اقامت تحصیلی آمریکا

اقامت تحصیلی آمریکا (روش های قانونی 2023)

راهنمایی برای اتباع خارجی و بخشهای فنی فلوریدا روند اخذ اقامت دائم ایالات متحده (اخذ “گرین کارت”) پیچیده است. چندین روش وجود دارد که از طریق آنها یک تبعه خارجی می تواند مقیم ایالات متحده شود. این سند به روند پیگیری اقامت از طریق استخدام متمرکز خواهد شد. اقامت از طریق استخدام نیاز به بررسی […]

راهنمایی برای اتباع خارجی و بخشهای فنی فلوریدا

روند اخذ اقامت دائم ایالات متحده (اخذ “گرین کارت”) پیچیده است. چندین روش وجود دارد که از طریق آنها یک تبعه خارجی می تواند مقیم ایالات متحده شود. این سند به روند پیگیری اقامت از طریق استخدام متمرکز خواهد شد. اقامت از طریق استخدام نیاز به بررسی دقیق و تجزیه و تحلیل هر یک از موارد ، با توجه به موقعیت ارائه شده همراه با سابقه مهاجرت کامل شهروند خارجی ، مدارک تحصیلی ، تجربه حرفه ای ، حضور در جامعه دانشگاهی بزرگتر ، شهرت در این زمینه از تخصص (ملی و بین المللی) و سابقه مهاجرت قبلی. اقامت تحصیلی آمریکا

حمایت مالی

مهاجرت ایالات متحده: مروری کوتاه

Florida Tech تعدادی از دانشمندان برجسته را از سراسر جهان برای مطالعه ، تحقیق و تدریس جذب می کند. اعضای هیئت علمی و حرفه ای معمولاً کار خود را در ویزای کار موقت و غیر مهاجرتی مانند F-1 ، J-1 ، H-1B ، O-1 یا TN در Florida Tech آغاز می کنند. برخی از آنها موقعیت های موقت را دارند اما تعدادی از آنها در حال حاضر ویزای موقت دارند که ممکن است از طریق حمایت مالی استخدام واجد شرایط اقامت دائم ایالات متحده شوند.

ویزاهای غیر مهاجرتی چیست؟

ویزای غیر مهاجرتی برای اتباع خارجی صادر می شود که قصد آنها برای مدت زمان موقت در ایالات متحده باشد. بیش از 50 نوع ویزای غیر مهاجرتی ایالات متحده وجود دارد که هرکدام هدف خاصی دارند. برخی از ویزا ها مجاز به یک دوره اشتغال موقت در ایالات متحده هستند ، در حالی که برخی دیگر فقط برای اهداف گردشگری یا ترانزیت هستند. در زیر لیست ویزاهای غیر مهاجرتی وجود دارد که معمولاً در Florida Tech برای تأیید اشتغال موقت استفاده می شود.

ویزای دانشجویی F-1

J-1 ویزای مبادله ویزیتور: برای بازدیدکنندگان صرافی استفاده می شود (ممکن است دانشجویان ، اساتید و محققان بازدید کننده یا محققان بازدید کوتاه مدت باشند)
کارگر موقت H-1B
ویزا TN (تجارت NAFTA)

ویزای مهاجرتی چیست؟

برای اینکه یک تبعه خارجی به طور دائم در ایالات متحده زندگی و کار کند ، باید به یک اقامت دائم قانونی (LPR) تبدیل شود. وضعیت LPR به آن دسته از اتباع خارجی که اجازه مهاجرت به ایالات متحده را دریافت کرده اند اعطا می شود. ویزای مهاجرتی (به جای ویزای غیر مهاجرتی موقت) به آنها داده می شود. برای اقامت دائم قانونی کارت ثبت نام بیگانگان (که معمولاً Green Card نامیده می شود) به عنوان اثبات وضعیت دائمی آنها ارائه می شود.

یک فرد ممکن است از طریق روش های مختلف از جمله موارد زیر برای اقامت دائم در ایالات متحده اقدام کند.

حمایت مالی توسط یک شهروند ایالات متحده یا یکی از اقوام مقیم دائم
پیشنهاد اشتغال دائمی
یک درخواست پناهندگی
تعیین پناهندگی
سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال
برنامه قرعه کشی تنوع ، یا ،
یک دستور اجرایی رئیس جمهور و تعداد دیگری از روشهای متفرقه.

چند نفر ممکن است هر ساله به ایالات متحده مهاجرت کنند؟

هر سال ، دولت ایالات متحده برای تعداد افرادی که ممکن است در آن سال به ایالات متحده مهاجرت کنند ، سطحی را تعیین می کند. این اعداد بر اساس کشور و بر اساس دسته اولویت ها تقسیم می شوند. آنها بیشتر به دسته های خانواده محور یا شغل محور تقسیم می شوند. بستگان فوری شهروندان ایالات متحده (همسران ، همسران ، فرزندان ، مادر یا پدر) از سهمیه های عددی معاف هستند. به اتباع خارجی که به پناهندگان سهمیه جداگانه سالیانه داده می شود و 55000 ویزا برای ذینفعان قرعه کشی سالانه تنوع داده می شود ، اجازه ورود به ایالات متحده را دارند.

به هر کشور سالانه تعداد مساوی ویزای مهاجرتی اختصاص می یابد. برخی از کشورها به طور سنتی نرخ مهاجرت کمتری به ایالات متحده دارند و همیشه از همه ویزاهای موجود برای آنها استفاده نمی کنند. بنابراین ، پس از تأیید ویزای مهاجرت ، شهروندان این کشورها بلافاصله واجد شرایط درخواست اقامت دائم می شوند.

شهروندان برخی دیگر از کشورها درخواست مهاجرت به ایالات متحده را در تعداد زیادی دارند که این تعداد از تعداد ویزاهای موجود در یک سال بیشتر است. وقتی این اتفاق می افتد ، کشور “بیش از حد مشترک است” ، که منجر به یک عقب مانده می شود. وقتی شماره ویزا عقب مانده باشد ، شهروندان آن کشور باید منتظر بمانند تا ویزای مهاجرتی در دسترس باشد قبل از اینکه بتوانند به عنوان اقامت دائم قانونی به ایالات متحده مهاجرت کنند. بسته به شرایط ، انتظار از چند ماه تا چندین سال متفاوت است.

پیشنهاد میکنم اگر علاقمند به کشورهای اروپایی هستید مقاله اقامت تحصیلی هلند را نیز مطالعه کنید.

سیستم های ترجیحی و تاریخ های اولویت دار

ویزای مهاجرتی بر اساس سیستم ترجیحی و تاریخ اولویت اعطا می شود. سیستم ترجیحات به دسته های مختلف مهاجرت گفته می شود که تحت آن فرد برای اقامت ایالات متحده تأیید می شود. تاریخ اولویت تاریخی است که به درخواست اقامت در زمان ارسال به وزارت کار یا اداره خدمات شهروندی و مهاجرت (BCIS) اختصاص داده شده است. تا زمانی که یک شهروند خارجی توسط USCIS یا وزارت امور خارجه تأیید نشود و شماره ویزای مهاجرت در دسترس نباشد ، او نمی تواند به عنوان یک اقامت دائم قانونی بدست آید.

اقامت دائم آمریکا مبتنی بر اشتغال

Florida Florida فقط می تواند برای افرادی که وضعیت مهاجرت خاص ، سابقه ویزا و وضعیت آنها مانع از آن می شود ، حمایت مالی اقامت دائم را دنبال کند. برای حمایت مالی ، کارمندان باید معیارهای طبقه بندی اولویت اول ، “استاد برجسته / محقق” یا طبقه بندی اولویت دوم را تحت مقررات “استخدام ویژه و مستندات اختیاری” داشته باشند. بنابراین ، تصمیمات حامی مالی Florida Tech تنها بر اساس نیاز یک موسسه به تخصص و توانایی استثنایی یک نامزد برجسته در تدریس / تحقیق است.

استاد برجسته / محقق (EB-1)

اگر Florida Tech بتواند اثبات کند که یک کارمند تحت حمایت مالی دارای سابقه استثنایی در زمینه موفقیت علمی است ، می توان یک دادخواست برجسته استاد / محقق را تأیید کرد. بیش از سه سال تدریس و / یا تجربه تحقیقات پس از دکتری ، سابقه بسیار قوی انتشارات ، ارزیابی فوق العاده توسط متخصصان معتبر در این زمینه ، دریافت جوایز ، جوایز و / یا سایر اشکال شناسایی حرفه ای معمولاً برای اخذ تأیید مورد نیاز است. دادخواست یک استاد برجسته / محقق.
رسیدگی به این نوع پرونده از طریق یکی از وکلای مهاجرتی توصیه شده Florida Tech انجام می شود. درکل راه های مختلقی برای اقامت تحصیلی آمریکا وجود دارد.

صدور گواهینامه کار برای موقعیت های آموزشی دانشکده (EB-2: PERM گواهینامه کار)

Florida Tech می تواند برای کارمند تحت حمایت منصوب شده در سمت هیئت علمی تدریس (به عنوان مثال استادیار / دانشیار / استاد تمام) برای صدور گواهینامه کار تحت قوانین استخدام ویژه و مستندات اختیاری ، که جایگزین قوانین خاص قبلی مدیریت می شود ، به وزارت کار مراجعه کند.
طبق قوانین خاص استخدام ، Florida Tech نیازی به اثبات اینکه هیچ کارمند واجد شرایط ایالات متحده در این موقعیت وجود ندارد ، بلکه فقط این است که منصوب بهترین متقاضی واجد شرایط است. Florida Tech معمولاً می تواند با ارائه جزئیات روند استخدام دپارتمان Florida Tech كه منجر به انتصاب هیأت علمی شد ، به این وزارتخانه پاسخ دهد.
این فرآیند معمولاً بین 1 تا 3 سال به طول می انجامد.
برای افرادی که در چین یا هند متولد شده اند ، این روند ممکن است چندین سال طول بکشد.
رسیدگی به این نوع پرونده ها توسط یکی از وکلای مهاجرتی توصیه شده Florida Tech انجام می شود
اقامت دائم چه مدت می تواند در ایالات متحده اقامت داشته باشد؟

قانون فعلی ، به شرط انجام اقدامات لازم برای حفظ اقامت ، به یک مقیم دائم اجازه می دهد برای مدت نامحدود در ایالات متحده بماند. کارت های ثبت نام بیگانگان (کارت های سبز) برای دوره های 10 ساله صادر می شوند. فردی که مقیم دائم قانونی باشد ، پنج سال پس از اقامت از طریق اشتغال به کار یا سه سال پس از اخذ اقامت از طریق ازدواج با یک شهروند آمریکایی ، مجاز به درخواست تابعیت ایالات متحده است.

اگر تمایل به ادامه تحصیل در آمریکا را دارید پیشنهاد میکنم لیست برترین دانشگاه های آمریکا را مشاهده نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *