راهنمای جامع ویزای شینگن و اقامت فرانسه

ویزای شینگن موافقت نامه‌ ای است که به برداشته شدن مرز بین ۶ کشور اروپایی انجامید و امکان مسافرت بدون روادید بین این کشورها را فراهم کرد. این پیمان در سال ۱۹۸۵ بین پنج کشور اروپای غربی به امضا رسید و کشورهای دیگر به تدریج به این پیمان ملحق شدند و در حال حاضر ۲۶ […]

ویزای شینگن موافقت نامه‌ ای است که به برداشته شدن مرز بین ۶ کشور اروپایی انجامید و امکان مسافرت بدون روادید بین این کشورها را فراهم کرد. این پیمان در سال ۱۹۸۵ بین پنج کشور اروپای غربی به امضا رسید و کشورهای دیگر به تدریج به این پیمان ملحق شدند و در حال حاضر ۲۶ کشور اروپایی از قوانین این پیمان پیروی می‌کنند. گرد آوری شده توسط آژانس شمیران گشت

حمایت مالی

موافقتنامه شینگن در سال ۱۹۸۵در لوکزامبورگ از سوی بلژیک، فرانسه، آلمان غربی، هلند و لوکزامبورگ به امضا رسید. تمام کشورهای اتحادیه اروپا بجز بریتانیا و ایرلند وارد این پیمان شده‌اند و در حال حاضر ۲۶ کشور عضو پیمان شینگن هستند.

این ۲۶ کشور عبارت اند از: اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس.

ویزای شینگن برای سفر سریع‌تر و آسان‌تر بین تمام کشورهای اتحادیه اروپا که عضو این پیمان هستند، استفاده می شود. در واقع زمانی که برچسب ویزای شینگن در پاسپورت شما باشد می توانید به راحتی به یکی از کشورهای حوزه شینگن سفر کنید.

مراحل اخذ ویزای شینگن

تهیه مدرک و اسناد مورد نیاز توسط متقاضی و چک کردن این مدرک و اسناد توسط کارشناس ویزای شینگن برای حصول اطمینان از تایید آن توسط سفارت

اقدام به پر کردن فرم ‌های مربوط به تقاضای ویزای شینگن

بستن قرارداد با شرکت مورد نظر برای انجام امور مربوط به تقاضای ویزای شما

درخواست برای وقت سفارت توسط کارشناسان اجرایی مربوطه

بررسی دوباره مدرک و اسناد متقاضی بعد از ترجمه توسط کارشناسان و بر طرف کردن تمامی نواقص و اشکالات ممکن

ارسال این مدرک و اسناد به سفارت توسط کارشناسان اجرایی مربوطه

اقدام به انگشت نگاری توسط متقاضی

 

ویزای فرانسه

کشور فرانسه یکی از کشورهای پهناور قاره اروپا است. این کشور در طول تاریخ همواره به فرهنگ غنی و میراث فرهنگی ارزشمندش بالیده است. اغب مردم جهان با بناهای تاریخی و منحصر به فرد این کشور آشنایی دارند.

اما قبل از هر اقدامی برای اقامت در این کشور زیبا، تهیه ویزای فرانسه امری مهم و اساسی تلقی می شود، بنابراین برای انجام هرگونه فعالیتی در فرانسه مانند گردش، تحصیل، کار و حتی زندگی ابتدا می بایست ویزای مختص به همان فعالیت را دریافت کرد. در این مقاله در مورد انواع ویزاها و نحوه درخواست ویزا از سفارت فرانسه به همراه شرایط، مراحل، اسناد و هزینه های مربوطه می پردازیم. ویزای فرانسه را میتوان به قسمت ویزای شینگن فرانسه و ویزای نشنال فرانسه تقسیم کرد. درصورتی که شما ویزای شینگن فرانسه را اخذ کنید بدین معنی است که میتوانید به تمام کشورهای عضو شینگن سفر نمایید ولی اگر ویزای نشنال فرانسه را اخذ کنید فقط مجاز به سفر به خود کشور فرانسه هستید. ویزای شینگن فرانسه هم به دو قسمت ویزای سینگل فرانسه و ویزای مولتی فرانسه تقسیم می شود. که بنا به صلاحدید سفارت ویزای شما صادر می شود.

ویزای توریستی فرانسه

همانطور که گفته شد فرانسه جاذبه های توریستی منحصر به فرد بی شماری دارد و هر سال میلیون ها نفر از سراسر جهان برای بازدید از شهرهای زیبا و مناظر بکر و شگفت انگیزش به این کشور سفر می کنند. خوشبختانه کشور فرانسه سالیان زیادی است که به عضویت پیمان شینگن در آمده است بنابراین شما به عنوان یک توریست تنها کافی است ویزای شینگن این کشور را تهیه نمایید. ویزای شینگن در دو نوع بلند مدت و کوتاه مدت صادر می شود. برای افرادی که دوستان و آشنایانشان در فرانسه زندگی می کنند این امکان فراهم شده است تا با دریافت دعوتنامه از طرف آنها برای اخذ ویزا راحت تر اقدام نمایند و به راحتی به دیگر کشور های حوزه شینگن نیز سفر کرده و از جاذبه های تمامی این کشورها لذت ببرند. لازم به ذکر است اخیرا سفارت فرانسه نسبت به اخذ ویزا کمی سختگیر تر شده است. بنابراین توصیه می شود اگر اولین بار است برای ویزای شینگن خود درخواست داده اید و در حال حاضر نیز مجرد و زیر ۳۰ سال هستید، کمی با احتیاط نسبت به اخذ این ویزا اقدام نمایید. مثلا حتما قبل از سفر به اروپا چندین سفر خارجی آسیایی داشته باشید که بتوانید به راحتی سفارت را برای ویزای شینگن توریستی توجیه کنید.

ویزای سرمایه گذاری فرانسه

کشور فرانسه یکی از مقاصد مهم برای سرمایه گذاران خارجی به شمار می آید که با در نظر گرفتن یک برنامه اقتصادی بی نظیر به همراه شرایط اقامتی فوق العاده برای کارآفرینان و سرمایه داران، وانسته است سرمایه زیادی را به سمت خود سوق دهد. در واقع قوانین ویزای سرمایه گذاری این کشور اجازه می دهد تا کارآفرینان غیر حوزه شینگن برای دریافت مجوز اقامت ۱۰ ساله فرانسه بدون نیاز به اقامت قبلی، مهارت های زبانی و یا هرگونه تجربه حرفه ای، اقدام نمایند. همچنین امکان گرفتن شهروندی فرانسه پس از ۳ سال اقامت دائم در این کشور میسر خواهد شد. اما نکته منفی در خصوص سرمایه گذاری در فرانسه نرخ های بالای مالیاتی این کشور است. برای اخذ این ویزا معیارهای مشخصی وجود دارد که عبارتند از:

  • سرمایه گذار باید نسبت به هرگونه محکومیت کیفری مبرا باشد.
  • شخص ملزم به رعایت حقوق شهروندی فرانسه است.
  • یک سرمایه گذار باید حداقل ۱۰ میلیون یورو در دارایی های صنعتی یا تجاری کشور فرانسه سرمایه گذاری کند؛ که این سرمایه گذاری ممکن است شخصی و یا ۳۰٪ از سهام یک شرکت معتبر فرانسوی باشد. لازم به ذکر است متقاضی باید به هر صورتی که ممکن است نشان دهد که صاحب حداقل ۳۰٪ از سهام شرکت مورد نظر است و این موضوع را اثبات کند.

 

مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت فرانسه

اساساً سه نوع ویزای اقامتی در فرانسه وجود دارد و افرادی که قصد اقامت فرانسه را دارند می بایست یکی از این سه نوع ویزای فرانسه را دریافت کنند:

  • ویزای کوتاه مدت فرانسه

این ویزا به مدت سه ماه یا کمتر اعتبار دارد. این ویزا برای مقاصد گردشگری، سفرهای کاری، تحصیل کوتاه مدت، ملاقات با خانواده، مراقبت های پزشکی و اهداف کوتاه مدت مرتبط با کار صادر میشود.

  • ویزای طولانی مدت موقت (VLS-TS)

ویزای طولانی مدت موقت (VLS-TS) تا یک سال معتبر است. این ویزا برای کار موقت در فرانسه، دوره های تحصیلی کوتاه مدت (دوره های 3 تا 6 ماهه)، و موارد خاص مانند ارائه خدمات داوطلبانه در اروپا صادر میشود.

  • ویزای طولانی مدت (visa de long séjour)

ویزاهای عمومی فرانسه برای اقامت طولانی مدت بیشتر از یک سال است. این ویزا برای مقاصد کاری (کارکنانی که یک پیشنهاد شغلی از کارفرمای فرانسوی دارند) ، تحصیلی یا خانوادگی صادر میشود.

برای اخذ تابعیت یا شهروندی فرانسه بعد از ۵ سال اقامت در این کشور میتوان اقدام کرد. تابعیت فرانسه به شما حقوق اضافی مانند حق رای و حق داشتن پاسپورت فرانسوی می دهد.

با هر روش اقامتی که به فرانسه مهاجرت میکنید باید حداقل ۵ سال در این کشور باشید و حداقل سه سال را شاغل بوده و مالیات پرداخت کنید. همچنین در زمان درخواست تابعیت، زبان فرانسوی را آموخته باشید تا واجد شرایط اخد تابعیت فرانسه باشید.

اقامت فرانسه از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاران خارجی که تمایل دارند در کشور فرانسه سکونت داشته باشند و از این طریق پاسپورت فرانسه را دریافت نمایند باید برای یکی از شرایطی که در زیر بیان می داریم اقدام نمایند:

  • سرمایه گذاری به صورت شخصی
  • ثبت شرکت در کشور فرانسه
  • از طریق خرید حداقل 30 درصد از سهام یک شرکت در کشور فرانسه

شخصی که برای مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری تمایل دارد، همچنین نیاز است شرایطی که در زیر بیان داشته می شود را داشته باشد:

  • تعهد به حفظ سرمایه گذاری در کشور فرانسه حداقل به مدت 4 سال
  • سرمایه گذاری حداقل به مبلغ 300000 یورو در بخش های ملموس و یا غیر ملموس
  • استخدام فرد فرانسوی

ویزایی که از طریق سرمایه گذاری در فرانسه داده می شود حداکثر یک ویزای ۴ ساله است که بر اساس طرح تجاری مشخص شده برای این برنامه سرمایه گذاری، مشخصات آن و مدت برنامه آن متفاوت خواهد بود. از طریق این ویزای سرمایه گذاری، همسر و فرزندان وابسته به شخص سرمایه گذار در کشور فرانسه، می توانند در طول مدت اقامت، شخص سرمایه گذار را همراهی کنند.

برای تماس با موسسه شمیران گشت با شماره های زیر تماس بگیرید:

02126353453

02126353667

 

توجه نمایید این مقاله به صورت اسپانسری (تبلیغاتی) منتشر شده و تراول تورز مسئولیتی درقبال محتوای آن ندارد.​

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *