نکات حیاتی برای دریافت ویزای کاری و بیزینسی استرالیا | تفاوت ویزای ۱۹۰ و ۱۸۸

نکات حیاتی برای دریافت ویزای کاری و بیزینسی استرالیا | تفاوت ویزای ۱۹۰ و ۱۸۸

ویزا 190 استرالیا یا به اصطلاح ساب کلاس 190، از جمله ویزاهای مهارتی این کشور است که بوسیله آن به نیروی ماهر و حرفه‌ای در زمینه‌های شغلی مرتبط، در صورت داشتن شرایط لازم   یا از سوی یکی از ایالت‎های بزرگ در استرالیا (سیدنی،ملبورن و بریزبین) و یا توسط یکی از قلمروهای کم ‎جمعیت این کشور […]

ویزا 190 استرالیا یا به اصطلاح ساب کلاس 190، از جمله ویزاهای مهارتی این کشور است که بوسیله آن به نیروی ماهر و حرفه‌ای در زمینه‌های شغلی مرتبط، در صورت داشتن شرایط لازم   یا از سوی یکی از ایالت‎های بزرگ در استرالیا (سیدنی،ملبورن و بریزبین) و یا توسط یکی از قلمروهای کم ‎جمعیت این کشور با توجه به سیستم امتیازبندی سازمان مهاجرتی استرالیا، اجازه ورود به این کشور و دریافت اقامت دائم به او داده می‌شود. در مرحله اول متوجه خواهیم شد که ویزای 190 استرالیا چیست و در ادامه درباره هزینه ویزای 190 استرالیا توضیح خواهیم داد.

ویزای 188 استرالیا یک ویزای کاری موقت است که به کارآفرینان و سرمایه گذاران امکان می دهد در صورت رعایت شرایط مربوطه، برای اقامت دائم استرالیا اقدام کنند. ایا میخواهید به استرالیا مهاجرت کنید و کسب و کار خود را در این کشور راه اندازی کنید؟ آیا دارای سوابق موفق در زمینه کارآفرینی و سرمایه گذاری هستید؟ آیا به دنبال یک روش منعطف و مطمئن برای اخذ اقامت دائم استرالیا هستید؟ اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است، ویزای 188 استرالیا می تواند گزینه ای مناسب برای شما باشد.  این ویزا دارای چندین نوع یا جریان است که هر کدام شرایط و مزایای خاص خود را دارند.

انواع ویزای بیزینس استرالیا

• ویزای بیزینس استرالیا استریم یا ویزای کارآفرینی

پر مخاطب ترین و قابل دسترس ترین مورد برای ایرانیان در بین ویزاهای بیزینس، ویزای کارآفرینی استرالیا می باشد.

ویزای کارآفرینی یکی از مرسوم ترین و پرتقاضاترین ویزای استرالیا است. شرایط این ویزا برای متقاضیان بسیار مناسب است. به همین دلیل سالانه افراد زیادی از ایران برای این ویزا اقدام می کنند.

ویزای 188 استریم A استرالیا تنها ویزای سرمایه گذاری دنیاست که در شروع نیازی به انتقال سرمایه به استرالیا را ندارید.

نکات مثبت این ویزا این است که از طریق آن می توانید ویزای ۵ ساله استرالیا را دریافت کنید. بعد از ورود به استرالیا مشغول تحصیل و یا کار شوید. حتی ویزای کارآفرینی ۱۸۸ استرالیا را به ویزای ۸۸۸ یا همان اقامت دایم تبدیل کنیم.

البته تبدیل ویزای ۱۸۸ به ویزای ۸۸۸ شرایطی دارد که برای تبدیل باید حداقل دو شرط از شرط های ذکر شده ذیل را باید دارا باشید:

نکات حیاتی برای دریافت ویزای کاری و بیزینسی استرالیا | تفاوت ویزای ۱۹۰ و ۱۸۸

شرایط تبدیل ویزای 188 استریم a به ویزای 888 (اقامت دائم)

  • داشتن حداقل دو سال سابقه کسب و کار
  • استخدام دو کارمند
  • ارائه صورتحساب 300 هزار دلاری (AUD) کسب و کار در دو سال از زمان شروع کسب و کار، این صورتحساب شامل هزینه ها، درآمد و… کسب و کار می باشد.

ویزای بیزینس استرالیا استریم

طبق شرایط جدید این ویزا، متقاضی باید ۲.۵ میلیون دلار پول خود را به مدت ۵ سال در استرالیا سرمایه‌گذاری کند. سرمایه ممکن است درمعرض ریسک کاهش و یا افزایش قرار بگیرد.

شرایط دریافت ویزای سرمایه گذاری استرالیا استریم B

  • داشتن حداقل ۳ سال سابقه مدیریت
  • کسب ۶۵ امتیاز در جدول امتیاز بندی
  • داشتن ۲.۵ میلیون دلار سرمایه فعلی
  • داشتن تجربه مدیریت سرمایه یا کسب و کار در ۱ تا ۵ سال گذشته

تفاوت میان ویزا 189 و 190 استرالیا در چیست؟

با وجود شباهت های بسیاری که دو ویزا مهارتی 189 و 190 به یکدیگر دارند اما همچنان تفاوت‌های اساسی میان آنها به چشم می‌خورد. در ویزای 190 شما نیازمند آن هستید که توسط یکی از ایالت‌های استانی در استرالیا حمایت شوید و به دلیل تعهدی که به ایالت حمایت‌کننده خود دارید، موظفید تا 2 سال اولیه ورود خود به استرالیا، در همان ایالت سپری کنید. این در حالی است که برای اخذ ویزای 189 نیازمند به این حمایت نیستید و می‌توانید در هر منطقه‌ای از استرالیا که مایل هستید زندگی کنید.

علاوه بر این، در روند اخذ ویزا 189 به صورت مستقیم دخالت شخصی در تایید پرونده شما وجود ندارد. دریافت این ویزا به صورت یک سیستم قرعه‌کشی به شما تعلق می‌گیرد اما در روند انتخابی بسیاری از پرونده‌های ویزا 190 استرالیا، افسران مهاجرتی نقش به سزایی را ایفا می‌کنند.

شرایط لازم برای دریافت ویزای ۱۹۰ استرالیا

به طور کلی برای دریافت ویزای 190 استرالیا، شما باید شرایط  زیر را داشته باشد:

  1. بازه سنی مناسب ( حداکثر 45 سال)
  2. مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره 6 آزمون آیلتس
  3. مدرک تحصیلی معتبر و مرتبط با یکی از مهارت‌های مورد نیاز استرالیا
  4. حداقل سه سال سابقه کار در زمینه مورد نظر
  5. گواهی ارزیابی مهارت توسط یکی از سازمان‌های معتبر در استرالیا
  6. وجود اسپانسر حمایتی از یکی از ایالتهای استرالیا یا اسپانسر فامیلی

در صورت داشتن تمامی موارد ذکر شده، اگر بتوانید حداقل 65 امتیاز لازم را با توجه به سیستم امتیازبندی استرالیا کسب کنید، می‌توانید به اخذ اقامت دائم استرالیا با این نوع ویزا امیدوار باشید و مراحل اخذ ویزای 190 استرالیا را تجربه کنید.

خبر خوب اینکه گروه وکلای بین المللی و مشاورین حرفه‌ای گرین ویزا در پروسه اخذ هریک از ویزاهای مهارتی مانند ویزا 491 و امتیاز بندی ویزای 190 استرالیا در تمامی مراحل در کنار شما هستند تا در بهترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهیم.

در ابتدای روند کاری پرونده شما، پس از جمع آوری و ترجمه مدارک جهت ارسال به سازمان ارزیابی مربوطه در صورت درخواست متقاضی و پرداخت هزینه مازاد به منظور تسریع بخشیدن در روند اخذ ویزا مراحل دریافت تاییدیه از سازمان مورد نظر برای شما به صورت fast track انجام می‌گیرد، البته لازم به ذکر است برخی از سازمان‌های ارزیابی از این قابلیت برخوردار نمی‌یاشند.

پس از دریافت کد تایید از سازمان ارزیابی  گوش به زنگ هستیم تا در بهترین زمان ممکن درخواست متقاضی خود را در سیستم آنلاین دولت استرالیا ثبت کنیم.

نکته قابل توجه اینکه سیاست ما بدین گونه است تا متناسب با شرایط پرونده هر متقاضی برای بهترین ساب کلاس موجود اقدام کنیم. برای مثال اگر فردی با کد رشته‌ای مشخص شرایط لازم برای هر سه ساب کلاس 190، 189 و 491 را دارا باشد، برای هر سه آنها به طور همزمان اقدام می‌کنیم تا امکان موفقیت او برای ویزا شدن را افزایش دهیم.

لازم به ذکر است نه تنها تمامی مراحل ذکر شده تحت نظارت یک وکیل دادگستری و مشاور MARA انجام می‌شود، بعلاوه دارای مهر JP که نشان دهنده تایید یک مقام دولتی استرالیا می‌باشد و موجب افزایش میزان موفقیت پرونده‌های متقاضیان گرین ویزا می‌گردد.

 

توجه نمایید این مقاله به صورت اسپانسری (تبلیغاتی) منتشر شده و تراول تورز مسئولیتی درقبال محتوای آن ندارد.​

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *