صفر تا صد شرایط خروج از کشور پسران زیر 18 سال + روش ها

صفر تا صد شرایط خروج از کشور پسران زیر 18 سال + روش ها ✔️

افراد به دلایل مختلفی ممکن است قصد خروج از کشور را داشته باشند، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و یا سفرهای توریستی و زیارتی از جمله دلایلی هستند که افراد زیر 18 سال را ملزم به سفر می‌کنند.بااین‌حال روج پسران زیر 18 سال در کشور ما با محدودیت‌هایی همراه است. همچنین در این فرایند باید مجوزها […]

افراد به دلایل مختلفی ممکن است قصد خروج از کشور را داشته باشند، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و یا سفرهای توریستی و زیارتی از جمله دلایلی هستند که افراد زیر 18 سال را ملزم به سفر می‌کنند.بااین‌حال روج پسران زیر 18 سال در کشور ما با محدودیت‌هایی همراه است. همچنین در این فرایند باید مجوزها و موافقت‌نامه‌هایی مثل موافقت والدین را دریافت کنید. در این مقاله به بررسی کامل شرایط مهاجرت پسر زیر 18 سال می‌پردازیم. چند دقیقه به مطالعه این مطلب اختصاص دهید تا بدانیم چه محدودیت‌هایی برای شرایط خروج از کشور پسران زیر 18 سال در انواع روش‌های مهاجرتی اعمال می‌شود.

شرایط خروج از کشور پسران زیر 18 سال در انواع روش‌های مهاجرتی

بسیاری از پسران 18 سال قصد مهاجرت دانش آموزی به آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی را دارند. این کار نیاز به در نظر داشتن شرایط و الزامات خاصی خواهد داشت که در ادامه این متن معرفی می‌کنیم.

  • موافقت والدین: اگر پسر زیر 18 سال قصد مهاجرت تحصیلی را دارد، حتما باید موافقت رسمی والدین یا قیم قانونی خود را دریافت کند. این موافقت‌نامه والدین یا قیم قانونی فرد باید به صورت رسمی و با تایید مراجع قانونی صادر شود. در شرایطی ترجمه این موافقت‌نامه به زبان کشور مقصد نیز الزامی خواهد بود.
  • مدارک و مجوزهای تحصیلی: برخی از کشورها مدارک و مجوزهای خاصی برای پذیرش دانش‌‌آموزان خارجی در مدارس و دانشگاه‌ها درخواست می‌کنند. برای مشخص شدن این موارد، بهتر است با موسسات آموزشی مورد نظر در کشور مقصد تماس بگیرید و از آنها دقیقاً چه مدارکی برای ورود به مدرسه یا دانشگاهشان نیاز دارید را بپرسید.
  • ویزا و مجوزهای ورود: پس از اخذ پذیرش در مرکز آموزشی مورد‌نظر، متقاضی پسر زیر 18 سال باید مجوز ویزای مطلوب را نیز دریافت کند. نوع ویزا بسته به مدرسه یا دانشگاه و مدت زمان تحصیل ممکن است متغیر باشد.

برای کسب اطلاعات دقیق و قوانین به‌روز شده مهاجرت پسران زیر 18 سال با مراجع معتبر و متخصصین مهاجرتی تماس بگیرید.

شرایط خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت برای فارغ‌التحصیلان چگونه است؟

اگر مشمولین فاقد غیبت باشند با ارائه مدرک اشتغال به تحصیل و وثیقهٔ لازم در فرصت یک سالهٔ فراغت از تحصیل برای معرفی خود به سازمان وظیفه عمومی می‌توانند از کشور خارج شوند برای خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت فقط ارائه وثیقه کفایت می‌کند. ازاین‌رو اعزام دانش آموز به انگلستان، سایر کشورهای اروپایی و آمریکا با ارائه وثیقه امکان‌پذیر خواهد بود.

ضرورت داشتن گواهینامه پایان خدمت برای مهاجرت چیست؟

داشتن گواهینامه پایان خدمت از شرایط ویزای دانش آموزی کانادا به شمار می‌رود. البته این قانون فقط به کانادا ختم نمی‌شود. در ایران پسران بالای ۱۸ سال باید برای دریافت پاسپورت، کارت پایان‌خدمت ارائه کنند؛ بااین‌حال در سال‌های اخیر افراد طی شرایط خاصی و بدون داشتن کارت پایان خدمت نیز از کشور خارج می‌شوند.

صفر تا صد شرایط خروج از کشور پسران زیر 18 سال + روش ها

روش های خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت

خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت مختص افراد مشمولی است که غیبت نداشته باشند؛ همچنین دانش‌آموزان، دانشجو و طلبه‌های در حال تحصیل یا فارغ‌التحصیلی نیز با ارائه مدارکی مثل گواهی اشتغال به تحصیل برای مهاجرت اقدام می‌کنند. به‌این‌ترتیب فرد با تامین وثیقه مورد‌نیاز برای سازمان وظیفه عمومی، گذرنامه خود را بدون کوچک‌ترین مشکلی دریافت خواهد کرد.

سفرهای زیارتی؛ یکی از روش‌های خروج از کشور برای پسران زیر 18 سال

متقاضیان پسر زیر 18 سال امکان خروج از کشور برای سفرهای زیاری را تحت شرایط خاصی دارند. این سفرها شامل سفر به کشورهایی همچون مکه، سوریه و کربلا می‌شود؛ در اینصورت نیازی به ارائه کارت پایان خدمت نیست. در سفرهای سیاحتی نیز با پرداخت میزان مشخصی وثیقه و بدون کارت پایان خدمت امکان خروج از کشور وجود خواهد داشت.

ادامه تحصیل؛ راهکاری برای خروج از کشور پسران زیر 18 سال

مهاجرت بدون کارت پایان خدمت درصورتی‌که به قصد ادامه تحصیل باشد و فرد غیبت نداشته باشد، با ارائه وثیقه امکان‌پذیر است. در این روش با هدف مهاجرت تحصیلی و حضور در فرصت‌های مطالعاتی و دانشجو بودن در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری می‌توان از کشور خارج شد. شرایط خروج به قصد تحصیل ممکن است هر سال تغییر کند پس قبل از اقدام، از سازمان نظام وظیفه درباره جزییات آن باخبر شوید.

مقدار وثیقه برای خروج از کشور بدون سربازی چقدر است؟

پیش‌تر قید کردیم یکی از شرایط خروج از کشور مشمولان گذاشتن وثیقه مالی است، که در واقع ضمانت برگشت شما در مدت زمان مشخص است. مبلغ تضمین بازگشت یا همان وثیقه پس از بازگشت متقاضی به فرد بازگردانده می‌شود. ا

مقدار وثیقه برای خروج از کشور در سفرهای زیارتی ۳ میلیون تومان است. میزان وثیقه برای سفرهای سیاحتی برابر با مبلغ ۱۵ میلیون تومان اعلام شده است.

وثیقه خروج از کشور برای ادامه تحصیل چنانچه فرد به منظور پیشرفت تحصیلی و برای تحقیق یا آزمایش (مخصوص دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد) نیاز به خروج از کشور داشته باشد باید مبلغ ۸ میلیون تومان وثیقه بگذارد.

مدارک و مراحل دریافت پاسپورت برای خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت

برای دریافت مجوز خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت مدارک زیر الزامی است:

  • اصل و کپی شناسنامه؛
  • گواهی اشتغال یا مدرک فارغ‌التحصیلی؛
  • برگه اعزام به خدمت بدون غیبت (در صورت نیاز و بسته به شرایط شما)؛
  • دفترچه حساب بانکی و مبلغ وثیقه موجود در آن.

مشمولین برای اخذ مجوز باید به یکی از دفاتر پلیس ۱۰ + مراجعه کرده و کد سخا را که مشخص‌کننده وضعیت آن‌ها است، دریافت کنند؛ سپس باید به سامانه اینترنتی نظام وظیفه مراجعه کنند و با وارد کردن کد ملی و کد سخا وارد صفحهٔ اختصاصی خود شوند. علاوه‌بر این، باید درخواست، تاریخ سفر و نام مرکز علمی خود را وارد کرده و مبلغ ۳۵۰۰ تومان را برای بررسی پرداخت کنند.

دریافت مشاوره از موسسه‌های حقوقی و مهاجرتی؛ مهم‌ترین راهنما در مسیر انواع مهاجرت

شرایط خروج از کشور پسران زیر 18 سال در ایران تفاوتی با خروج عادی از کشور ندارد، اما بعد از رسیدن به 18 سالگی، مشمولیت خدمت سربازی و سن ممنوعیت خروج پسران از کشور، پسران بالا‌تر از 18 سال برای خروج از کشور شرایط خاصی دارند که در مقاله به آن ها اشاره کردیم.

قبل از اقدام به مهاجرت حتما با مراجع معتبر و متخصصین مهاجرتی مشورت کنید. این کار باعث افزایش آگاهی نسبت به قوانین و شرایط خروج از کشور پسران زیر 18 سال از کشور خواهد شد. به‌آین‌ترتیب بدون نگرانی برای مهاجرت درانواع روش‌های تحصیلی یا توریستی اقدام خواهید کرد.

 

توجه نمایید این مقاله به صورت اسپانسری (تبلیغاتی) منتشر شده و تراول تورز مسئولیتی درقبال محتوای آن ندارد.​

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *