اقامت تحصیلی آلمان

اقامت تحصیلی آلمان ( تمامی شرایط و موارد مورد نیاز برای اقامت )

اگر درمورد اینکه برای دریافت اقامت تحصیلی آلمان چه کاری باید انجام دهید تعجب می کنید و با توجه به میزان اطلاعات موجود در مورد قدم هایی که باید بردارید گیج شده اید ، در مکان مناسب هستید. ما روند تحصیل در آلمان به عنوان یک دانشجوی بین المللی را در 8 مرحله ای که […]

اگر درمورد اینکه برای دریافت اقامت تحصیلی آلمان چه کاری باید انجام دهید تعجب می کنید و با توجه به میزان اطلاعات موجود در مورد قدم هایی که باید بردارید گیج شده اید ، در مکان مناسب هستید.

حمایت مالی

ما روند تحصیل در آلمان به عنوان یک دانشجوی بین المللی را در 8 مرحله ای که باید طی کنید ساده کرده ایم. این 8 مرحله را یکی یکی دنبال کنید تا پیگیری کنید که در حال حاضر در کجا هستید و برای تحقق بخشیدن به رویای تحصیل در آلمان باید چه کارهایی انجام دهید.

روند درخواست برای تحصیل در آلمان:

یک برنامه مطالعه پیدا کنید
تمام شرایط را برآورده کنید.
زبان آلمانی را بیاموزید.
منابع مالی را پیدا کنید.
برای پذیرش اقدام کنید.
ویزای دانشجویی آلمان خود را دریافت کنید.
محل اقامت را پیدا کنید.
در دانشگاه خود ثبت نام کنید.

1. یک برنامه مطالعه پیدا کنید

(حداقل 3 ماه قبل از تصمیم گیری تحقیق را شروع کنید)

یافتن دانشگاه و انتخاب برنامه تحصیلی متناسب با علایق شما اولین قدم برای برنامه ریزی تحصیلات شما در آلمان است.

قرار نیست این یک مشکل اساسی باشد زیرا بسیاری از دانشگاه ها و برنامه های بی شماری در دسترس وجود دارند – و کیفیت آنها بدون شک از کلاس جهانی برخوردار است. صرف نظر از اینکه در زندگی می خواهید به چه مسیری بروید ، مطمئناً یک برنامه مطالعاتی وجود دارد که مطابق با آرزوهای تحصیلی و برنامه های آینده شما باشد.

اما اگر قبل از شروع مراحل درخواست خود برای تحصیل در آلمان خیلی به این موضوع فکر نکرده باشید ، یافتن دانشگاه و برنامه تحصیلی ممکن است زمان ببرد. تعداد بالای دوره های موجود می تواند یکی از دلایلی باشد که شما هنوز تصمیمی نگرفته اید.

پیشنهاد می کنیم حداقل 3 ماه قبل از تصمیم نهایی درباره برنامه مطالعه فکر کنید. این مدت زمان کافی است تا به شما امکان اسکن کلیه دانشگاه های آلمان را بدهد که دوره های مربوط به رشته حرفه ای شما را ارائه می دهند.

هنگامی که آن دانشگاه های آلمان را پیدا کردید ، می توانید روی لیست کوچکتری از دانشگاه ها که برای شما ایده آل به نظر می رسند تمرکز کنید. شما می توانید تصمیم بگیرید که فقط بر روی یک دانشگاه تمرکز کنید یا در چندین دانشگاهی که بیشتر دوست دارید اقدام کنید تا شانس خود را برای اطمینان از پذیرش افزایش دهید.

یافتن دانشگاه و برنامه تحصیلی بسیار مهم است زیرا همه چیز را تعیین می کند.

2. تمام شرایط را برآورده کنید

(دو هفته قبل از باز کردن برنامه)

اکنون که تصمیم گرفتید در کدام دانشگاه و برنامه تحصیلی می خواهید شرکت کنید ، باید تمام شرایط را بررسی کنید. برای این منظور ، شما وب سایت دانشگاه و بخش شرایط پذیرش آنها را بررسی می کنید. اگر مواردی وجود دارد که نمی فهمید ، هرگز دریغ نکنید که مستقیماً با دانشگاه تماس بگیرید.

شرایط ورود به دانشگاه و نوع دوره انتخابی شما متفاوت است ، بنابراین توصیه می شود که بخش الزامات را چندین بار بخوانید.

زمان نامناسب و مدارک گمشده رایج ترین موضوعاتی است که در این مرحله اتفاق می افتد و هر دو می توانند منجر به تاخیر در پذیرش یا حتی رد درخواست شوند. برای جلوگیری از چنین احتمالی باید این اسناد را به اندازه کافی زود آماده کنید.

به عنوان مثال ، نشستن برای یک آزمون استاندارد مهارت آلمانی شما باید حداقل یک دوره زبان را در یک دوره شرکت کنید. اگر یادگیری آلمانی را از ابتدا شروع کنید ، بیشتر از این طول می کشد.

قانونی شدن بیشتر اسناد شما ممکن است زمان پردازش مشابهی داشته باشد تا زمانی که برای شما صادر شود. با توجه به هرگونه تاخیر گاه به گاه ناشی از ماهیت فرآیند ، باید حداقل 4 ماه قبل از اقدام به جایگاه خود در دانشگاه ، آماده سازی مدارک خود را شروع کنید.

3. زبان آلمانی را بیاموزید

(یادگیری آن را 6 ماه قبل از برنامه یا دوره شروع کنید)

موفقیت شما در دانشگاه به مهارت شما در زبان آلمانی بستگی دارد ، حتی اگر برنامه شما به زبان انگلیسی باشد. داشتن دانش کامل در زبان آلمانی تضمین می کند که شما مطالب مطالعه را درک خواهید کرد ، در حالی که قادر به بیان درست افکار خود هستید ، آنچه را که در سخنرانی ها آموزش داده می شود ، درک خواهید کرد.

در آلمان ، بیشتر دوره های کارشناسی به زبان مادری تدریس می شود ، در حالی که بسیاری از برنامه های تحصیلی در مقاطع بالاتر دانشگاهی به طور کامل یا جزئی به زبان آلمانی تدریس می شوند. غیر از دانشگاه ، شما معمولاً باید با مردم محلی آلمانی صحبت کنید.

یادگیری زبان آلمانی از ابتدا ممکن است دشوار باشد ، اما اگر زود شروع کنید ، تا زمانی که به آلمان می آیید ، کاملاً آلمانی صحبت می کنید. ما توصیه می کنیم حداقل 6 ماه قبل از شروع دوره خود را شروع کنید (یا اگر مهارت زبان آلمانی لازم است قبل از برنامه) برای درک اساسی زبان آلمانی.

همچنین می توانید لیست بهترین مدارس زبان در آلمان را بررسی کنید.

4. منابع مالی را پیدا کنید

(حداقل دو هفته قبل از درخواست ویزای دانشجویی آلمان)

گام بعدی اطمینان از اینکه شما از توانایی مالی لازم برای زندگی و تحصیل در آلمان برخوردار هستید. طبق قانون فعلی ، هر دانشجوی خارجی غیر اتحادیه اروپا یا غیر EEA باید توانایی مالی مناسبی برای تأمین هزینه اقامت خود در آلمان در طول تحصیل داشته باشد.

یک دانشجوی بین المللی در آلمان باید حداقل 10،332 یورو داشته باشد که برای دانشجو برای تأمین هزینه های زندگی سال اول تحصیل کافی است. این مقدار پول باید به یک حساب بانکی مسدود شده در آلمان واریز شود.

به طور طبیعی ، برای یک دانش آموز ، این مقدار زیادی پول است و جمع آوری آن زمان بر است. به شما توصیه می شود که مدت زمان طولانی قبل از شروع درخواست دانشگاه خود ، پس انداز کنید ، مگر در مواردی که بورس تحصیلی دریافت کرده باشید و از آن به عنوان اثبات توانایی مالی خود استفاده کنید.

به طور معمول ، 6 ماه قبل از درخواست شما برای شروع جمع آوری این پول زود است و دو هفته قبل از درخواست ویزای دانشجویی باید آنها را واریز کنید. در اینجا چند روش برای تأمین هزینه تحصیل در آلمان آورده شده است.

5. برای پذیرش اقدام کنید

(به محض تکمیل نیازها)

پس از بررسی مجدد اسناد درخواست خود ، نوبت به ارسال برنامه می رسد. این درخواست را می توان بصورت آنلاین انجام داد ، اما ممکن است دانشگاه هایی وجود داشته باشند که فقط به صورت حضوری یا از طریق پست درخواست دریافت کنند.

با دانشگاه خود تماس بگیرید تا ببینید شما از چه راهی می توانید درخواست خود را ارسال کنید. اکثر دانشگاه های آلمان بخشی از پلت فرم درخواست آنلاین دانشگاه ملی است که به UniAssist معروف است. علاوه بر این ، دانشگاه هایی وجود دارند که بستر خود را برای پذیرش آنلاین در وب سایت خود اجرا می کنند.

بخاطر داشته باشید که دانشگاه ها به زبان آلمانی قطب دانشجویان بین المللی هستند و کمیته های پذیرش به طور گسترده ای شامل برنامه های خارجی هستند. مرور همه برنامه ها به زمان نیاز دارد و شما باید در اسرع وقت درخواست خود را ارسال کنید تا از آن استفاده کنید.

شما باید درخواست خود را پس از باز شدن فراخوان درخواست ارسال کنید و سپس منتظر نامه پذیرش باشید.

بسته به سطح تحصیلاتی که در آلمان دنبال می کنید ، مراحل درخواست کمی متفاوت است.

در اینجا راهنمای دقیق ما در مورد نحوه درخواست دانشگاه در آلمان آمده است:

مدرک کارشناسی
مدرک کارشناسی ارشد
مدرک دکترا

6. اقامت تحصیلی آلمان را دریافت کنید

(به محض دریافت نامه پذیرش)

اگر دانشجویی هستید که از کشوری غیر اتحادیه اروپا و غیر EEA می آیید باید ویزای دانشجویی آلمان را دریافت کنید.

برای راهنمایی دقیق در مورد نحوه دریافت ویزای دانشجویی ، لطفا مقاله ما “شرایط ویزای دانشجویی آلمان” را بخوانید.

زمانی که مدارک را جمع می کنید ، پیشنهاد می کنیم شخصاً با سفارت / کنسولگری آلمان تماس گرفته و وقت ویزا بگیرید.

اطمینان حاصل کنید که از امکانات مالی مناسبی برای تحصیل در آلمان اطمینان حاصل کرده اید. یکی از آسانترین و بهترین راه برای متقاعد کردن مقامات به داشتن پول کافی برای تأمین هزینه تحصیل و زندگی خود ، افتتاح حساب بانکی به اصطلاح مسدود شده است.

ما پیشنهاد می کنیم یک حساب بانکی مسدود شده با Fintiba باز کنید. Fintiba یک شرکت آلمانی است و به طور رسمی توسط وزارت خارجه فدرال آلمان تأیید می شود.

همراه با سایر مدارک ، سفارت / کنسولگری آلمان در کشور خود نیز قبل از اعطای ویزای دانشجویی از شما می خواهد بیمه نامه درمانی بگیرید.

7. محل اقامت را پیدا کنید

(در صورت امکان دو هفته قبل از فرود در آلمان)

اکنون که شما به طور رسمی دانشجوی پذیرفته شده ای در آلمان هستید و ویزای دانشجویی خود را دارید ، باید به مکانی برای اقامت فکر کنید. اقامت در آلمان برای دانشجویان بین المللی آنقدرها گران نیست ، اما طبیعی است که شما به عنوان یک دانشجوی خارجی باید تلاش کنید برای پیدا کردن مناسب ترین مکان برای شما

ما به شما توصیه می کنیم اولویت شایسته خود را به این مسئله اختصاص دهید زیرا ممکن است هزینه زیادی برای شما صرف شود که در غیر این صورت برای مطالعه استفاده می کنید. با این حساب می توانید قبل از فرود در آلمان به صورت آنلاین محل اقامت خود را پیدا کنید.

در پایان ، اگر مورد مناسبی برای خود پیدا نکردید ، حداقل لیستی از منابع برای تماس با ما برای تأمین محل اقامت خود در روز فرود در آلمان دارید. همانند سایر مراحل توضیح داده شده در بالا ، به محض گرفتن ویزای دانشجویی باید محل اقامت خود را پیدا کنید. دو هفته قبل از فرود شما در آلمان خوب است.

8. در دانشگاه خود ثبت نام کنید

(هفته اول پس از ورود به آلمان)

آخرین مرحله برای پذیرش رسمی دانشگاه مورد نظر شما ثبت نام در دوره ای است که در آن پذیرفته شده اید. از این نظر ، روند ثبت نام شما را از یک متقاضی موفق به یک دانشجوی ثبت نام شده در آلمان می رساند.

تحصیلات عالی دولتی در آلمان به صورت رایگان ارائه می شود ، اما شما باید هزینه ثبت نام را تا حدودی بین 150 تا 250 یورو بپردازید. علاوه بر این ، برای استفاده رایگان از حمل و نقل عمومی به مدت 6 ماه ، باید بلیط ترم خود را پرداخت کنید.

برای ثبت نام در دوره دانشگاه خود در آلمان باید شخصاً در دفتر مدیریت دانشگاه خود ظاهر شوید و مدارک زیر را ارائه دهید:

پاسپورت معتبر شما
عکس پاسپورت
ویزا یا اجازه اقامت شما
فرم درخواست تکمیل و امضا شده است
مدارک تحصیلی (مدارک اصلی یا کپی های معتبر)
نامه پذیرش
اثبات بیمه درمانی در آلمان (می توانید بیمه درمانی خود را از اینجا دریافت کنید.)
رسید هزینه پرداخت
پس از ثبت نام در دانشگاه ، سند ثبت نام (کارت شناسایی) برای شما صادر می شود که بعداً می تواند برای درخواست اجازه اقامت و حضور در کلاس های شما استفاده شود.

یک نکته مهم: شما باید هر ترم را پس از اتمام دوره قبلی مجدداً ثبت نام کنید و مجدداً باید همان هزینه های ثبت نام را بپردازید.

مقاله ما را در مورد اولین کارهایی که باید بعد از ورود به آلمان انجام دهید حتماً بخوانید.

برای راهنمای دقیق تر تحصیل در آلمان به عنوان یک دانشجوی بین المللی و همه چیزهایی که باید بدانید ، راهنمای کامل تحصیل در آلمان را به صورت رایگان بررسی کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *