تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان (جدیدترین روش دریافت ویزا و اقامت مجارستان)

تحصیل در مجارستان یکی از بهترین روش ها جهت اخذ ویزای شنگن و ورود به اروپا می باشد. شما میتوانید با شرکت در دوره های زبان آلمانی مجارستان و یا دوره های زبان انگلیسی مجارستان شرکت کرده و پس از آن جهت استخدام در شرکت های مطرح اروپایی اقدام نمایید. در ادامه با تراول تورز […]

تحصیل در مجارستان یکی از بهترین روش ها جهت اخذ ویزای شنگن و ورود به اروپا می باشد. شما میتوانید با شرکت در دوره های زبان آلمانی مجارستان و یا دوره های زبان انگلیسی مجارستان شرکت کرده و پس از آن جهت استخدام در شرکت های مطرح اروپایی اقدام نمایید. در ادامه با تراول تورز همراه باشید تا بیشتر درباره شرایط تحصیل در مجارستان صحبت کنیم…

حمایت مالی
فهرست مطالب راهنمای مهاجرت تحصیلی به مجارستان

درباره مجارستان و اتحادیه اروپا

از 21 دسامبر 2007 ، مجارستان عضو منطقه شینگن است و برای دریافت ویزا مجارستان قوانین شینگن را به طور کامل اعمال می کند.(در حال حاضر 26 کشور ، 22 کشور از 28 کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین نروژ ، ایسلند ، لیختن اشتاین و سوئیس بخشی از منطقه شینگن هستند.)

تغییرات قابل توجه پس از عضویت شنگن در مجارستان عبارتند از:

ویزا و اجازه اقامت صادر شده توسط یکی از کشورهای شینگن برای مجارستان نیز معتبر است ، ویزا های صادره از نمایندگی های مجارستان در خارج از کشور و مجوزهای اقامت صادر شده توسط مقامات ملی مجارستان نیز برای کل منطقه شینگن معتبر است.

برچسب ویزا ، با ظاهری یکسان برای تمام کشورهای شینگن طراحی شده است و عبارتمعتبر برای کشورهای شینگنرا دارد. ویزای شینگن و مقررات ورود فقط برای اقامتی بیش از 90 روز در یک دوره 180 روزه اعمال می شود. قوانین مربوط به اقامت بیش از 90 روز در قانون ملی کشورهای عضو ذیربط وضع شده است.

اقامت تحصیلی مجارستان

شرایط دریافت اقامت و ویزا مجارستان

  • حق ورود و اقامت برای مدت بیش از 90 روز

شهروندان EEA (اتحادیه اروپا + نروژ ، ایسلند و لیختن اشتاین) و سوئیس می توانند با یک سند مسافرتی معتبر یا سند شناسایی شخصی وارد قلمرو مجارستان شوند و برای مدت بیش از 90 روز از تاریخ ورود حق اقامت داشته باشند.

اعضای خانواده شهروندان فوق الذکر که شهروند کشورهای EEA نیستند اما شهروندان کشورهای ثالث هستند و اعضای خانواده یک شهروند مجارستانی یا یک شهروند EEA می توانند با یک سند سفر معتبر وارد خاک مجارستان شوندمگر اینکه به طور مستقیم توسط دیگری تعیین شده باشد قوانین قابل اجرا در اتحادیه اروپا یا یک توافق نامه بین المللیبا ویزای معتبر.

  • حق اقامت برای مدت بیش از سه ماه

دانشجویانی که شهروند EEA هستند می توانند در صورت ثبت نام در یک موسسه آموزشی با ارائه برنامه های معتبر ، بیش از سه ماه در مجارستان اقامت کنند. در طی نود و سه روز از زمان ورود ، این قبیل دانشجویان باید در اداره منطقه اداره مهاجرت و ملیت ثبت نام کنند. در زمان ثبت نام ، دانش آموزان باید بتوانند گواهی پذیرش صادر شده توسط موسسه آموزشی یا هر سند دیگری را برای تأیید وضعیت دانشجویی خود ارائه دهند. گواهی ثبت نام تاریخ انقضا ندارد و همراه با سند مسافرتی معتبر یا سند شناسایی شخصی معتبر است.

همسر و فرزندان دانش آموزانی که شرایط فوق الذکر را برآورده می کنند برای مدت بیش از سه ماه حق اقامت دارند.

  • اتباع کشورهای سوم (شهروندان غیر اتحادیه اروپا و EEA)

اتباع کشورهای ثالث در صورت ورود از کشوری که طبق توافق نامه شینگن تحت تعهد ویزا هستند ، لازم است ویزا برای ورود به خاک مجارستان و همچنین اقامت حداکثر 90 روز در یک دوره 180 روزه داشته باشندلازم است بررسی کنید ، اگر کشور شما با مجارستان توافق نامه دوجانبه دارد ، زیرا در این صورت نیازی به گرفتن ویزا نیستدرخواست ویزا باید به کنسولگری مجارستان در کشوری که اقامت دائم یا موقت متقاضی در آن واقع شده است یا در کشور ملیت متقاضی ارائه شود.

اگر اتباع کشور ثالث مایل به اقامت بیش از سه ماه باشند ، لازم است که یک سند سفر معتبر ، مجوزهای لازم برای بازگشت یا ادامه سفر داشته باشند و باید بتوانند هدف از ورود و اقامت را تأیید کنندآنها باید هم خوابگاه داشته باشند و هم منابع مالی کافی برای تأمین هزینه های خود بعلاوه یک بیمه درمانی کامل یا منابع مالی کافی لازم برای انجام خدمات بهداشتی و درمانی داشته باشنداجازه اقامت به اتباع کشور ثالث اجازه اقامت در مجارستان را برای مدت حداقل 90 روز اما بیش از دو سال نمی دهددرخواست مجوز اقامت باید به کنسولگری مجارستان در کشوری که اقامت دائم یا موقت متقاضی در آن واقع شده است یا در کشور ملیت متقاضی ارائه شود و توسط اداره صالح منطقه مجارستان قضاوت شودافرادی که قبلاً در ویزا مجارستان دارند می توانند درخواست خود را مستقیماً به ریاست منطقه ای صالح ارسال کنند.

دانشجویانی که تابعیت کشور های ثالث دارند می توانند در صورت داشتن رابطه دانشجویی حقوقی تمام وقت با یک موسسه آموزشی دولتی مجارستان که در راستای سیستم اطلاعات عمومی آموزش و پرورش کار می کند ، اجازه اقامت بگیرنددر مواردی كه اتباع كشورهای ثالث بخواهند در مجارستان بمانند تا تحصیلات تمام وقت خود را كه توسط یك موسسه آموزش عالی شناخته شده از طرف كشور برگزار می شود یا برای شركت در دوره مقدماتی مطالعاتی كه توسط یك كشور شناخته شده برگزار می شود ، ماندن در مجارستان داشته باشند ، همین قوانین اعمال می شودموسسه آموزش عالی است و می تواند نیازهای مهارت زبان را برآورده کند.

وقتی محققان می توانند مجوز اقامت بگیرند که هدف آنها از اقامت انجام یک پروژه تحقیقاتی در یک قرارداد میزبانی منعقد شده با یک سازمان تحقیقاتی معتبر مطابق با قوانین خاص باشد.

برای اتباع کشورهای ثالث ، اداره مهاجرت سند جدید بیومتریک ، کارت آبی اتحادیه اروپا ، اجازه کار و اجازه اقامت صادر می کند که شهروندان غیر اتحادیه اروپا با مهارت بالا را قادر می سازد تا در سراسر اتحادیه اروپا کار و زندگی کنندکارت آبی اتحادیه اروپا برای مدت زمان حداقل 1 سال و حداکثر 4 سال معتبر استبعد از 4 سال کارت برای 4 سال دیگر قابل تمدید استبه دارندگان کارت آبی همان حقوق اجتماعی و کارگری شهروندان کشور پذیرنده تعلق می گیرد.

از تاریخ 1 ژانویه 2014 ، در نتیجه تغییرات قانونی ، یک رویه تقاضای واحد با هدف اجازه ایجاد یک رابطه کار قانونی از اتباع کشور های سوم با یک کارفرمای خاص در قلمرو مجارستان بر اساس درخواست وی برای بیش از نود روزها.

مجوز مجوز یک اجازه اقامت است که به شخص ثالث کشور سوم اجازه می دهد با یک کارفرمای خاص در قلمرو مجارستان رابطه اقامت و کار قانونی برقرار کند.

سوالات متداول درباره تحصیل در مجارستان

بله شما میتوانید تا جایی که به درستان آسیبی وارد نکند همراه تحصیل کار کنید.

به طور متوسط یک زندگی دانشجویی در مجارستان بدون درنظر گرفتن اجاره خانه ماهانه ۶۴۰ یورو هزینه دارد.

بله شما میتوانید در دانشگاه های بین المللی مجارستان به زبان انگلیسی تحصیل کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *