ارزانترین دانشگاه های کانادا

قانون جدید انگشت نگاری و قوانین بیومتریک کانادا

هر ساله عده بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلفی چون کار، زندگی، ادامه تحصیل، تفریح و… به کشور کانادا سفر می‌کنند. اقدام به موقع و با مدارک کامل می‌تواند در پروسه اخذ ویزای این کشور تاثیرگذار باشد. از این رو اگر به دنبال اخذ ویزای این کشور هستید لازم است که با رعایت تمام […]

هر ساله عده بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلفی چون کار، زندگی، ادامه تحصیل، تفریح و… به کشور کانادا سفر می‌کنند. اقدام به موقع و با مدارک کامل می‌تواند در پروسه اخذ ویزای این کشور تاثیرگذار باشد. از این رو اگر به دنبال اخذ ویزای این کشور هستید لازم است که با رعایت تمام قوانین نسبت به اخذ ویزای کانادا اقدام کنید.
یکی از شرایط مهم اخذ ویزای کشور کانادا، انگشت نگاری است. به هیچ عنوان نمی‌توانید بدون انگشت نگاری نسبت اخذ آن اقدام کنید. این امر می‌تواند میزان جرم و جنایت و ورود متخلفین را به کشور کاهش دهد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا در رابطه با بیومتریک و نحوه انجام انگشت نگاری اطلاعات بیشتری به دست آورید.

حمایت مالی

اطلاعات بیومتریک

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مربوط به اخذ ویزای کشور کانادا، انگشت نگاری می‌باشد. این قانون از سال 2013 برای تمام متقاضیانی که قصد اخذ اقامت کانادا را دارند اجباری شده است. از این رو به هیچ عنوان تا قبل از انجام انگشت نگاری پروسه صدور ویزای متقاضی در جریان نخواهد افتاد. دولت کانادا بر این باور است که انگشت نگاری می‌تواند پروسه ارسال درخواست و مهاجرت به کشور کانادا را برای مسافرین کم خطر، ساده‌تر کند. تمام مسافرین 14 تا 18 سال ملزم هستند برای اخذ ویزای کانادا، انگشت نگاری را انجام دهند.

تست بیومتریک کانادا

تست بیومتریک کانادا هم در زمان اخذ ویزای کانادا و هم در زمان ورود به این کشور انجام خواهد شد. این تست می‌تواند به افسر دولت کانادا این امکان را دهد تا به راحتی بتواند متخلفان را از مسافرین معمولی شناسایی کند. از این رو از بیومتریک برای تایید هویت مسافرین در حین ورود به کشور کانادا استفاده می‌کنند. در فرودگاه‌های کشور کانادا کیوسک‌های بازرسی وجود دارد که وظیفه آن‌ها بررسی اثر انگشت و عکس مسافران است.

قوانین نحوه گرفتن وقت انگشت نگاری

ارزانترین دانشگاه های کانادا

بر اساس قوانین کشور کانادا، شما نمی‌توانید بدون اخذ نوبت اقدام به انجام چنین کاری کنید. از تاریخ 30 ماه نوامبر 2020 میلادی، تمام کسانی که به دنبال اخذ ویزا، اقامت یا شهروندی کشور کانادا هستند لازم است که به صورت آنلاین نسبت به اخذ نوبت اقدام کنند. از این رو تمام متقاضیان باید برای اخذ نوبت انگشت نگاری به نزدیک‌ترین سفارت کشور کانادا مراجعه کنند. در کشور ما متاسفانه سفارت کانادا وجود ندارد، متقاضیان باید برای انجام این کار به کشورهای همسایه مراجعه کنند.
طبق قانون اداره مهاجرت و شهروندی کشور کانادا، کلیه کسانی که در 10 سال گذشته نسبت به اخذ اقامت دائم و انگشت نگاری اقدام کرده باشند، دیگر نیازی به انگشت نگاری مجدد نخواهد بود و از انجام مجدد انگشت نگاری معاف خواهند بود.

برای انجام انگشت نگاری کانادا باید به یکی از مراکز معتبر انگشت نگاری در اطراف ایران و در کشورهای همسایه ازجمله ترکیه، امارات متحده عربی، عراق و گرجستان مراجعه کنید.

صدور ویزا بعد از انگشت نگاری

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که ذهن متقاضیان را درگیر خود کرده است آن است که تا چند وقت بعد از انگشت نگاری ویزای فرد صادر می‌شود. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که آمار مهاجرت به کشور کانادا و درخواست ویزای این کشور بسیار بالاست از این رو نباید توقع داشته باشید که در مدت زمان کوتاهی ویزای شما صادر شود. عوامل بسیاری می‌تواند صدور ویزای فرد را تحت تاثیر خود قرار دهند، نوع روش درخواست، کامل بودن مدارک، افسری که مسئول رسیدگی به پرونده شماست و…. همه از عوامل تاثیرگذار روی مدت زمان صدور ویزای فرد می‌باشند.
طبق آمار و ارقام منتشر شده حدود یک هفته تا دو ماه زمان لازم است تا بعد از انگشت نگاری ویزای فرد آماده شود.

نوبت دهی آنلاین

ارزانترین دانشگاه های کانادا

معمولا 24 ساعت بعد از درخواست ویزا، نامه دستورالعمل انگشت نگاری برای متقاضی ارسال می‌شود. برای اخذ نوبت آنلاین انگشت نگاری کانادا ابتدا باید پروفایلی با نام و مشخصات خود در اداره مهاجرت و شهروندی کانادا داشته باشید. سپس می‌توانند نسبت به اخذ نوبت به صورت آنلاین اقدام کنند. متقاضیان باید در روز و ساعت تعیین شده در محل حضور داشته باشند تا بتوانند انگشت نگاری را انجام دهند.

هزینه انگشت نگاری کانادا چقدر است؟

با توجه به مطالب منتشر شده در لینک  https://www.canapply.ir/canada-edu-visa : برای انجام انگشت نگاری لازم است ابتدا هزینه آن را بپردازید. هزینه انگشت نگاری برای هر فردی در دفاتر VAC تحت نظر سفارت کانادا 85 دلار است. البته هزینه انگشت نگاری سفارت کانادا برای افرادی که ویزای توریستی دارند و به صورت خانوادگی اقدام می‌کنند حدود 170 دلار کانادا است.

نکات مهم در انگشت نگاری کانادا

متقاضیان تنها 30 روز زمان دارند تا بتوانند برای انگشت نگاری به دفاتر VAC مراجعه کنند، در غیر اینصورت پرونده آن‌ها مردود خواهد شد. اما برای انگشت نگاری لازم است که به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

  • اگر خالکوبی روی دست و صورت خود دارید بهتر است قبل از انگشت نگاری آن را پاک کنید.
  • تمام افراد پرونده اخذ ویزا باید با هم در یک زمان انگشت نگاری را انجام دهند.
  • برای انگشت نگاری به پرونده و مدارک نیازی نیست.
  • به دلیل عدم وجود سفارت کانادا در ایران، تمام ایرانیان برای اخذ پاسخ باید به سفارت کانادا در ترکیه، شهر آنکارا مراجعه کنند.
  • افراد بالای 80 سال یا کمتر از 14 سال نیازی به انگشت نگاری نخواهند داشت.
  • افرادی که در سازمان ملل متحد کار می‌کنند و در سازمان‌های دولتی مشغول به کار هستند نیازی به انگشت نگاری نخواهند داشت.
  • افرادی که در حین درخواست ویزا در کانادا حضور دارند هم نیازی به انگشت نگاری ندارند.
  • توجه داشته باشید که انگشتان دست راست، دست چپ و شست خود را به صورت هموار روی اسکنر قرار دهید.

کلام آخر

پس از انتخاب رشته و دانشگاه و اخذ پذیرش باید برای اخذ ویزا اقدام کنید. در انتخاب دانشگاه بهتر است دقت کنید شما می‌توانید لیستی از ارزانترین دانشگاه های کانادا یا لیستی از معتبرترین‌ها را با توجه به اولویت خود گردآوری کرده و در نهایت چند دانشگاه را برای ارسال درخواست انتخاب کنید.

یکی از اولین و مهم‌ترین اقداماتی که ایرانیان برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا باید انجام دهند انگشت نگاری است. به دلیل عدم وجود سفارت کانادا در ایران، این امر به یک معضل بسیار بزرگی برای ایرانیان تبدیل شده است. در این مقاله سعی کردیم تا مراحل انگشت نگاری، قوانین آن، مدت زمان پاسخگویی و…. را به وضوح برایتان عنوان کنیم.

توجه نمایید این مقاله به صورت اسپانسری (تبلیغاتی) منتشر شده و تراول تورز مسئولیتی درقبال محتوای آن ندارد.​

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *