تحصیل در سوئد

اقامت تحصیلی سوئد ( تحصیل در سوئد رایگان )

تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است. هزینه زندگی در سوئد کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی می باشد و همه ساله ایرانیان زیادی مهاجرت به سوئد را انتخاب می کنند. سطح علمی دانشگاه های سوئد بسیار بالا است و میتواند تجربه تحصیلی بسیار خوبی را برای شما ایجاد کند. فهرست مطالب […]

تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است. هزینه زندگی در سوئد کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی می باشد و همه ساله ایرانیان زیادی مهاجرت به سوئد را انتخاب می کنند. سطح علمی دانشگاه های سوئد بسیار بالا است و میتواند تجربه تحصیلی بسیار خوبی را برای شما ایجاد کند.

حمایت مالی
فهرست مطالب راهنمای مهاجرت تحصیلی به سوئد

مقدمه تحصیل در کشور سوئد

سوئد ، کشور تعادل و تنوع ، مقصد اصلی در زمینه آموزش عالی است. دانشگاه ها در سوئد که از جمله رهبران برتر آموزش در جهان هستند ، از روشهای تدریس مبتنی برآزادی با مسئولیتاستفاده می کنند. برای دریافت ویزا تحصیلی سوئد و دریافت اقامت تحصیلی سوئد حتما ادامه مقاله تراول تورز را بخوانید.

دلایل زیادی وجود دارد که دانشجویان بین المللی برای تحصیل در سوئد انتخاب می کنند. این کشور فرصت های استفاده از بورسیه های متنوعی دارد که میتوانید باتوجه به معدل و مدرک زبانی که دارید از آنها استفاده نمایید.

شرایط دریافت اقامت تحصیلی سوئد

دانشجویان ایرانی و یا متقاضیان خارج از محدوده اتحادیه اروپا باید برای ویزای دانشجویی یا اجازه اقامت اقدام نمایند.

ویزای دانشجویی سوئد برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا / EEA است که فقط قصد اقامت و تحصیل در سوئد را برای کمتر از 90 روز دارند. (برای مثال قصد استفاده از فرصت های مطالعاتی و یا تحقیقاتی را دارند.)

اجازه اقامت سوئد برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا است که بیش از سه ماه برای تحصیل در سوئد اقامت خواهند داشت. این اقامت بیشتر برای افرادی مناسب است که قصد ادامه تحصیل حضوری در سوئد را برای مقاطع اصلی دانشگاهی دارند.

در ادامه این مقاله در مهاجریست ما از عباراتویزای دانشجوییواجازه اقامتبه جای یکدیگر استفاده خواهیم کرد ، اما تفاوت این دو را بخاطر بسپارید.

اقامت تحصیلی سوئد

اخذ پذیرش تحصیلی سوئد (پذیرش دانشگاه در سوئد)

جهت درخواست اقامت تحصیلی سوئد ابتدا به سایت دانشگاه مدنظر در سوئد مراجعه نمایید و با مکاتبه با اساتید و دانشگاه مدارک تحصیلی و زبان خود را برای آنان ارسال نمایید تا به شما نامه پذیرش بدهند.

اگر هنوز مطمئن نیستید که کجا می خواهید در سوئد تحصیل کنید ، باید قبل از شروع روند درخواست ویزا / اجازه اقامت تصمیم بگیرید. پس از قبولی در دانشگاه سوئد ، نامه پذیرش مورد نیاز برای درخواست ویزا / اجازه اقامت را از دانشگاه دریافت خواهید کرد. درواقع شما برای درخواست ویزای تحصیلی سوئد به نامه پذیرش دانشگاه خود نیاز دارید.

رشته ها و دانشگاه های برتر در سوئد

در این بخش می توانید اسامی پنج مورد از برترین دانشگاه های سوئد را به همراه تصاویر آن ها بررسی نمایید. توجه داشته باشید تصاویر واقعی و از خود دانشگاه می باشد.

اقدامات لازم پیش از درخواست ویزا سوئد

چند شرط وجود دارد که شما باید واجد شرایط ویزای دانشجویی یا اجازه اقامت باشید. اولین مورد اینکه برنامه تحصیلی دانشگاهی که برای آن درخواست داده اید باید تمام وقت باشد. (آنلاین نباشد) دومین مورد شما باید تأییدیه کتبی پذیرش دانشگاه را همراه خود داشته باشید.

مهم ترین نکته این است که همه دانشگاه ها منجر به ویزا نمی شود لذا انتخاب بهترین دانشگاه دارای رنک جهانی میتواند تاثیر بسیار زیادی در ویزا شدن شما داشته باشد. مورد بعدی که مطلب بسیار مهمی است به شما توصیه می کنیم حتما اولین قسط شهریه خود را پیش از اقدام برای درخواست ویزای تحصیلی سوئد پرداخت کنید.

اقامت در کشور سوئد نیازمند داشتن بیمه است لذا در قدم بعدی فورا نسبت به درخواست بیمه دانشجویی یا بیمه های دیگر اقدام نمایید تا محکم کاری شود.

نحوه درخواست ویزای دانشجویی سوئد

شما می توانید برای درخواست ویزای تحصیلی بصورت آنلاین در وب سایت آژانس مهاجرت سوئد (www.swedenabroad.se) یا در سفارت محلی یا کنسولگری سوئد در کشور خود اقدام کنید. اگر تصمیم به درخواست آنلاین دارید ، زمان رسیدگی بلافاصله شروع می شود و کوتاه تر خواهد شد ، زیرا این اسناد مستقیماً به اداره مهاجرت سوئد می رسد.

مدت زمان بررسی و علام نتیجه تحت تأثیر مقدار اطلاعات پرونده شما می باشد. برای جلوگیری از افزودن اطلاعات پس از درخواست ، باید اطمینان حاصل کنید که پرونده شما دارای تمام اسناد مورد نیاز است که این مورد را میتوانید قبل و بعد از اقدام از کنسولگری به صورت ایمیل سوال نمایید.

پس از دریافت تایید ویزا از جانب سفارت باید برای گرفتن عکس و انگشت نگاری و دریافت کارت اجازه اقامت به سفارت یا کنسولگری سوئد در کشور خود مراجعه کنید.

نتیجه نهایی در مورد ویزا یا اجازه اقامت شما از طریق ایمیل اعلام می شود و شما ملزم به تعیین وقت قبلی و جمع آوری مدارک با تصمیم رسمی هستید. سند تصمیم گیری (تایید ویزا شدن یا نشدن شما توسط سفارت) برای دانشگاه شما نیز ارسال می شود.

شما باید در اسرع وقت برای ویزای دانشجویی / اجازه اقامت اقدام کنید ، زیرا زمان انتظار برای دریافت نتیجه از سفارت سوئد ممکن است از ۲ تا ۶ ماه طول بکشد. هنگام درخواست ویزا در سفارت محلی ، باید نسخه اصلی مدارک مورد نیاز را ترجمه و ارائه دهید.

اطلاعات مفید سفارت سوئد در ایران

آدرس سفارت سوئد در ایران

تلفن سفارت سوئد در ایران (تهران)

02123712200

بخش ویزای تلفنی

02123712200

FAX

02122296451

آدرس سفارت سوئد در ایران (تهران)

تهران ، ایران ، خیابان پاسداران ، خیابان بوستان ، خیابان نسترن ، پلاک 27

تایم پاسخگویی

Sunday-Wednesday 09.00-12.00 & 14.00-16.00 Thursday 09.00-12.00.

نکات کلیدی درخواست ویزای سوئد

نکته اول: هنگام ارائه درخواست ویزا باید مصاحبه کنید.

نکته دوم: برای تعیین وقت مصاحبه در سفارت وقت بگیرید.

نکته سوم: پاسپورت و نسخه اصلی مدارک را به همراه داشته باشید.

شرایط زبان برای تحصیل در سوئد

شما برای دانشگاه ها به مدارک زبان سوئدی یا انگلیسی رسمی که بخشی از دریافت پذیرش موفقیت آمیز در یک دانشگاه سوئد است ، نیاز دارید. اداره مهاجرت سوئد به سادگی نامه پذیرش دانشگاه را درخواست می کند.

دانشگاه های سوئد برنامه های تحصیلی ارائه می دهند که به دو زبان سوئدی و انگلیسی تدریس می شود. با این حال ، بیشتر برنامه های تحصیلات انگلیسی برای دوره های تحصیلات تکمیلی (دوره های کارشناسی ارشد و دکترا) در دسترس هستند. آزمون های زبان انگلیسی مورد قبول دانشگاه های سوئد:

TOEFL iBT

آیلتس آکادمیک

PTE Academic

C1 پیشرفته

مدارک مورد نیاز اقامت تحصیلی سوئد

  • رسیدی که ثابت می کند هزینه درخواست اقامت 145 یورو را پرداخت کرده اید.
  • کپی صفحات از گذرنامه شما با اطلاعات شخصی ، مدت اعتبار و اجازه زندگی در کشور دیگر.
  • نامه پذیرش از دانشگاه که می گوید شما برای یک دوره تمام وقت پذیرفته شده اید. اگر برای مدرک دکترا اقدام کرده اید ، طول دوره باید مشخص شود.
  • اثبات داشتن پوشش جامع بیمه درمانی در سوئد (اگر تحصیل شما کمتر از یک سال طول بکشد). این امر در صورتی که دانشگاه یا کالج دانشگاهی بیمه شما را پوشش دهد نیز اعمال می شود.
  • اظهارنامه بانکی که ثابت می کند می توانید از عهده حمایت مالی خود برآیید: حداقل 840 یورو در ماه یا 165 یورو در ماه در صورت استفاده از فاند یا بورسیه. این سند باید کل مدت تحصیل شما را پوشش دهد و به انگلیسی ترجمه شود
  • همچنین می توانید اسنادی را ضمیمه کنید که نشان می دهد بورسیه تحصیلی ، کمک دانشجویی یا در مورد دانشجویان دکترا ، کمک هزینه تحصیلی یا استخدام در تحقیق دریافت کرده اید.
تحصیل در سوئد و کار در سوئد

اجازه کار برای دانشجویان در سوئد

به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا / EEA ، شما مجاز به کار در سوئد بدون اجازه کار هستید. شهروندان غیر اتحادیه اروپا نیاز به اجازه کار دارند. (به دلیل داشتن ویزای تحصیلی نمی توانید هم تحصیل کنید و هم کار نمایید.) با این حال ، کارفرما در سوئد از طرف شما در اداره مهاجرت سوئد درخواست اجازه کار می کندو میتوانید به کار به پردازید اگر تحصیل نمی کنید درواقع درخواست ویزای کاری می دهید. 

در طول تحصیلات دانشگاهی ، مجاز به کار بدون محدودیت ساعتی هستید. (تا زمانی که به تحصیل شما آسیبی وارد نکند.) اما به شما توصیه می شود که از تحصیل خود غافل نشوید زیرا باید ثابت کنید که پیشرفت کرده اید و نتایج تحصیلی رضایت بخشی را نشان می دهید.

سوالات متداول درباره تحصیل در سوئد

بله شما میتوانید تا جایی که به درستان آسیبی وارد نکند همراه تحصیل کار کنید.

به طور متوسط یک زندگی دانشجویی در سوئد بدون درنظر گرفتن اجاره خانه ماهانه ۸۲۰ یورو هزینه دارد.

بله بسیاری از دانشگاه های مطرح سوئد به دو زبان انگلیسی و سوئدی تدریس میکنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *