تحصیل در آلمان به زبان آلمانی

حداقل نمره آیلتس برای آلمان

. بررسی حداقل نمره آیلتس برای آلمان حداقل نمره آیلتس برای آلمان می‌تواند رزومه‌ی شما را برای مهاجرت تحصیلی به این کشور نهایی کند. به عبارت دیگر مدارک زبان همواره یکی از مدارک اصلی برای اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای دانشجویی آلمان هستند و شما با کسب حداقل نمره لازم در آزمون مرتبط، واجد شرایط […]

. بررسی حداقل نمره آیلتس برای آلمان

حداقل نمره آیلتس برای آلمان می‌تواند رزومه‌ی شما را برای مهاجرت تحصیلی به این کشور نهایی کند. به عبارت دیگر مدارک زبان همواره یکی از مدارک اصلی برای اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای دانشجویی آلمان هستند و شما با کسب حداقل نمره لازم در آزمون مرتبط، واجد شرایط تحصیل در آلمان خواهید بود. به خاطر داشته باشید که حداقل نمره آیلتس آلمان در مقاطع تحصیلی مختلف تغییر می‌کند و اعتبار زمانی مدرکتان نیز مورد ملاحظه مسئول مربوطه برای بررسی تقاضاهای پذیرش و ویزای تحصیلی قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید با جزئیات بیشتر درباره آزمون آیلتس و حداقل نمره آن برای تحصیل در بهترین دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان آشنا شوید، با ما در این مقاله همراه باشید و به مطالعه ادامه دهید.

در ابتدا به سراغ شرایط زبانی تحصیل در آلمان می‌رویم و سپس به معرفی آزمون آیلتس و حداقل نمره آن برای مهاجرت تحصیلی به آلمان می‌رویم.

تحصیل در آلمان به زبان آلمانی

2. زبان تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان به دو زبان انگلیسی و آلمانی امکان‌پذیر است. شما برای تحصیل به هر یک از این زبان‌ها باید ثابت کنید که تسلط کافی به تمام مهارت‌های لازم (نوشتاری، گفتاری، شنیداری و درک مطلب) را دارید و می‌توانید اولاً دروس دانشگاهی خود را به این زبان دنبال کنید و ثانیاً ارتباط موثر با هم‌زبانان خود برقرار نمایید.

اگر به دنبال تحصیل در آلمان به زبان آلمانی هستید، با ارائه مدارک زیر می‌توانید از دانشگاه‌های آلمانی‌زبان پذیرش بگیرید:

  • DSH
  • TestDAF
  • Goethe-Zertifikat
  • telc Deutsch C1 Hochschule
  • DSD II

شما باید برای این مدارک نمراتی کسب کنید که معادل سطح B2 آلمانی باشد. خوب است بدانید که ارائه مدرک معتبر زبان آلمانی می‌تواند به رزومه‌ی شما در برابر رزومه سایر دانشجویان بین‌المللی برتری ببخشد.

اما اگر می‌خواهید به زبان انگلیسی در آلمان تحصیل کنید، باید مدارک معتبر جهانی این زبان را ضمیمه سایر مدارک خود کنید و محدودیت نمره تعیین شده را رعایت نمایید. IELTS و TOEFL مهم‌ترین و معتبرترین مدارک زبان انگلیسی هستند و می‌توانند مسیر تحصیلی شما را هموار نمایند چرا که مورد تایید دانشگاه های آلمان قرار دارند.

ما در ادامه مفصلاً درباره آزمون IELTS و همچنین حداقل نمره آیلتس برای آلمان حرف می‌زنیم.

3. معرفی آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS) یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی در جهان به شمار می‌رود و هر ساله در بیشتر از 140 کشور برگزار می‌شود. شما با شرکت در آزمون آیلتس موظف به پاسخگویی به سوالات در چهار بخش اصلی خواهید بود:

  • نوشتاری
  • شنیداری
  • گفت‌وگو
  • درک مطلب

پاسخ‌گویی به مجموعه‌ی این سوالات معمولاً 2 ساعت و 45 دقیقه زمان می‌برد و پس از بررسی آزمون شما، نتایج اعلام می‌گردند. حداقل نمره آیلتس برابر با 0 و حداکثر نمره دریافتی 9 خواهد بود و مدرک دریافتی شما پس از آزمون، حدود دو سال اعتبار دارد.

فراموش نکنید که برای شرکت در آزمون آیلتس باید هزینه‌ای بین 180 تا 240 دلار بپردازید. این مبلغ بر اساس کشور برگزارکننده و زمان شرکت در آزمون تغییر می‌کند.

سوال اصلی این است که «حداقل نمره آیلتس برای آلمان چند است؟» ما در بخش بعدی مطلب به این سوال پاسخ می‌دهیم و بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل به زبان انگلیسی را معرفی می‌کنیم.

تحصیل در آلمان به زبان آلمانی

4. حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در آلمان

همانطور که گفتیم، شما با داشتن مدرک آیلتس می‌توانید برای مهاجرت تحصیلی به آلمان اقدام کنید اما فراموش نکنید مدرک آیلتس با هر نمره‌ای، شما را به این هدف نمی‌رساند. اگر تحصیلات دانشگاهی را به دو بخش اصلی تقسیم کنیم، در خصوص حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در آلمان می‌توانیم به دسته‌بندی زیر برسیم:

  • حداقل نمره آیلتس برای تحصیل کارشناسی در آلمان: بین 5.5 تا 6
  • حداقل نمره آیلتس برای دوره تحصیلات تکمیلی در آلمان: بین 6 تا 6.5

فراموش نکنید که هر چقدر نمره بالاتری دراین آزمون دریافت کنید، رزومه قوی‌تری برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آلمان خواهید داشت. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کنیم که شما با مدرک تافل نیز می‌توانید از بهترین دانشگاه‌های آلمان پذیرش بگیرید و تنها کافیست موفق به اخذ نمره‌ای بین 80 تا 100 شوید.

5. بهترین دانشگاه‌های آلمان برای تحصیل با مدرک آیلتس

شما با کسب حداقل نمره آیلتس و ضمیمه کردن مدرکتان به سایر مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی آلمان، می‌توانید در بهترین دانشگاه‌های آلمان که برنامه‌های خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند، مشغول به تحصیل شوید. فراموش نکنید که بسیاری از این دانشگاه‌ها از بهترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شوند.

ما در فهرست زیر برخی از بهترین دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان را معرفی و رتبه آن‌ها در جهان (بر اساس لیست معتبر QS در سال 2023) را ارائه کرده‌ایم:

  • Technical University of Munich (TU Munich) (رتبه 49)
  • Ludwig Maximilian University of Munich (LMU) (رتبه 59)
  • Heidelberg University (رتبه 65)
  • Free University of Berlin (رتبه 118)
  • Humboldt University Berlin (رتبه 131)
  • Karlsruhe Institute of Technology (KIT) (رتبه 141)

خوب است بدانید که سه دانشگاه TUM، LMU و دانشگاه هایدلبرگ، 3 دانشگاه برتر در کل آلمان به شمار می‌روند.

هنوز چند نکته برای تکمیل بحث حداقل نمره آیلتس برای آلمان باقی مانده است. در آخرین بخش از این مطلب، همراه ما بمانید و به مطالعه ادامه دهید.

تحصیل در آلمان به زبان آلمانی

6. نکات تکمیلی درباره حداقل نمره آیلتس برای آلمان

اگر به دنبال تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی و با مدرک آیلتس هستید، باید بدانید که:

  • امکان تحصیل رایگان در بسیاری از دانشگاه‌هایی که با حداقل نمره آیلتس لازم به شما پذیرش می‌دهند، وجود دارد.
  • حداقل نمره آیلتس ممکن است در دانشگاه‌های مختلف، متفاوت باشد و همچنین برخی دانشگاه‌ها ممکن است اولویت ارائه پذیرش را به دانشجویانی با مدرک زبان تافل بدهند. بنابراین مطالعه شرایط دقیق دانشگاه انتخابی پیش از ثبت درخواست برای اخذ پذیرش از طریق سایت دانشگاه الزامی و حائز اهمیت است.
  • رشته‌های مختلف می‌توانند حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در آلمان را تغییر دهند.
  • برای شرکت در آزمون آیلتس باید به نکاتی مانند کشور محل برگزاری آن دقت کنید. گاهی ممکن است شرایط شرکت در آزمون تاقل برای شما راحت‌تر باشد.
  • شما حتی برای دریافت بورسیه تحصیلی آلمان نیز ممکن است به مدرک آیلتس و کسب حداقل نمره مورد قبول آن نیاز داشته باشید. بنابراین پیش از اقدام برای دریافت بورسیه، حتماً از شرایط آن آگاه شوید.
  • مدرک آیلتس می‌تواند باعث دریافت پذیرش تحصیلی شود اما در نهایت برای ارتباط موثر با مردم آلمان به زبان آلمانی نیاز دارید. بنابراین بهتر است سطح حداقلی از دانش زبان آلمانی را نیز داشته باشید و سپس برای مهاجرت تحصیلی به آلمان اقدام کنید. همچنین اگر قصد کار همزمان با تحصیل در آلمان را دارید، بهتر است زبان آلمانی بلد باشید.
  • تحصیل در دبیرستان‌ها و مدارس آلمان عموماً به زبان آلمانی انجام می‌شود بنابراین مدرک آیلتس شما چندان کارایی نخواهد داشت. البته می‌توانید برای تحصیل در دبیرستان‌های بین‌المللی آلمان از آن استفاده کنید (برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت مدرسه مورد نظر خود مراجعه نمایید.)

همچنین به خاطر داشته باشید مدارک مانند C1 پیشرفته در زبان انگلیسی نیز می‌تواند شما را واجد شرایط تحصیل در آلمان کند و البته شما در صورتی که متولد کشور انگلیسی زبان باشید یا مدرک پیشین خود را از یک دانشگاه انگلیسی زبان دریافت کرده باشید، می‌توانید بدون داشتن مدرک آیلتس در آلمان درس بخوانید.

نکته‌ی حائز اهمیت دیگر این است که شما می‌توانید زبان را (چه آلمانی و چه انگلیسی) در خود آلمان و دوره‌های زبان یا امادگی پیش از دانشگاه این کشور یاد بگیرید. مدارک این دوره معتبر است.

 

توجه نمایید این مقاله به صورت اسپانسری (تبلیغاتی) منتشر شده و تراول تورز مسئولیتی درقبال محتوای آن ندارد.​

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵.۷ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *