اقامت پرتغال

اقامت تحصیلی پرتغال ( آیا نیاز به ویزا دارید یا نه ؟ )

اگر قصد تحصیل در پرتغال را دارید ، باید بدانید که آیا به ویزای دانشجویی برای اقامت تحصیلی پرتغال نیاز دارید یا خیر. قوانین متفاوتی برای شهروندان کشورهای مختلف اعمال می شود. این راهنما توضیح می دهد که چه کسی به ویزای دانشجویی پرتغال نیاز دارد ، انواع ویزای تحصیلی پرتغال ، نحوه درخواست ویزای […]

اگر قصد تحصیل در پرتغال را دارید ، باید بدانید که آیا به ویزای دانشجویی برای اقامت تحصیلی پرتغال نیاز دارید یا خیر. قوانین متفاوتی برای شهروندان کشورهای مختلف اعمال می شود.

حمایت مالی

این راهنما توضیح می دهد که چه کسی به ویزای دانشجویی پرتغال نیاز دارد ، انواع ویزای تحصیلی پرتغال ، نحوه درخواست ویزای دانشجویی در پرتغال و هزینه های آن را توضیح می دهد.

همچنین در مورد شرایط کار در پرتغال در زمان دانشجویی ، اینکه پس از پایان تحصیل در پرتغال و وضعیت آوردن اعضای خانواده به عنوان دانشجوی خارجی به پرتغال چه کاری می توانید انجام دهید ، صحبت می شود.

چه کسی به ویزای دانشجویی پرتغال نیاز دارد؟

قوانین ویزای دانشجویی پرتغال مشابه قوانین موجود در چندین کشور دیگر اتحادیه اروپا است. اگر می خواهید از کشوری از EU / EFTA برای تحصیل به پرتغال بروید ، نیازی به ویزای دانشجویی پرتغال نخواهید داشت اما اگر بیش از سه ماه بمانید باید مجوز اقامت را از شورای شهر محلی خود دریافت کنید.

در مقابل ، اتباع غیر اتحادیه اروپا در صورت تحصیل بیش از سه ماه در پرتغال ، همراه با اجازه اقامت ، به ویزای دانشجویی پرتغال نیاز خواهند داشت.

ویزای دانشجویی پرتغال قبل از سفر به پرتغال باید از سفارت یا کنسولگری پرتغال در کشور خود گرفته شود (نزدیکترین سفارت یا کنسولگری پرتغال خود را در اینجا پیدا کنید). برای ورود به پرتغال از اداره مهاجرت و مرزهای پرتغال (SEF) لازم است اجازه اقامت درخواست شود.

انواع ویزا و مجوزهای دانشجویی پرتغال

ویزای کوتاه مدت شینگن (کمتر از 90 روز)

برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا که در یک دوره کوتاه مدت در پرتغال تحصیل می کنند و یا تحقیقات علمی کمتر از سه ماه انجام می دهند و کشورهای آنها توافق نامه ای با پرتغال ندارند ، باید برای ویزای اقامت کوتاه مدت (نوع C) در خانه خود اقدام کنند کشور قبل از سفر به پرتغال.

پرتغال یکی از 26 کشور شینگن است و ویزای شینگن به شما امکان می دهد در کل 90 روز به پرتغال و هر کشور شینگن سفر کنید.

ویزای دانشجویی پرتغال و اجازه اقامت (طولانی تر از 90 روز)

اگر تحصیلات شما در پرتغال بیش از 90 روز طول بکشد ، به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا باید برای ورود به پرتغال برای ویزای دانشجویی پرتغال طولانی مدت اقدام کنید (ویزای شینگن نوع D ، مگر اینکه کشور شما توافق کند) و سپس انتخاب کنید اجازه اقامت در دفتر خود را در راهنمای ویزای پرتغال بیشتر بخوانید.

شما باید ظرف سه ماه پس از ورود به پرتغال درخواست اجازه اقامت پرتغال را بدهید. این مدت یک سال معتبر خواهد بود.

اگر تحصیلات شما در پرتغال بیش از یک سال طول بکشد ، می توانید برای تمدید مجوز دانشجویی پرتغالی خود به SEF مراجعه کنید. اجازه اقامت پرتغال تا پنج سال قابل تمدید است.

اجازه اقامت پرتغال برای محققان

اتباع غیر اتحادیه اروپا برای انجام بیش از سه ماه برای انجام تحقیقات تحقیقاتی پس از دکتری به پرتغال می آیند می توانند برای این منظور درخواست اجازه اقامت خاص کنند.

این امکان را برای شما فراهم می کند تا در یک کار تحقیقاتی با پرداخت هزینه یا کارهایی که فعالیتی کاملاً واجد شرایط محسوب می شود ، شرکت کنید.

درخواست ویزای تحصیلی پرتغال

شما باید برای ویزای تحصیلی پرتغال در سفارت یا کنسولگری پرتغال در کشور خود درخواست دهید. لیستی از سفارتخانه های پرتغال در سراسر جهان در اینجا موجود است.

برای تحصیل در پرتغال ، شما همچنین باید قبولی قبلی را در یک دوره در دانشگاه یا محل تحصیلات عالی پرتغال کسب کرده باشید. در راهنمای ما در دانشگاه های پرتغال بیشتر بخوانید.

برای ویزاهای کوتاه مدت (نوع C) تا 90 روز ، به موارد زیر نیاز دارید:

گذرنامه معتبر / شناسه سفر
اثبات منابع مالی برای حمایت از شما در طول اقامت
اثبات محل اقامت (یا حداقل اثبات بودجه کافی برای تأمین هزینه های خوابگاه)
دو عکس فعلی به اندازه گذرنامه
بیمه درمانی / مسافرتی
برنامه سفر
نامه پذیرش از دانشگاه یا محل تحصیل
رسید بانکی برای اثبات پرداخت هزینه پردازش
برخی از سفارتخانه ها / کنسولگری ها ممکن است گواهی سوپیشینه کیفری را نیز درخواست کنند.

برای مجوزهای اقامت اگر تحصیل شما در پرتغال بیش از 90 روز طول بکشد ، باید نشان دهید:

گذرنامه معتبر / شناسه سفر
دو عکس گذرنامه فعلی
ویزای معتبر (در صورت لزوم)
اثبات منابع مالی
اثبات محل اقامت
گواهی سوپیشینه کیفری
مدرک ثبت نام در محل تحصیل
اثبات پرداخت شهریه ، در صورت لزوم
بیمه درمانی.

پس از ارسال درخواست ویزای دانشجویی پرتغال ، روند تأیید ممکن است بین یک تا سه ماه طول بکشد ، بسته به اینکه از کدام کشور درخواست می کنید.

اقامت تحصیلی

هزینه ویزای دانشجویی پرتغال

هزینه ویزای دانشجویی پرتغال 60 یورو برای ویزای کوتاه مدت و 99 یورو برای ویزای اقامت طولانی مدت است. هزینه درخواست برای اتباع کوزوو ، روسیه ، گرجستان و اوکراین به 35 یورو کاهش می یابد. در حالی که دانشجو هستید در پرتغال کار می کنید

دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند بدون نیاز به مجوز کار در پرتغال کار کنند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا با ویزای دانشجویی و اجازه اقامت پرتغال مجاز به کار در پرتغال هستند که منوط به مجوز از SEF هستند.

همچنین می توانید برای انجام کار تحقیقاتی ، تدریس آکادمیک یا انجام فعالیت های بسیار واجد شرایط مجوز را درخواست کنید به شرط داشتن مهارت ها و مهارت های لازم.

همچنین مجوزهایی برای کارآموزان و داوطلبان بدون حقوق در دسترس است. اگر می خواهید داوطلب شوید یا یک کارورزی یا موقعیت آموزشی بدون حقوق را پرداخت کنید ، کارفرمای شما باید برای جویا شدن در مورد گرفتن مجوز لازم با SEF تماس بگیرد.

فارغ التحصیلان خارجی در پرتغال

اتباع غیر اتحادیه اروپا که می خواهند پس از پایان ویزای دانشجویی پرتغال خود در آنجا بمانند ، برای تمدید اقامت خود باید پیشنهاد کار مناسب داشته باشند.

اجازه آنها باید به مجوز اقامت برای کارگران شاغل ، کارگران تحقیقاتی و متخصصان بسیار واجد شرایط یا کارگران خوداشتغالی (در صورت تمایل به شروع کار در پرتغال) تغییر یابد.

شما می توانید در صورت تمایل به کار در اتحادیه اروپا ، برای کارت آبی اتحادیه اروپا (EU) که ​​برای کارگران با صلاحیت از کشورهای غیر اتحادیه اروپا و افتا در دسترس است ، اقدام کنید.

اعضای خانواده دانشجویان خارجی در پرتغال

اتباع غیر اتحادیه اروپا که دارای مجوز دانشجویی معتبر پرتغالی هستند ، حق عضویت همسران ، فرزندان صغیر یا تحت تکفل یا همسر شما ، یا هر فرزند صغیری را که به فرزندی پذیرفته شده اند هستند. شما باید شواهدی از رابطه آنها ارائه دهید و آنها مجبور به درخواست ویزا و مجوزهای لازم می شوند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *