با رکورددار تولید نهال در سمنان آشنا شوید

با رکورددار تولید نهال در سمنان آشنا شوید

کشور ایران به عنوان کشور چهار فصل ساخته شده است، هر منطقه از کشور ایران دارای شرایط و اقلیم‌های خاصی است که باعث می‌شود تا مردمان آن شهر در صنایع مختلف فعالیت داشته و به درآمد به کامل برسند، از جمله آنها می‌توان به شهر سمنان اشاره کرد، مهم‌ترین گزینه برای کارآفرینی و اشتغال در […]

کشور ایران به عنوان کشور چهار فصل ساخته شده است، هر منطقه از کشور ایران دارای شرایط و اقلیم‌های خاصی است که باعث می‌شود تا مردمان آن شهر در صنایع مختلف فعالیت داشته و به درآمد به کامل برسند، از جمله آنها می‌توان به شهر سمنان اشاره کرد، مهم‌ترین گزینه برای کارآفرینی و اشتغال در شهر سمنان به خاطر داشتن شرایط آب و هوایی معتدل و کوهستانی فعالیت در زمینه کشاورزی و باغداری است.

مخصوصاً بافت خاک، آب و هوا و ذخایر آبی این شهر مناسب کاشت درخت گردو و بادام است باعث شده تا توجه بسیاری از سرمایه گذاران که به دنبال صادرات خشکبار به بازارهای خارجی هستند را جلب کند، منتها کشاورزان عزیز به هنگام تهیه درخت میوه و گردو در این شهر باید دقت داشته باشند تا ارقام مقاوم و دیرگل را تهیه کنند که نسبت به تنش‌های جوی و خشکسالی از خود مقاومت نشان دهد.

مهم‌ترین مطالبی که در ادامه آن را مطالعه خواهید کرد شرایط اقلیمی شهر سمنان، ذخایر آبی و میزان بارندگی سالانه، همچنین آشنایی با ارقام سازگار نهال گردو و نهال بادام در این شهر است، شما می‌توانید با رکورددار نهال در سمنان آشنا شده و بزرگترین تولید کننده نهال گردو و میوه در ایران را بشناسید.

با رکورددار تولید نهال در سمنان آشنا شوید

شرایط اقلیمی شهر سمنان برای کاشت انواع نهال میوه

کشور ایران به اندازه گسترده و وسیع است هر استان و شهر این کشور دارای اقلیم و آب و هوای خاصی است، بنابراین شما به عنوان یک باغدار یا سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری بر روی زمین کشاورزی باید اطلاعات دقیق در مورد شرایط محیطی به و نهالستان معتبر شهرستان به دست آورده سپس اقدامات بعدی را انجام دهید.

درصد بیشتر شهر سمنان در مناطق کوهستانی قرار دارد، بیشتر شرایط آب و هوایی این شهر سردسیری است، ولی  در مناطقی که از کوهپایه دورتر می‌شویم حالت معتدل‌تری به خود می‌گیرد، با یک زبان ساده‌تر در سمنان دو نوع آب و هوا وجود دارد:

  • کوهستانی سردسیری
  • آب و هوای معتدل

 

شرایط بارندگی و ذخایر آبی سمنان

از مهم‌ترین فاکتورهایی که یک کشاورز در هر شهری باید به آن دقت کافی داشته باشید، اطلاع از شرایط بارندگی و ذخایر آبی یکی از مهم‌ترین وظایف کشاورزان قبل از خرید نهال میوه در سمنان است، سمنان به خاطر کوهستانی بودن باید ذخایر آبی مناسبی داشته باشد، ولی متاسفانه به خاطر خشکسالی‌های اخیر و کاهش میزان بارندگی و نزولات جوی سمنان نیز دچار بحران کم آبی شده، بنابراین برای کاشت نهال گردو در سمنان به شرایط بارندگی و ذخایر آبی توجه کنید، قابل ذکر است ارتفاع شهر سمنان بطور میانگین از سطح دریا  1130 متر بوده و میانگین نزولات جوی در این شهر حدودا ۱۴۰ میلی‌متر است.

 

شناخت انواع نهال میوه در سمنان

کشاورزان شهر سمنان با توجه به فروش میوه‌ها در بازارهای جهانی و داخلی برای خود اولویت‌هایی در نظر گرفتند تا با کشت آنها بتوانند به یک درآمد مناسب برسند، برای کشاورزی بسیار مهم است تا میوه‌های کاشته شده با کیفیت بوده مبل و فاصله بعد از برداشت به فروش برسد.

 

نهال بادام: از مهم‌ترین نهال‌های سازگار با شهر سمنان می‌توان به نهال بادام اشاره کرد، ریشه این نهال به راحتی خود را با بافت خاک سمنان وقف داده و بدون هیچ دردسری برای کشاورزان رشد می‌کند نهال بادام نسبت به بیماری‌ها از خود استقامت نشان می‌دهد، بیشترین نهال‌های بادام پیوندی و اصلاح شده هستند، به همین خاطر زودبازده بوده و در سال‌های اولیه کاشت باردهی خود را آغاز می‌کند.

  • نهال بادام تونو
  • نهال بادام مامایی
  • نهال بادام خوشه‌ای آذر

با رکورددار تولید نهال در سمنان آشنا شوید

نهال‌های هسته دار: کاشت نهال‌های هسته دار از جمله هلو آلو, شلیل، زردآلو از مهم‌ترین نهال‌های هسته دار محسوب می‌شود که در شهر سمنان کاشته می‌شود، البته به هنگام خرید نهال میوه در سمنان باید به گرد کنید تا الگو دیر گل و سردسیری این نهال‌ها را تهیه کنید.

 

نهال دانه دار: از نهال‌های دانه‌دار می‌توان به نهال گلابی، سیب و به اشاره کرد، مقاومت این نهال به گونه‌ای بالا است که می‌توان در هر شرایطی و هر بافت خاک آنها را کاشت کرد، علاوه بر آن نهال‌های دانه دار جزو نهال پرتقاضا در بازار داخلی و بازار خارجی محسوب می‌شود.

 

نهال انگور: نهال انگور جزو مهم‌ترین نهال‌هایی است که کشاورزان شهر سمنان به دنبال احداث باغات آن هستند، طول عمر نهال انگور به صد سال می‌رسد، نگهداری از آن راحت بوده و هزینه زیادی صرف نگهداری از آن نمی‌شود، احتیاج به آبیاری زیادی ندارد روش تکثیر آن بسیار راحت بوده و می‌توانید نهال اصلاح شده و پیوندی انگور را از نهالستان‌های معتبر مانند برتر نهال تهیه کنید.

 

خرید نهال گردو در سمنان از مهم‌ترین اهداف کشاورزان

با عرضه نهال گردو ژنوتیپ و اصلاح شده به بازار توسط بزرگترین سایت نهالستان در سمنان با شرایط ویژه و به خاطر دسترسی آسان، قیمت مناسب بیشتر کشاورزان سمنان خواستار خرید نهال گردو در سمنان هستند، کاشت نهال گردو شرایط ویژه‌ای دارد که باعث شده تا اشتیاق کشاورزان شهر سمنان را برای احداث باغات گردو افزایش دهد از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طول عمر اقتصادی بالای صد سال
  • برداشت بیشتر از 8 تن گردو خشک در هر هکتار
  • ثابت بودن قیمت گردو
  • انبار کردن گردو در شرایط مناسب به مدت طولانی
  • صادرات بالای میوه گردو به کشورهای منطقه و اروپایی

از مهم‌ترین ارقام نهال گردو سازگار با شهر سمنان است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نهال گردو پیوندی چندلر
  • نهال گردو فرانکت
  • نهال گردو فرنور
  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز

با رکورددار تولید نهال در سمنان آشنا شوید

کلام آخر

ما در این مطلب سعی کردیم شما را با بهترین ارقام نهال میوه و نهال گردو که به راحتی در شهر سمنان قابل کشت است آشنا کنیم، شما برای خرید نهال گردو بادام و نهال میوه می‌توانید به بزرگترین سایت نهالستان در سمنان مراجعه کرده و بعد از دریافت کاتالوگ و اطلاعات لازم از کارشناس این نهالستان نسبت به سفارش و خرید نهال میوه اقدامات لازم را انجام دهید.

امروزه شما می‌توانید به صورت اینترنتی و غیر حضوری، بدون حضور در نهالستان به راحتی محصول مورد نظر را خریداری و در باغ کشت کنید، به هنگام خرید از نهالستان دقت داشته باشید تا نهالستان ونهال‌های خریداری شده چند ویژگی مشخص داشته باشد:

  • حتما به سابقه نهالستان دقت داشته باشید هرچه سابقه نهالستان در تولید و عرضه نهال بیشتر باشد، نشانگر تجربه طولانی مسئولین نهالستان است.
  • حتماً مشاوره، راهنمایی و خدمات پس از فروش داشته باشید نهالستان‌های معتبر مشاوره خود را به صورت رایگان انجام می‌دهند، شما می‌توانید از صفر تا صد احداث باغ خود برکنار مسئولین بوده و تمامی مراحل را کاملاً علمی و اصولی طی کنید.
  • نهالستان مرجع حتماً مجوز رسمی خود را از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرده باشند، نهالستان‌های بی مجوز اعتبار کافی برای فروش نهال میوه ندارند. برای خرید نهال میوه اینجا کلیک کنید.
  • نهال خریداری شده حتما شناسه‌دار باشد نهال‌های شناسه‌دار پروسه طولانی در جهت تایید و ورود به بازار طی می‌کنند.

البته موارد زیادی برای بازگو کردن است که می‌توانید با کامنت گذاری آنها را از ما بپرسید، شما برای دریافت اطلاعات کامل درباره خرید نهال گردو از نهالستان در سمنان می‌توانید با استفاده از درگاه‌های زیر با کارشناسان مربوطه در ارتباط باشید.

 

تماس با برتر نهال:

09144501003

09141832393

توجه نمایید این مقاله به صورت اسپانسری (تبلیغاتی) منتشر شده و تراول تورز مسئولیتی درقبال محتوای آن ندارد.​

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *