رومینگ ایرانسل

هر آنچه باید درباره رومینگ ایرانسل و قیمت آن بدانید

به‌احتمال زیاد کلمه رومینگ زیاد به گوش شما خورده است، اما با معنای واقعی آن آشنایی کاملی ندارید. به بیان ساده، رومینگ یعنی یک فرد می‌تواند با سیم‌کارت ایرانی خود در خارج از کشور هم به امکاناتی مثل تماس، پیامک و اینترنت دسترسی داشته باشد. سرویس رومینگ شما را از تهیه سیم‌کارت در خارج از […]

به‌احتمال زیاد کلمه رومینگ زیاد به گوش شما خورده است، اما با معنای واقعی آن آشنایی کاملی ندارید. به بیان ساده، رومینگ یعنی یک فرد می‌تواند با سیم‌کارت ایرانی خود در خارج از کشور هم به امکاناتی مثل تماس، پیامک و اینترنت دسترسی داشته باشد. سرویس رومینگ شما را از تهیه سیم‌کارت در خارج از کشور بی‌نیاز می‌کند؛ بنابراین با سیم‌کارت فعلی هم می‌توانید از خدمات اپراتور خود در کشور مقصد بهره‌مند شوید. در این مطلب از زوایای گوناگون به بررسی سرویس رومینگ ایرانسل خواهیم پرداخت.

حمایت مالی

رومینگ ایرانسل
رومینگ ایرانسل

رومینگ اپراتور ایرانسل چیست؟

کاربران سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی ایرانسل می‌توانند از سرویس رومینگ این اپراتور در ۱۵۸ کشور دنیا بهره‌مند شوند. رومینگ ایرانسل را باید گسترده‌ترین شبکه مکالمه و دیتای ایرانی در خارج از کشور دانست. در واقع رومینگ دومین اپراتور بزرگ کشور به شما امکان می‌دهد تا در سفرهای خارجی خود از تماس، پیامک و اینترنت همراه استفاده کنید.

برخی از کشورها هم که فناوری اینترنت G۴ دارند، می‌توانند با استفاده از این سرویس به شما اینترنت پرسرعت ارائه دهند. امروزه اکثر کشورهای پیشرفته‌تر دنیا به ارائه سرویس‌های رومینگ می‌پردازند و شما در سفرهای خارجی خود از این بابت به مشکلی بر نخواهید خورد.

هزینه مکالمه، پیامک و اینترنت در این رومینگ بر اساس تعرفه‌های داخل ایران صورت نمی‌گیرد. در عوض، تمامی هزینه‌ها بر اساس تعرفه کشور میزبان محاسبه خواهد شد. کاربران بسیاری از این مسئله آگاه نیستند و بنابراین با استفاده زیاد از اینترنت یا مکالمات طولانی، به دردسر می‌افتند.

فعال‌سازی سرویس رومینگ در سیم‌کارت ایرانسل

سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی معمولا بعد از خروج شما از ایران و ورود به محدوده رومینگ بین‌المللی در حالت رومینگ قرار می‌گیرند. اما این کار در برخی از گوشی‌ها به‌صورت خودکار صورت نمی‌گیرد. در چنین مواقعی باید گوشی خود را یک‌بار خاموش و روشن کنید. بعد از اطمینان از ارائه شدن خدمات رومینگ اپراتور ایرانسل در کشور مقصد باید کد #1*1111* را در گوشی خود شماره‌گیری کنید. بدین ترتیب، سرویس رومینگ بین‌الملل ایرانسل با موفقیت در گوشی شما فعال خواهد شد و می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید.

فعال سازی رومینگ
فعال سازی رومینگ

فعال‌سازی سرویس رومینگ ایرانسل در اندروید

برای فعال‌سازی سرویس رومینگ در گوشی اندرویدی خود باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • ابتدا به بخش تنظیمات (Settings) گوشی اندرویدی خود بروید.
  • روی شبکه‌های موبایل (Mobile Networks) کلیک کنید.
  • سیم‌کارت مدنظر خود برای رومینگ را انتخاب کنید.
  • روی گزینه حالت شبکه (Network Mode) کلیک کنید و آن را روی حالت خودکار قرار دهید.
  • سپس باید اپراتور موردنظر خود را به‌صورت دستی انتخاب کنید.
  • از منوی باز شده باید روی گزینه جستجوی شبکه (search networks) کلیک کنید.
  • سپس اپراتور موردنظر خود را انتخاب کنید. برای مثال در کشور ترکیه می‌توانید به اپراتور ترکسل وصل شوید.
  • در اینجا به منوی تنظیمات شبکه تلفن همراه بروید.
  • گزینه Data Enabled را در منوی باز شده تیک بزنید.
  • در نهایت رومینگ داده (Data roaming) را فعال‌سازی کنید.

فعال‌سازی سرویس رومینگ ایرانسل در IOS

برای فعال‌سازی رومینگ در گوشی‌های اپل نیز ابتدا باید به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید و از منوی Settings به زیرمنوی Carrier وارد شوید. گزینه انتخاب خودکار را خاموش کنید تا بتوان اپراتور مدنظر را به‌صورت دستی انتخاب کرد. سپس به منوی تنظیمات برگردید و این بار به زیر منوی Cellular وارد شوید. در اینجا باید گزینه Cellular Data و Data Roaming را فعال‌سازی کنید. پس از این کار می‌توانید از خدمات رومینگ بین‌الملل ایرانسل بهره‌مند شوید.

روش غیرفعال‌کردن رومینگ اپراتور ایرانسل

افرادی که در شهرهای مرزی زندگی می‌کنند یا به آن مناطق سفر می‌کنند، گاهی با قبض گران گوشی مواجه می‌شوند. علت این است که چون وارد بخش مشترک آنتن‌دهی اپراتورها شده‌اید، رومینگ شما به طور خودکار فعال می‌شود. در چنین مواقعی باید به بخش تنظیمات گوشی خود بروید و هر نامی غیر از ایرانسل را غیرفعال کنید. چرا که تمام خدمات سیم‌کارت شما در حالت رومینگ بین‌الملل بر اساس تعرفه کشور همسایه محاسبه خواهند شد. برای غیرفعال‌کردن سرویس رومینگ ایرانسل در مناطق مرزی باید به شبکه گوشی بروید و با قراردادن آن در حالت دستی، شبکه ایرانسل را انتخاب کنید.

برای غیرفعال‌کردن رومینگ بین‌الملل ایرانسل پس از پایان سفر خارجی خود هم می‌توانید به شماره‌گیری کد #2*1111* بپردازید. سرویس رومینگ پس از واردکردن این کد غیرفعال می‌شود و تمام خدمات سیم‌کارت شما با تعرفه ایران محاسبه خواهند شد.

جمع‌بندی

سرویس رومینگ بین‌الملل ایرانسل در سفرهای خارجی بسیار مفید است و می‌تواند شما را از خرید سیم‌کارت خارجی بی‌نیاز کند. البته یادتان نرود که با استفاده از این سرویس مجبور به پرداخت هزینه بیشتری برای تماس، پیامک و انتقال دیتا خواهید بود. فلای تودی در خدمت شما است تا به تمامی سوالات شما درباره این موضوع پاسخ بدهد. با فلای تودی می‌توانید بلیط هواپیما خارجی و هتل‌های داخلی و خارجی را با بهترین قیمت و در اسرع وقت رزرو کنید.

توجه نمایید این مقاله به صورت اسپانسری (تبلیغاتی) منتشر شده و تراول تورز مسئولیتی درقبال محتوای آن ندارد.​

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *