تحصیل در اندونزی تراول تورز

تحصیل در اندونزی ( ویزا دانشجویی برای اقامت تحصیلی اندونزی)

تحصیل در اندونزی یکی از بهترین فرصت ها برای دانشجویانی است که قصد دارند علاوه بر تحصیل زندگی بینظری نیز داشته باشند. لازم به ذکر است که برای دریافت اقامت تحصیلی اندونزی باید ابتدا راهنمای مهاجرت به اندونزی را به صورت کامل از تراول تورز مطالعه نمایید. فهرست مطالب راهنمای مهاجرت تحصیلی به اندونزی تحصیل […]

تحصیل در اندونزی یکی از بهترین فرصت ها برای دانشجویانی است که قصد دارند علاوه بر تحصیل زندگی بینظری نیز داشته باشند. لازم به ذکر است که برای دریافت اقامت تحصیلی اندونزی باید ابتدا راهنمای مهاجرت به اندونزی را به صورت کامل از تراول تورز مطالعه نمایید.

حمایت مالی

فهرست مطالب راهنمای مهاجرت تحصیلی به اندونزی

تحصیل در اندونزی (شرایط اقامت تحصیلی اندونزی)

دانشجویان بین المللی که می خواهند تحصیلات خود را در اندونزی (ادامه تحصیل در اندونزی) ادامه دهند ، باید ویزا دانشجویی اندونزی را دریافت کنند.

ویزای دانشجویی اندونزی یک اصطلاح جامع است که شامل چندین مجوز و ویزا مختلف است. برای تحصیل در یک موسسه آموزشی اندونزی ، دانشجویان بین المللی باید مجوز تحصیل ، ویزای ورود و همچنین اجازه اقامت را دریافت کنند. در راهنمای مهاجرت تحصیلی به اندونزی مراحل درخواست ویزای دانشجویی اندونزی و مجوز و همچنین هرگونه مدارکی که ممکن است لازم داشته باشید ، شرح داده خواهد شد.

چگونه می توان برای ویزای دانشجویی اندونزی اقدام کرد؟

برای دریافت ویزای دانشجویی اندونزی ، باید در دانشگاه اندونزی پذیرفته شوید ، نامه پذیرش را دریافت کنید و سپس: از وزارت آموزش و پرورش اندونزی به نشانی www.kemdikbud.go.id درخواست مجوز تحصیل کنید. برای ویزای ورود (VITAS) در سفارت اندونزی در کشور خود اقدام نمایید.

پس از ورود به اندونزی ، VITAS را به KITAS (اجازه اقامت موقت اندونزی) در اداره مهاجرت تغییر دهید. گواهی کارت ثبت پلیس را دریافت کنید. همه این موارد با هم ویزای دانشجویی اندونزی را تشکیل می دهند ، زیرا ویزای یک تقاضا وجود ندارد.

درخواست مجوز تحصیل در اندونزی (ویزای تحصیلی اندونزی)

بعد از اینکه در موسسه آموزشی اندونزی (دانشگاه ، کالج و…) پذیرفته شدید ، باید از وزارت آموزش و پرورش در اندونزی درخواست مجوز تحصیل کنید. از آنجا که در این مرحله ، شما ممکن است هنوز در خارج از کشور باشید ، دانشگاه شما باید در روند درخواست به شما کمک کند و گواهی قبولی خود را صادر کند. توجه داشته باشید مهاجرت به اندونزی نکات مهمی دارد.

پس از صدور مجوز تحصیل توسط وزارت آموزش و پرورش ، آنها آن را به دفتر مرکزی اداره مهاجرت در جاکارتا ارسال می کنند ، بنابراین آنها می توانند ویزای تحصیلی اندونزی شما را صادر کنند. اداره مهاجرت نامه را به سفارت / کنسولگری اندونزی که در آن قصد درخواست ویزای ورود خود را دارید (VITAS) می فرستد.

مدارک مورد نیاز مجوز تحصیل در اندونزی (برای اقامت تحصیلی در اندونزی)

۱. سه نسخه از گذرنامه شما

۲. یک نسخه از توصیه نامه صادر شده توسط دانشگاه شما

۳. یک کپی از نامه پذیرش شما

۴. تکمیل فرم درخواست

۵. یک توصیه نامه از سفارت  اندونزی در کشور محل اقامت شما.

۶. کپی متن و سوابق تحصیلی شما (ترجمه شده به زبان انگلیسی)

۷. رزومه تحصیلی شما (CV)

۸. دو عکس به اندازه گذرنامه

۹. ضمانت نامه مالی یا گواهی حمایت مالی که ثابت می کند شما می توانید هزینه های تحصیل و زندگی خود را تأمین کنید. (تمکن مالی برای سفارت اندونزی)

۱۰. گواهی سلامت

۱۱. درخواست ویزای دانشجویی اندونزی (VITAS) در سفارت

هنگامی که اداره مهاجرت مجوز ویزا را به سفارت یا کنسولگری ارسال کرد ، سپس می توانید برای ویزای دانشجویی اندونزی درخواست دهید. در مرحله بعد مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی اندونزی را جمع آوری کنید.

هزینه ویزای اندونزی را پرداخت کنید. روش پرداخت بسته به سفارت خاص تغییر می کند. در برخی موارد ، ممکن است مجبور شوید از طریق بانک پرداخت کنید ، در حالی که دیگران پول نقد را قبول می کنند. ارائه مدارک در سفارت اندونزی ، از طریق پست یا مراجعه حضوری صورت می گیرد لذا باید با هماهنگی قبلی از طریق یکی از این روش ها مدارک خود را به سفارت اندونزی ارائه دهید.

پس از اعلام نتیجه توسط سفارت اندونزی ، باید برای گرفتن گذرنامه و مدارک خود برگردید. اگر از طریق پست درخواست کرده باشید ، سفارت آنها را برای شما پست می کند.

لطفا توجه داشته باشید: اگرچه روند شرح داده شده در بالا یک مرور کلی است ، اما روند دقیق آن از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. به همین دلیل اولین کاری که باید انجام دهید این است که با سفارت اندونزی واقع در کشورتان تماس بگیرید.

این ویزا VITAS اندونزی نامیده می شود که ویزای موقت است که پس از ورود به اندونزی باید باید با KITAS (اجازه اقامت موقت) عوض کنید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی اندونزی (VITAS)

اسنادی که برای ارائه درخواست ویزا دانشجویی اندونزی مورد نیاز خواهید بود ، شامل موارد زیر است:

۱. کپی گذرنامه

۲. کپی مجوز تحصیل از وزارت آموزش ملی

۳. یک نسخه از انگیزه نامه (SOP) دانشگاه شما خطاب به اداره مهاجرت اندونزی 

۴. نامه پذیرش از دانشگاه

۵. کپی و ترجمه رسمی سوابق و مدارک تحصیلی

۶. Curriculum Vitae

۷. دو عکس در اندازه گذرنامه (4 × 6 سانتی متر)

۸. ضمانت نامه مالی یا گواهی حمایت مالی یا تمکن مالی که ثابت می کند شما می توانید هزینه های تحصیل و زندگی خود را تأمین کنید.

۹. گواهی سلامت

ویزای دانشجویی اندونزی (VITAS) خود را به KITAS تغییر دهید!

بعد از اینکه با VITAS خود به اندونزی رسیدید ، باید ظرف 30 روز به اداره مهاجرت بروید تا بتوانید KITAS (اجازه اقامت موقت) خود را دریافت کنید.

اداره کل مهاجرت اندونزی یک امکان آنلاین دارد که برنامه های ITAS / KITAS را می پذیرد ، اما شما باید شخصاً به ادارات مهاجرت مراجعه کنید تا مهر ITAS در گذرنامه شما زده شود.

مدارک مورد نیاز ویزای KITAS دانشجویی اندونزی

قبل از تحصیل در اندونزی باید درخواست ویزای KITAS در اندونزی را بدهید که در زیر مدارک مورد نیاز را برایتان آماده کرده ایم:

۱. گذرنامه

۲. نامه پذیرش دانشگاه

۳. توصیه نامه یا گواهی حمایت از دانشگاه

۴. یک کپی از ویزا

۵. کپی مجوز تحصیل

۶. CV یا همان رزومه

۷. سوابق تحصیلی + ترجمه رسمی

۸. تمکن مالی یا اثبات مسئولیت مالی والدین ، سرپرستان قانونی یا حامی مالی در طول تحصیل

در مرحله بعدی باید به سرعت در ستاد پلیس اندونزی ثبت نام کنید.

پس از دریافت KITAS خود ، باید نامه پلیس گزارش (STM) را از اداره پلیس محلی دریافت کنید و در دفتر جمعیت شهرداری منطقه ثبت نام کنید و گواهی ثبت نام برای ساکن موقت (SKPPS) را دریافت کنید. برای ثبت نام نیز اسنادی نیاز است همراه خود داشته باشید که پیشنهاد می کنیم با نمایندگی مربوطه تماس بگیرید و از آنان بپرسید.

هزینه هایی که برای ویزای دانشجویی اندونزی باید پرداخت کنید به شرح زیر است:

مجوز مطالعه: 550.000 IDR

نامه تأیید ویزای دانشجویی از اداره مهاجرت: IDR: .650.000

KITAS: 420،000 برای شش ماه 770،000 برای یک سال

ویزای اقامت محدود:

شش ماه: 50 دلار

یک سال: 90 دلار

دو سال: 160 دلار

معرفی دانشگاه های اندونزی برای تحصیل ایرانیان

در رتبه‌بندی مؤسسه تایمز در سال ۲۰۲۰ دانشگاه اندونزی رتبه ۸۰۰۶۰۱ در بین دانشگاه‌های جهان از آن خود کرده است. در ادامه برخی از دانشگاه های دولتی را برای تحصیل در اندونزی نام خواهیم برد.

دانشکده پزشکی اندونزی (پزشکی در اندونزی)

دانشکده اقتصاد و بیزینس (اقتصاد در اندونزی)

دانشکده حقوق (رشته حقوق در اندونزی)

دانشکده دندانپزشکی (دندانپزشکی در اندونزی)

دانشکده مهندسی

دانشکده علوم انسانی

دانشکده روانشناسی

دانشکده بهداشت عمومی

دانشکده ریاضیات و علوم طبیعی

دانشکده علوم سیاسی

دانشکده علوم کامپیوتر

دانشکده پرستاری

دانشکده داروسازی (داروسازی در اندونزی)

هزینه های زندگی و تحصیل در اندونزی

قطعا می دانید که پایتخت اندونزی جاکارتا است. شهریه در اکثر دانشگاه های اندونزی کم و مقرون به صرفه است. باید توجه داشته باشید که اگر قصد تحصیل در دانشگاه های ارزان اما با رتبه های بالا را دارید اندونزی بهترین پیشنهاد است.

واحد پول ملی روپیه اندونزی می باشد که هر 1000IDR (روپیه) برابر با 0.071$ (دلار) است. در مقایسه با سایر کشورها، جمهوری اندونزی دارای سواحل زیبا، طبیعتی منحصر به فرد با آب و هوای گرم و مرطوب است. اندونزی فقط دو فصل اصلی دارد که شامل فصل خشک (ژوئن تا اکتبر) و مرطوب (نوامبر تا مارس) که با تغییر در استوا تحت تأثیر موقعیت جزیره قرار می گیرند.

هزینه های تحصیل در اندونزی بسته به موسسه و سطح تحصیلات متفاوت خواهد بود. دانشجویان بین المللی به طور متوسط ​​باید انتظار داشته باشند سالانه 1000$ الی 3000$ (دلار) تا 2500$ الی 6000$ (دلار) بپردازند. اگر تحصیل در مقطع پزشکی را انتخاب کنید، می توانید انتظار داشته باشید که شهریه شما بالاتر از این باشد.

هزینه های زندگی در اندونزی به محل تحصیل شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر تحصیل در یک شهر بزرگ مانند جاکارتا را انتخاب کنید، احتمالاً هزینه های زندگی شما بیشتر از شهرهای کوچکتر است. به طور متوسط، هزینه های زندگی سالانه برای دانشجویان حدود 7000$ الی 9000$ (دلار) است.

سوالات متداول درباره تحصیل در اندونزی

تحصیل و زندگی در اندونزی سطح بالایی دارد و هزینه های بسیار کمتری نسبت به سایر کشورها به همراه خود دارد.

بله ، شما می توانید KITAS دانشجوییتان را برای کل مدت تحصیل خود تمدید کنید. این ویزا به صورت ۶ ماه الی ۱ سال قابل تمدید است.

کل مراحل دریافت ویزای دانشجویی اندونزی ، از شروع مجوز تحصیل تا درخواست ویزا ، و در نهایت اخذ مجوز اقامت KITAS ، می تواند تا دو ماه طول بکشد.

خیر ، ویزای دانشجویی KITAS به دارنده اجازه کار در اندونزی را نمی دهد و برای کار باید ویزای کاری اندونزی را دریافت کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *