر نام داد و در سال 1869 به پایتخت ژاپن تبدیل شد. در اواخر قرن نوزدهم، ژاپن دستخوش نوسازی سریع و تغییرات فرهنگی، از جمله ساخت جاده‌ها، راه‌آهن‌ها و خطوط مخابراتی شد. این شهر به واسطه زلزله بزرگ کانتو در سال 1923 و بعدها در طول جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دید. چرخه‌های رونق و رکود اقتصادی در اواخر قرن بیستم اتفاق افتاد که با افزایش مصرف‌گرایی و چرخه‌های کاهش و رشد سریع جمعیت در شهر همراه شد. توکیو در حال حاضر بیش از 13.9 میلیون نفر در مرکز خود و بیش از 38 میلیون نفر در منطقه شهری خود دارد که آن را به بزرگترین شهر جهان تبدیل می‌کند.

 

جایگاه توکیو در تاریخ و فرهنگ ژاپن

شهر امروز شهری است که در آن نوآوری با سنت ملاقات می‌کند. در عصر کنونی، شهرت توکیو به‌خاطر زیارتگاه‌ها و معابد تاریخی و هنرهای نمایشی مانند نو، کابوکی و راکوگو است که قرن‌ها قدمت دارند. مکان‌های اصلی که سنت‌های فرهنگی ژاپن را جشن می‌گیرند عبارتند از: تئاتر کابوکیزا، تئاتر ملی نو و تالار کوکوگیکان در توکیو. همچنین به دلیل گرایش‌های جدید در مد، موسیقی، هنر، فناوری و انیمیشن، و به عنوان یک مرکز فرهنگی برای هنرمندان در ژاپن و فراتر از آن مشهور است.

موزه‌ها و هنر توکیو: دریچه‌ای به تاریخ و فرهنگ ژاپن

مهم‌ترین جاذبه‌های هنری و فرهنگی توکیو

صدها موزه و گالری در توکیو وجود دارند که گاهی تنها آثار نقاشی را نمایش می‌دهند و گاهی هنر برجسته و سه بعدی را به تماشا خواهید نشست. قطعاً نمی‌توان گفت کدام یک از این جاذبه ارزش بیشتری برای بازدید در تور توکیو دارند، اما می‌توانید با شناخت آنها فهرستی برای خود آماده کنید و از سفر خود حداکثر استفاده را ببرید.

 

موزه گیبلی:

موزه گیبلی که در نزدیکی ایستگاه کیچی‌جوجی قرار دارد، اولین فضای فیزیکی استودیو انیمیشن است که به صورت موزه درآمده است. فیلم‌های زیادی در این استودیو ساخته شده که بسیاری از آنها توسط هایائو میازاکی کارگردانی شده‌اند.

 

موزه هنری موری:

یکی از بهترین موزه‌های خصوصی شهر است که در روپونگی هیلز واقع شده و نمایشگاه‌های متعددی را در طول سال برگزار می‌کند و میزبان هنرمندانی از سراسر جهان است.

 

هاکون و اوداوارا:

مناطق هاکون و اوداوارا که در نزدیکی توکیو قرار دارند، مملو از هنر، مناظر دیدنی، و چشمه‌های آب گرم طبیعی هستند. بازدید از این مناطق به عنوان یک سفر یک روزه در تور توکیو کاملاً عملی است، اگرچه معمولاً توصیه می‌شود حداقل یک شب را در آنجا سپری کنید.

 

منطقه هنری Echigo-Tsumari:

واقعاً باید از منطقه بزرگ هنری chigo-Tsumari عبور نمایید تا باور کنید که وجود دارد. به این ترتیب، منطقه‌ای سرسبز به مساحت 760 کیلومتر مربع دارای 160 مرکز هنری ساخته شده توسط هنرمندان از سراسر جهان را مشاهده خواهید کرد، به خصوص زمانی که در برف پوشیده شده است. این منطقه آرام فاصله کمی از شمال توکیو دارد.

 

مرکز هنر ملی، توکیو:

توکیو دارای یکی از بزرگترین فضاهای نمایشگاهی ژاپن است که 14000 متر مربع وسعت دارد. مرکز هنر ملی مکانی است که اگر عاشق هنر و فرهنگ هستید، باید از آن بازدید کنید. در این مرکز برنامه‌های مختلفی از سخنرانی و سمینار گرفته تا کارگاه‌های آموزشی به رهبری خود هنرمندان برگزار می‌شود.

 

موزه ملی هنر مدرن توکیو (MOMAT):

موزه ملی هنر مدرن توکیو اولین موزه ملی بود که در مرکز توکیو ساخته شد. یکی از جذابیت‌های آن مجموعه وسیعی از ویژگی‌های مهم فرهنگی و هنر ژاپنی از قرن نوزدهم به بعد است. MOMAT معمولاً میزبان دو نمایشگاه در یک زمان است، یکی شامل مجموعه‌ای از آیتم‌های خود مجموعه و دیگری که موضوع انتخابی را به نمایش می‌گذارد.

 

موزه ملی توکیو (TNM):

موزه ملی توکیو قدیمیترین موزه در نوع خود در ژاپن است. اگر شیفته دیدن شمشیرهای ژاپنی، نیهونگا یا ظروف لاکی باشید، مطمئناً در TNM مصنوعات زیادی از ژاپن و بقیه آسیا پیدا خواهید کرد. این موزه دارای یک نمایشگاه دائمی و همچنین نمایشگاه‌های ویژه پیرامون موضوعات منتخب در ساختمان‌های متعدد خود است.

 

موزه هنر متروپولیتن تین توکیو

در فاصله کوتاهی از ایستگاه JR Meguro، موزه هنر متروپولیتن تین توکیو برای دوستداران معماری و هنر ژاپنی واقع شده است. سالن‌های موزه بین دو ساختمان تقسیم شده است و اقامتگاه سابق شاهزاده آساکا و خانواده او نیز در این ساختمان می‌باشد. اتاق‌های منتخب داخل اقامتگاه سابق مانند زمانی که شاهزاده هنوز در آنجا زندگی می‌کرد حفظ و طراحی شده‌اند، بنابراین هر بازدیدکننده در نمایشگاه نگاهی اجمالی به گذشته نیز دارد.

موزه‌ها و هنر توکیو: دریچه‌ای به تاریخ و فرهنگ ژاپن

قوانین عجیب ژاپن که باید در تور توکیو خود از آنها باخبر باشید

اگر به فکر سفر به ژاپن هستید و یا قصد دارید اطلاعات بیشتری از این کشور به دست آورید، لازم است راجع به قوانین عجیب ژاپن بدانید. در این بخش لیستی از این قوانین را مطرح می‌کنیم تا شما را به شگفتی آوریم که اصلاً چگونه این قوانین تصویب شده است:

  • شبیه‌سازی ممنوع است. اگر شبیه‌سازی کنید، به 10 سال زندان و حدود 95 هزار دلار وجه نقد جریمه می‌شوید.
  • انداختن بستنی در صندوق پست غیر قانونی است. قرار دادن بستنی در صندوق‌های پستی ممکن است شبیه یک شوخی بی‌ضرر به نظر برسد، اما در ژاپن، ممکن است برای انجام این کار تا 5 سال زندانی یا حداکثر 4731.68 دلار جریمه شوید.
  • رانندگان به دلیل پاشیدن آب باران به عابران پیاده جریمه می‌شوند. چنین رانندگی بی احتیاطی در ژاپن قابل قبول نیست و رانندگان را می‌توان تا 66.24 دلار جریمه کرد.
  • نمی‌توانید زباله‌های خود را خیلی زود بیرون بیاورید. فقط می‌توانید در روزهای تعیین شده زباله‌های خود را پس از تفکیک بیرون آورید.
  • نمی‌توانید نامه همسایه خود را که آدرس اشتباه روی آن درج شده، به آنها تحویل دهید. فرستادن نامه همسایه به آنها در صورتی که به طور تصادفی در صندوق پستی شما ظاهر شود، کاری عادی و مفید به نظر می‌رسد، اما ماده 42 قانون پست ژاپن متفاوت است.
  • شهروندان ژاپنی بین 40 تا 74 سال باید سالانه دور کمر خود را اندازه گیری کنند. به عنوان بخشی از قانون متابو در سال 2008، دولت بعد از 40 سالگی دور کمر شما را کنترل می‌کند تا از سلامت شما اطمینان حاصل کند.
  • شهروندان ژاپنی باید قبل از بازدید از قطب جنوب به دولت اطلاع دهند. بیشتر مردم نیازی به اطلاع دولت از مقصد تعطیلات بعدی خود ندارند. اما در ژاپن، اگر به قطب جنوب می‌روید، باید این کار را انجام دهید.

 

سخن پایانی

توکیو یکی از مشهورترین شهرهای جهان است که فرهنگ و تاریخ ژاپن را به خوبی نمایش می‌دهد. توکیو از مکان‌های تاریخی گرفته تا مکان‌های فرهنگ مدرن و آسمان‌خراش‌ها تا پارک‌های طبیعی، چیزهای زیادی برای ارائه به هر کسی که به اینجا سفر می‌کند دارد.چنانچه تور توکیو را برای تعطیلات خود انتخاب نمایید، از تماشای فرهنگ شگفت‌انگیز، جاذبه‌های توریستی خیره‌کننده و باغ‌های زیبا در سراسر شهر لذت خواهید برد.

توجه نمایید این مقاله به صورت اسپانسری (تبلیغاتی) منتشر شده و تراول تورز مسئولیتی درقبال محتوای آن ندارد.​

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *